چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

قلعه‌نویی: AFC باید پاسخگوی ما باشد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: نسبت به بازی گذشته با توجه به نزدیکی‌ بازی‌ها و فشار روی بازیکنان چند تغییر را خواهیم داشت و قطعا بازیکنانی که تغییر می‌کنند، بهترین عملکردشان را در زمین ارائه خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: در این مرحله حساس‌ترین بازی را خواهیم داشت. زحمات ۵ بازی گذشته روی این بازی به نتیجه می‌رسد. بعد بازی مقابل ژاپن با بازیکنانم صحبت کردم که در دوره‌های گذشته نیز شما به این مرحله رسیده بودید. مهم این خواهد بود که شما برتری مقابل ژاپن را فراموش کنید و فقط به بازی با قطر فکر کنید. وی افزود: ما مقابل تیمی‌قرار می‌گیریم که دوره قبل موفق به کسب عنوان قهرمانی شده و از امتیاز میزبانی نیز بهره می‌برد.
سرمربی تیم ملی فوتبال در رابطه با انتقادهایی که در بازی‌های گذشته از تیم ملی و او شده‌ بود، گفت: من خدمت این دوستان عرض می‌کنم که بین تیمی‌که بد بازی کند با تیمی‌که خوب بازی می‌کند اما از موقعیت‌های بدست آمده استفاده نمی‌کند، فرق بسیار زیادی است. ولی آن نقدها نقدهای منصفانه‌ای نبود و نقدهایی نبود که به تیم ملی کمک کند. در مواقعی تیم شما بد بازی می‌کند و نمی‌تواند ایجاد موقعیت کند، یا در ساختار دفاعی مشکل دارد، بله در آن زمان باید هر نقدی را بپذیریم، اما ما در بازی‌های گذشته نیز از رقیبانمان بهتر بودیم.
قلعه‌نویی درباره مشکلاتی که میزبانی برای این تیم ایجاد کرده است مانند حضور هواداران در ورزشگاه و انتخاب داور عرب‌زبان برای بازی با قطر گفت: بخشی از سوال شما را باید AFC پاسخ دهد. ما از برنامه‌ریزی مسابقات خیلی ضرر کردیم و برای بازی با ژاپن هم زیر ۷۲ ساعت استراحت داشتیم. در تصمیمات داوری هم VAR برای ما مهربان نبود و در یک صحنه داور می‌توانست در بازی با ژاپن صحنه را نگاه کند. برای این دیدار هم که یک داور کویتی انتخاب کرده‌اند وباید این سوال را مسئولین جوابگو باشند. ما در حوزه فنی‌ هستیم و نباید در این موضوع ورود کنیم. با این حال چون کشورها و قاره‌های دیگر نگاه می‌کنند، عدالت رعایت خواهد شد چرا که فوتبال یک شعار با عنوان فیرپلی و بازی جوانمردانه دارد. باید از AFC بپرسید که چرا نسبت به ایران هم در قسمت برنامه‌ریزی و داوری این کارها را کردند. قلعه‌نویی در رابطه با پایین بودن سرعت خط دفاعی قطر نسبت به تیم‌های قبلی و همچنین برنامه تیم ملی برای مهار اکرم عفیف اظهار داشت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. عمده تاکتیکی تیم ما براساس قدرت تیمی‌خودمان و حریف است. مثلا در بازی با ژاپن به جای احسان حاج صفی که جز بهترین بازیکنان ما بود، از میلاد محمدی استفاده کردیم. از اول تورنمنت هم انتقاداتی هم شد ولی ما براساس تیم حریف تغییراتی در تیم‌مان خواهیم داشت. بخش دیگر هم به خاطر نزدیکی بازی‌هاست که باید تغییراتی بدهیم. من از ابتدای مسابقات هم گفتم که بازیکنان ما اختلاف کمی‌با یکدیگر دارند. شما دیدید که تغییرات ما در بازی با ژاپن مانند امید ابراهیمی‌جواب داد. در بازی با قطر به خاطر قدرت قطر و خستگی بازیکنان تغییراتی خواهیم داشت.
وی ادامه داد: ما مربی‌های بزرگی در کشور داریم. مثلا یحیی گل‌محمدی توانایی مربیگری در اروپا دارد. وقتی او با آن شرایط به فینال لیگ قهرمانان رسید مشخص است که توانایی بالایی دارد پس نگاه‌ها نسبت به مربی ایرانی را تغییر دهید. انتقادی بکنید که بتواند راه‌گشا باشد.