; ?>; ?> عملیات اجرایی مقابله با پدیده ریزگردها در سرخس آغاز شد - مردم سالاری آنلاين
 
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گردوغبار:

عملیات اجرایی مقابله با پدیده ریزگردها در سرخس آغاز شد

دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گردوغبار از آغاز عملیات اجرایی مقابله با پدیده ریزگردها و کانون‌های داخلی گردوغبار بعد از ۲ سال برنامه‌ریزی در شهرستان سرخس خبر داد.
به گزارش مهر، علی محمد طهماسبی، دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار در خصوص لزوم تشکیل جلسات این ستاد در سفرهای استانی، بیان داشت: لازم است دستگاه‌ها به صورت ملموس و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم مناطقی که با این پدیده درگیر هستند، قرار گرفته شود.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این طرح در شهرستان سرخس بعد از دو سال پیگیری و برنامه‌ریزی و همچنین هماهنگی با دستگاه‌ها، افزود: در این راستا سعی شد تا معاونین وزرا عرصه‌ها را از نزدیک ببینند و با مشکلات آن مناطق آشنا شوند که در این راستا تاکنون سفرهایی به استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی داشتیم.
دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار تاکید کرد: تجربه برگزاری جلسات این ستاد در استان سیستان و بلوچستان و مشاهده مشقت‌هایی که وجود گردو غبار برای مردم ایجاد کرده است نشان داد که این مساله در اتخاذ تصمیمات بهتر برای حل مشکلات مردم مؤثر بوده است.
طهماسبی اذعان کرد: ما در سرخس از بهمن ۱۴۰۰ تاکنون در حال پیگیری مساله هستیم و اکنون بعد از دو سال یک اعتبار مناسبی برای حل معضل گردو غبار توسط دستگاه‌ها اختصاص داده شد. وی ادامه داد: در منطقه سرخس دو معضل عمده داریم که یکی در داخل کشور و دیگری در خارج از مرزهای ایران است اما اکنون بر حل معضل داخلی متمرکز هستیم و با توجه به اینکه اراضی در این منطقه عمدتاً دیم، مرتع و آبی هستند.
دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار با تاکید بر اینکه اراضی دیم عمدتاً شخم زده می‌شوند اما محصولی در آن کاشته نمی‌شود و اراضی مرتعی نیز غالباً با چرای بی رویه رو به رو است، عنوان کرد: بخش بزرگی از زمین‌های این منطقه مربوط به آستان قدس رضوی است و در دو سال گذشته بیشترین همکاری را با ما در این زمینه داشته است.