۰
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۰

ايهود باراك احضار شد

در پي بالا گرفتن اختلاف‌ها ميان نتانياهو و ايهود باراك، نخست وزير رژيم صهيونيستي وزير جنگ اين رژيم را احضار و به وي تاكيد كرد كه بدون هماهنگي با نخست وزيري در زمينه سياست‌هاي خارجي اقدامي نكند.
 به نقل از سايت شبكه خبري الجزيره، يك مسئول بلندپايه در دفتر بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي كه خواست نامش فاش نشود اعلام كرد كه نخست وزير رژيم صهيونيستي ايهود باراك، وزير جنگ اين رژيم را فرا خوانده و مراتب اعتراض خود را در قبال مواضع اخير باراك درخصوص سياست‌هاي خارجي و نيز ايجاد اختلاف ميان رژيم صهيونيستي و دولت آمريكا به اطلاع وي رسانده است.

به گفته اين مسئول دفتر نتانياهو وي از باراك خواسته تا درخصوص اظهارات اخير خود و مواضع‌اش در قبال سياست خارجي توضيح دهد و به وي گوشزد كرده است كه بايد هماهنگي كامل ميان باراك و نتانياهو وجود داشته باشد.

اين در حالي است كه يك مقام مسئول در دفتر باراك قبل از حضور ايهود باراك در دفتر نتانياهو تاكيد كرد، تنها چيزي كه براي باراك مهم است امنيت اسرائيل است و وي به اقدامات خود در داخل و خارج براساس برآورد خود و مصلحت اسرائيل ادامه خواهد داد.

با احضار نتانياهو اخبار منتشر شده مبني بر اختلاف شديد ميان وي و باراك بسيار تقويت شد و اين مساله زمينه را براي تنش‌هاي سياسي در رژيم صهيونيستي آماده خواهد كرد.

پيشتر برخي وزراء حزب ليكود كه رياست آن را نتانياهو به عهده دارد از نخست وزيري رژيم صهيونيستي خواسته بودند تا باراك را از سمت خود بركنار كند چرا كه اظهارات وي و سفرهايش به آمريكا به روابط تل آويو و واشنگتن آسيب جدي مي‌زند.

باراك متهم است كه در مذاكرات خود با مقامات ارشد آمريكا عليه بنيامين نتانياهو سخن گفته و از مقامات آمريكايي خواسته تا از نتانياهو حمايت نكنند.
کد مطلب: 9671
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *