دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲

معرفی بیش از ۱۰۰۰ بنگاه معاملات ملکی متخلف به تعزیرات

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در شش ماهه اول سال جاری بازرسان ادارات کل صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور بیش از ۱۰۰۰ واحد معاملات ملکی و مشاور املاک متخلف را به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌ها معرفی کرده‌اند.بر اساس این آمار در نیمه نخست امسال طرح ویژه نظارت بر واحدهای صنفی معاملات ملکی و مشاورین املاک با هدف نظارت بر اجاره‌ بهای مسکن و کنترل قیمت‌های مسکن از سوی بازرسان ادارات کل صنعت، معدن و تجارت اجرا شده که بر اساس آن ۷۹۶۸ مورد بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک در کشور انجام شده است. از این تعداد ۱۳۲۵ واحد صنفی متخلف شناسایی و پرونده‌های مربوط به آن‌ها با ارزش بیش از ۱۳ میلیارد تومان برای رسیدگی و صدور رای به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.بر این اساس گرانفروشی خدمات با ۵۰۱ مورد، عدم درج تعرفه در محل با ۸۷۶ مورد، عدم صدور فاکتور با ۹۱۴ مورد و در نهایت نداشتن پروانه کسب با ۲۴۲ مورد از عمده تخلفات این واحدهای صنفی بوده است.

تخلیه 4 کشتی کنجاله در بنادر ایران

قائم مقام جهادکشاورزی از تخلیه 4 کشتی کنجاله خشک در بنادر خبر داد. با ورود این نهاده‌ها پیش‌بینی می‌شود بازار نهاده‌ها کمی آرام بگیرد.به گزارش اکوایران، مدتی است بازار نهاده‌های دام به گفته فعالان این حوزه بهم خورده است به طوری که برخی اقلام از جمله سویا در بازار حتی با نرخ بالای 19 هزار و 48 تومان هم پیدا نمی‌شود. البته علیرضا پیمان‌پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته خبر داد محموله‌های نهاده‌های دام در راه است. به گفته پیمان پاک اخیرا ۴ کشتی کنجاله خشک در بنادر تخلیه شده است.او افزود: با برنامه‌ریزی برای افزایش واردات پیش‌بینی می‌شود که طی ۳ تا ۴ هفته آتی محموله‌های دیگری عرضه شود.به گفته قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، پشتیبانی امور دام ۲ میلیون تن نهاده برای توزیع تا پایان سال خریداری کرده است. همچنین برای دیگر شرکت‌ها تامین ارز و تهاتر از طریق همکاری وزارت نفت با بانک ادامه دارد. سالانه حدود 90 کشتی نهاده تقریبا 200 هزارتنی نهاده دامی برای تامین نیاز دامداران وارد کشور می‌شود.

رها‌سازی کشتی به گِل نشسته در بندر آستارا

کشتی آذربایجانی به گِل نشسته در بندر آستارا، با تلاش تیم کارشناسی و به کارگیری تجهیزات رها‌سازی شامل دو فروند یدک‌کش و یک دستگاه هیدروگراف، صبح امروز در شرایط ایمن و ترابری دریایی قرار گرفت. به گزارش ایلنا، یک روز پس از به گل نشستن کشتی باری با پرچم آذربایجان، در بندر آستارا، با تلاش تیم حرفه‌ای، صبح دیروز رها سازی شد و در وضعیت ایمن، به فعالیت حمل‌ونقل ادامه داد. بر اساس این گزارش، این کشتی حامل هزار و ۸۰۰ تن بار صادراتی بود که به هنگام خروج از بندر، به دلیل بروز شرایط نامساعد جوی و دشواری در کنترل، از مسیر اصلی کانال منحرف شد و در حاشیه کانال بندر آستارا به گل نشست. بلافاصله پس از اعلام بروز سانحه کلیه عوامل و تجهیزات لازم از قبیل یدک کش و دستگاه هیدروگراف به همراه تیم کارشناسی بندر به منظور کنترل شرایط و اطمینان از وضعیت ایمن شناور و کارکنان آن، در محل حاضر و اقدامات عملیاتی لازم را به انجام رساندند.در بررسی اولیه مشخص شد که کشتی و عوامل آن دچار هیچگونه خسارت و آسیبی نشده‌اند.

توقیف ۱۲۱ هزار لیتر روغن موتور تقلبی در تهران

مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید بر اجباری بودن استاندارد روغن موتور و همچنین فیلتر هوا و روغن خودرو از توقیف ۱۲۱ هزار لیتر روغن موتور تقلبی در تهران خبر داد.به گزارش ایسنا، محمد حسین طاهری با اشاره به گشت مشترک بازرسان استاندارد و پلیس آگاهی تهران، از شهروندان خواست که از خرید لوازم یدکی غیر استاندارد خودرو خودداری کنند.گفتنی است بر اساس آمار منتشر شده از سوی اداره کل استاندارد استان تهران، از ابتدای سال تاکنون ۱۲۱ هزار لیتر روغن موتور تقلبی و غیر استاندارد شناسایی و توقیف شده است.همچنین بازرسان استاندارد و نمایندگان انجمن صادرکنندگان و تولیدکنندگان فیلتر، از ۱۲۵ مرکز تعویض روغنی بازرسی و بیش از ۳۰۰۰ فیلتر هوای غیر استاندارد خودرو را توقیف کردند. در مجموع در هفت ماهه امسال از حدود ۱۲۰۰ مرکز عرضه لوارم یدکی خودرو و از سطح استان بازرسی انجام شده است. همچنین در این مدت ۱۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی این بخش انجام شده است.طبق گفته‌های مسئولان ستاد مقابله با قاچاق و ارز و وزارت صمت در سال قبل، برآورد شده که حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد کل بازار لوازم یدکی خودرو سهم فعالیت‌های قاچاق و کالاهای تقلبی است.