سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱

حمله تند اردوغان به اپوزیسیون ترکیه

رئیس جمهوری ترکیه با حمله شدید به اپوزیسیون، رقبای خود را به جاه طلبی سیاسی، ریاست طلبی و برنامه ریزی برای غارت منابع کشور متهم کرد و گفت: در صورت پیروزی جناح مخالف در انتخابات آینده، «فاجعه بزرگی» در کشور رقم خواهد خورد.
به گزارش روزنامه «حریت»، «رجب طیب اردوغان» در نشست روسای استانی حزب عدالت و توسعه ترکیه با بیان اینکه جناح اپوزیسیون تلاش می‌کند که « ترکیه قدیم را باز گرداند»، افزود: خدماتی که در ۲۰ سال گذشته انجام داده‌ایم، بی شمار است و به همین علت انتخابات بهار ۱۴ مِی(۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) آخرین نقطه عطف این تلاش خواهد بود.
وی ادامه داد: شکی نداریم که در انتخابات همزمان ریاست جمهوری و پارلمانی یک بار دیگر به پیروزی رسیده و با دوستان جدید حماسه‌ خواهیم آفرید.
رئیس جمهوری ترکیه هر انتخاباتی را سخت، حیاتی و مهم خواند و شرایط کشور را به علت فاجعه زلزله یک ماه پیش سخت توصیف و اضافه کرد: خسارات سنگین ناشی از فاجعه زلزله و تحولات بحرانی منطقه و جهان، اهمیت انتخابات پیش رو را دو چندان کرده اما ما در ائتلاف جمهور، امیدوار به خلق حماسه در ۱۴ می‌هستیم. وی جنگ، نزاع، نیرنگ‌بازی و چانه‌‎زنی را ساختار و انگیزه اصلی ائتلاف احزاب مخالف در برابر خود توصیف کرد و ادامه داد: در دستور کار و برنامه انتخاباتی ۶ حزب اپوزیسیون، پیشنهاد یا پروژه‌ای برای از بین بردن اثرات منفی بحران‌های جهانی و منطقه‌ای بر اقتصاد ترکیه وجود ندارد.
اردوغان اظهار داشت: آنها در ۲۰ سال گذشته گامی جهت حفظ، رشد و توسعه ترکیه برنداشته‌اند، حتی وعده می‌دهند که کارهای انجام شده را تخریب خواهند کرد و در دستور کار آنها هیچ بیان، اراده و برنامه‌ای برای حل مشکلات و افزایش رفاه، تحکیم امنیت، آرامش مردم و تحقق بخشیدن به اهداف عالیه کشور دیده نمی‌شود.
وی با بیان این که اراده ای راسخ برای سرکوب گروه‌های تروریستی که مرزها و وحدت و همبستگی ترکیه را تهدید می‌کند، در ائتلاف جمهور و دولت و حزب حاکم ترکیه وجود دارد، گفت: چنین مسائلی در دستور کار ائتلاف مخالفان وجود ندارد.
اردوغان رقبای خود را به جاه طلبی سیاسی، ریاست طلبی و برنامه ریزی برای غارت منابع کشور، برهم زدن وحدت و همبستگی ملی و نیز تلاش برای بازگرداندن کشور به ترکیه قدیم متهم کرد و گفت: دمکراسی و مردم ترکیه سزاوار چنین تصویر غم‌انگیزی نیست.