۰
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰

آخر هفته کدام مناطق کشور بارانی است؟

ضیاییان عنوان کرد: یکشنبه (اول مهر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان گاهی افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.
آخر هفته کدام مناطق کشور بارانی است؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از افزایش ابر و بارش باران طی آخر هفته در برخی از نقاط کشور خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: از امروز چهارشنبه تا روز شنبه (۲۸ تا ۳۱ شهریور) برای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، گیلان، مازندران، دامنه و ارتفاعات در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران سمنان و برخی نقاط خراسان شمالی افزایش ابر، بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: امروز علاوه بر مناطق ذکر شده، در برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان و برای پنجشنبه (۲۹ شهریور) در برخی نقاط خراسان رضوی و خراسان جنوبی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبار باران و رعد و برق در ۱۴ استان کشور هشدار داد.

ضیاییان اضافه کرد: یکشنبه (اول مهر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان گاهی افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز و فردا در نوار شرقی، غرب و جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و روز جمعه تا روز یکشنبه در نوار شرقی و برخی مناطق غرب در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می شود.

به گفته ضیاییان چهارشنبه تا جمعه دریای خزر پنجشنبه و جمعه خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد شد.

او درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ شهریور) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش باد با احتمال گرد و خاک با کمترین و بیشترین دمای ۲۰ و ۲۹ درجه سانتیگراد و پس فردا (۳۰ شهریور) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش باد با احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۲۰ و ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۹ و ۴۰ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

کد مطلب: 223231
برچسب ها: هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *