۰
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰

وزیر ورزش: مشکل ما نگهداری درست زیرساخت‌هاست

وزیر ورزش و جوانان گفت: این تصور که ما زیرساخت‌های لازم را نداریم درست نیست. آن چیزی که ما در زیرساخت‌ها مواجه هستیم، موضوع نگهداری درست است.
وزیر ورزش: مشکل ما نگهداری درست زیرساخت‌هاست
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم افتتاح اماکن جدید کشتی اظهار کرد: کشتی از جمله مهمترین رشته‌های ما در ورزش است. در طول دوران تاریخ المپیک همیشه بخش عمده‌ای از مدال‌هایی که گرفته‌ایم از این رشته بوده‌ است. کاری که اکنون در کشتی می‌شود اقدامات زیربنایی است و کارهای جدیدی که کشتی شروع می‌کند حوزه نرم و هوش مصنوعی است.

دنیا مالی افزود: چیزی که با آقای دبیر صحبت کرده‌ایم کشتی ایران می‌تواند در دنیا در همه زمینه‌ها حرف برای گفتن داشته باشد که دارد، منتهی بایستی با نرم‌افزارهای علم تمرین به یک شیوه با هوش مصنوعی تطبیق دهیم. فکر می‌کنم کشتی با این اقداماتی که انجام می‌دهد ظرف چند سال آینده جزو فدراسیون‌های برتر جهانی خواهد بود که می‌تواند کشتی را به صورت علمی و با استفاده از فضای نرم‌افزاری چه در ایران و چه در خارج از کشور توسعه دهد.

وی در ادامه در خصوص ساختارها و مشکل بزرگ ورزش ایران که نبود زیرساخت ها است، گفت: این تصور که ما زیرساخت‌های لازم را نداریم درست نیست. آن چیزی که ما در زیرساخت‌ها مواجه هستیم، موضوع نگهداری درست است.

وزیر ورزش گفت: هر روز استانداردها تغییر پیدا می‌کند. اماکن ورزشی بر اساس چارچوب‌هایی که فدراسیون‌های جهانی اعلام می‌کنند، باید به روز شوند. ما این کار را شروع کرده‌ایم. در بحث فوتبال هم اتفاق افتاده است. اماکنی که داریم خوب هستند و مشکلات چمن را می‌توان حل کرد و به شدت دنبال آن هستیم و این تعهد را به همه ورزش دوستان می‌دهم.

او ادامه داد: در فوتبال، فضای ورزشی استادیوم‌ها را به باشگاه‌ها می‌دهیم تا کار نگهداشت آنها را انجام دهند. البته نظارت هم خواهیم کرد. کمک خواهیم کرد و باشگاه‌ها را تنها نخواهیم گذاشت. باید کیفیت برگزاری مسابقات در فوتبال و بقیه رشته‌ها را بالا ببریم و به بهترین شکل و با بهترین امکانات از تماشاگران خود استقبال کنیم. در آینده ان‌شاءالله شاهد کارهای بهتری خواهید بود.

او در مورد کشتی تصریح کرد: بچه‌های کشتی ما در المپیک شایستگی‌هایی بالایی از خود نشان دادند. ما در رشته‌هایی که مزیت نسبی داریم باید تلاش کنیم که شرایط مناسب‌تری فراهم کنیم. حضور رییس مجلس باعث افزایش توجه می‌شود تا بتوانیم برخی رشته‌ها که متعلق به ما هستند مانند کشتی را در جامعه بیشتر رونق دهیم. با کمک دولت و مجلس تلاش می‌کنیم شرایط مناسبی را برای المپیک لس آنجلس فراهم کنیم. کشتی هم از الان تلاش‌های خود را آغاز کرده و استعدادیابی می‌کند تا در المپیک ۲۰۳۲ استرالیا شرایط خوبی داشته باشد.

دنیامالی افزود: دو سال دیگر المپیک بازی‌های آسیایی ناگویا ژاپن و المپیک جوانان را داریم. در رشته‌هایی که مزیت نسبی داریم باید بیشتر کار کنیم چون رشته‌ای که در سطح بالاتری قرار گرفته بیشتر مورد تهدید قرار می‌گیرد. یکی از آسیب‌های ورزش ایران این است که تنها به دو رشته تکیه کرده است. یکی از سیاست‌های من به عنوان وزیر ورزش و جوانان این است دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری و صخره نوردی را که مزیت نسبی داریم، گسترش دهیم. تکیه ما تنها به دو رشته، ما را در بازی‌های آسیایی و المپیک آسیب پذیر می‌کند.

او همچنین گفت: بررسی داشتیم که هفت کشور آسیایی در چند رشته مدال گرفتند اما ما تنها در دو رشته صاحب مدال المپیک شدیم. امیدوارم شاهد روزی باشیم که من به مردم گزارش بدهم در المپیک ۲۰۲۸ در چند رشته صاحب مدال شده‌ایم.

دنیا مالی در مورد زیرساخت‌های نامناسب در فوتبال هم گفت: زیرساخت فوتبال ما بد نیست و خیلی خوب است اما به چمن و نور آن رسیدگی نمی‌شود. جلسه سه ساعته‌ای با مسئولان فدراسیون فوتبال، مدیران باشگاه‌ها و همکارانم در استان‌ها داشتم. استادیوم‌ها را به خود باشگاه‌ها واگذار می‌کنیم، البته خودمان هم نظارت داریم. در نگهداری اماکن ضعیف بودیم و به مردم قول می‌دهم که شرایط خوبی به وجود آید.

او در مورد زمان پرداخت پاداش مدال آوران المپیک هم گفت: برای پرداخت پاداش مدال آوران المپیک داریم با دولت هماهنگ می‌کنیم.

کد مطلب: 223254
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *