; ?>; ?> گرانی نهاده‌های دامی پایانی ندارد - مردم سالاری آنلاين
۰
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۴

گرانی نهاده‌های دامی پایانی ندارد

درصورتی می‌توانیم دامداری ها را به سمت توسعه اقتصادی هدایت کنیم که هر فرد را در جایگاهی مناسب قرار دهیم واین امر به این معنا است که افراد بر طبق تخصصی که دارند باید مورد استفاده قرار گیرندو این در حالی که متأسفانه علیرغم ظرفیت‌ها وتوانمندیهای اقتصادی فراوان ومنابع مادی و انسانی سرشار در کشور به علت مدیریت ناکارآمد و اتخاذ سیاستهای غلط مدیران فرصت‌های بسیاری ازبین می‌رود.
به گزارش خانه ملت ،مدیران ناکار آمد را باید برکنار شوند زیرا این مدیران تاثیری منفی بر رشد اقتصادی کشور می‌گذارندو این در حالی است که هر روز شاهد تعطیلی بسیاری از واحدهای دامداری در کشور هستیم و این امر می تواند شاخص اقتصادی کشورا رابه نحو چشمگیری کاهش دهد.
مدیریت ناکارآمد صنعت دامداری را با رکود روبرو کرده است


نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس با بیان اینکه مدیریت ناکارآمد و گرانی نهادهای دامی مقصر اصلی رکود صنعت دامداری در استان کردستان به شمار می آیند ، گفت : با توجه به بالا رفتن قیمت نهادهای دامی قیمت تولید فرآورده‌های دامی برای دامداران بسیار بالا رفته است، از این رو محصولات دامداران با قیمت مناسبی به فروش نمی‌رسد.
سید احسن علوی ،افزود : دولت باید نرخ نهاده‌های دامی را به گونه‌ای در نظربگیرد که دامداران بتواند درآمد کافی را از صنعت دامداری به دست آورند چرا که این امر موجب خواهد شد نرخ بیکاری در کشور به‌ نحو چشمگیری کاهش یابد.
نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه دا د: فراهم کردن زیر ساخت‌های تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در سالجاری بیش ازپیش ضروری بوده و به همین علت دولت باید سروسامانی به وضعیت دامداری‌های این حوزه انتخابیه بدهد.
علوی افزود : کاهش شاخص اقتصادی واحدهای دامداری ضمن ضربه زدن به تولید معضل بیکاری را تشدید کرده که این امر بسیاری از دامداران این حوزه انتخابیه را به شدت نگران کرده است.
وی افزود : برای توسعه کشور سه عامل نیروی انسانی، منابع طبیعی و استفاده کارآمد ازسرمایه‌های بخش تولید باید لحاظ شود و این امر زمانی امکان پذیر است که یک مدیر کاردان بر کار سوار باشد.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس با بیان اینکه حمایت از تولید کننده تنها با حذف مدیران ناکارآمد میسر می‌شود، تصریح کرد : نفس اقتصاد دامداری های استان کردستان نباید بامدیریت ناکارآمد حبس شود.

مدیریت ناکارآمد به جای حل مشکل ایجاد مشکل می‌کند

نماینده مردم گرگان و آق قلادر مجلس با بیان اینکه دولت باید نرخ نهاده‌های دامی را به گونه‌ای در نظر بگیرد که مرغداران بتوانند درآمد کافی را ازاین صنعت رابه دست آورند،افزود : گرانی نهادهای مرغی مرغ ها را پرتوقع کرده است.
عیسی امامی ،افزود: توسعه مرغداری های کشوربستگی به مدیریت کارآمد واتخاذ سیاستهای اعمال شده این مدیران دارد زیرا قطعاً مدیریت نا کارآمد به جای حل مشکل، ایجاد مشکل می‌کند.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به شرایط مناسب اقلیمی استان گلستان، ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه و ارتقای جایگاه مرغداری در این حوزه انتخابیه دارد و انتظار می‌رود دولت نگاه ویژه‌ای به صنعت مرغداری در این استان داشته باشد.
وی ادامه داد: با توجه به بالا رفتن قیمت نهادهای مرغی قیمت تولید فرآورده‌های مرغی برای مرغداران بسیار بالا رفته است، از این رو تنها راهکاری که می تواند جایگاه صنعت مرغداری را در کشور بهبود بخشد این است که با یک مدیریت کار آمد بحران ها را تبدیل به فرصت کنیم.
امامی، تصریح کرد: افزایش میزان سرمایه گذاری در کشور، فرآیندهای مختلف سرمایه گذاری باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد که از جمله این فرآیندها مقررات و ساختاراعطای تسهیلات به مرغداران است.
وی افزود : روش‌های نوین مرغداری به جای روش های سنتی استفاده کرد، چرا که این امر موجب می‌شود که کیفیت فرآورده‌های مرغی افزایش یابد.
نماینده مردم گرگان در مجلس با بیان اینکه دارا بودن نیروی کار خوب و داشتن فرصت‌های سرمایه‌‌گذاری زیاد به‌ویژه در بخش صنعت می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال در استان گلستان ایفا کند، گفت: یار مهربان اقتصاد تولید داخلی با کیفیت است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس، یاد آور شد: مامی‌توانیم با توسعه علوم و تکنولوژی مدرن مرغی نه تنها فرآورده های مرغی را به سایر کشورها صادر کنیم بلکه شاخص اقتصادی کشور را نیز به نحو کارآمدی افزایش دهیم.

مدیریت کارآمد طلای ناب اقتصاد

نماینده مردم ملایر درمجلس با بیان اینکه فراهم کردن زیر ساخت‌های تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در سالجاری بیش ازپیش ضروری است، گفت : طلای ناب اقتصادی مدیریت کارآمد است.
احمد آرائی نژاد ،افزود: برای توسعه کشور سه عامل نیروی انسانی، منابع طبیعی و استفاده کارآمد ازسرمایه‌های بخش تولید باید لحاظ شود و این امر زمانی امکان پذیر است که یک مدیر کاردان بر کار سوار باشد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: با ایجاد مراکز صنعتی مشکل بیکاری در استان همدان به نحو کارآمدی کاهش می یابد.
آرائی نژاد افزود : توسعه اقتصادی هر کشوری به کارایی و ترکیب بهینه بخشهای مختلف اقتصادی اعم از کشاورزی،‌ صنعتی و خدماتی بستگی دارد زیرا افزایش شاخص اقتصادی کشور با این صنعت ها گره خورده است.
وی تصریح کرد: تنوع بخشی به ظرفیتهای اشتغال در مناطق روستایی و توسعه مشاغل متناسب با تغییرات اجتماعی- اقتصادی و محیطی امری اجتناب ناپذیراست زیرا این امر موجب خواهد شد که برای بسیاری از جوانان کشورفرصت های شغلی ایجاد شود.
آرائی نژاد افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی وصنعتی به صنایعی گفته می شود که در کنار صنعت های مادر شکل گرفته باشندوبهترین راهکار برای توسعه اشتغال و افزایش درآمددرحوزه کشاورزی و صنعتی در مناطق روستایی وشهری، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی است.
نماینده مردم ملایر در مجلس یاد آور شد :حمایت از تولید داخلی موجب می‌شود که انگیزه سرمایه‌گذاری مولد افزایش یابد و درنتیجه سرمایه منجر به تولید واشتغال می‌شود و از این رو بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه ریشه‌ کن خواهدشد.
کد مطلب: 9667
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *