فارس: حجتالاسلام مصطفی پورمحمدی امروز در جمع شماری از نخبگان خراسان شمالی اظهار کرد: طبیعتاً دستگاههایی که بیشترین خدمات را به مردم میدهند، بیشترین شکایت را هم دارند.
وی یکی از مهمترین مؤلفهها برای کاهش شکایات و تخلفات را فرهنگسازی و حاکم شدن روح احترام به قوانین عنوان کرد و ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور صرفاً گزارش تخلفات را تهیه میکند و موضوع برخورد با دستگاهها بر عهده مراجع قضایی است.
پورمحمدی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور همانند پزشکی بوده که نسخه را به بیمار ارائه و بهبود بیمار در گرو عمل به نسخه پزشک است، بیان کرد: با این وجود بازرسی شکایات مردم از دستگاهها را به دقت دنبال میکنیم.
وی با اشاره به اینکه دستگاههای اجرایی صرفاً در چهارچوب ضوابط قانون به وظایف محوله عمل کنند، گفت: امروز با یک نظارتگریزی مواجه هستیم که باید برای اصلاح آن نیاز به کمک لایههای مختلف فرهنگی جامعه داریم.