يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲

ژست کاخ‌ سفید برای حمایت از غیرنظامیان

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت که اسرائیل باید اقدام بیشتری برای محافظت از غیرنظامیان انجام دهد.
به گزارش واشنگتن پست، «جان کربی» ادامه داد: آمریکا «به همکاری با همتایان اسرائیلی خود ادامه می‌دهد تا آن‌ها نهایت احتیاط را در مورد حملات در غزه داشته باشند.» کربی تاکید کرد: « ما می‌دانیم که می‌توان اقدامات بیشتری برای کاهش تلفات غیرنظامیان انجام داد.» وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اعلام اسرائیل مبنی بر بازگشایی گذرگاه مرزی کریم ابوسالم (کرم شالوم) برای ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه، گفت که زمان‌بندی خاصی در این خصوص ندارد.
او گفت که «اسرائیلی‌ها باید در این مورد صحبت کنند» و افزود که باز کردن این گذرگاه به درخواست آمریکا بوده است. جان کربی ادعا کرد که آمریکا نیز مانند جامعه بین‌المللی»نگران وضعیت غزه» است. وی افزود: ما به درد و رنج شدید انسانی در داخل غزه توجه داریم و تمام تلاش خود را برای کاهش آن انجام می‌دهیم. درهمین حال، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا روز پنجشنبه و نزدیک به یک هفته از شکست آتش‌بس موقت میان حماس و اسرائیل، تنها به این موضع که امریکا از کشتار غیرنظامیان و شرایط انسانی غزه ناراضی است، بسنده کرد.
بلینکن که در یک نشست خبری در واشنگتن این اظهارات را ارائه می‌کرد، ادامه داد: بین اهداف اعلام شده اسرائیل برای محافظت از جان غیرنظامیان و نتایج واقعی که ما می‌بینیم، فاصله وجود دارد.
مقامات اسرائیلی در مقابل استدلال می‌کنند که در موقعیت غیرممکنی قرار دارند و حماس را مسئول جنایات کنونی در غزه اعلام کرده‌اند.