کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله تند رئیس موسسه مصباح یزدی به دولت پزشکیان

24 شهريور 1403 ساعت 19:15

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی خواستار تعریف وفاق ملی از سوی رئیس جمهور شد و گفت: وفاق ملی این نیست که هر کس با هر مبنا و اصول و گرایشی می‌تواند در دولت وارد شود.


به گزارش مردم سالاری آنلاین، قاسم روانبخش، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تعریف وفاق ملی را در ابتدای تشکیل دولت لازم ارزیابی کرد و گفت: درباره دولت اصلاحات نیز چنین مشکلی را داشتیم که تا انتهای کار خود نیز اصلاحات را تعریف نکردند.

بنابر روایت رسا، رئیس موسسه امام خمینی که موسس آن مصباح یزدی بود، ادامه داد: در آن دوران هیچ کس تعریف نکرد که اصلاحات چیست؟ آیا اصلاحات بنیادین و ساختاری منظور است؟ یا اصلاحات روشی و اهداف میانی منظور این شعار است؟ شعار اصلاحات می‌دادند و در عمل به دنبال براندازی و ریشه‌کنی انقلاب بودند؛ در همین راستا فتنه کردند و دست به هر اقدامی زدند؛ آخر هم مشخص نشد که منظورشان از اصلاحات چیست؟

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی شعار وفاق ملی را شبیه شعار اصلاحات ارزیابی کرد و گفت: به خاطر کهنه شدن شعار اصلاحات امروز از وفاق ملی استفاده می‌شود؛ امروز باید با جدیت به دنبال تعریف «وفاق ملی» باشیم؛ رئیس جمهور و نظریه‌پردازان هر چه زودتر باید این وفاق ملی را تعریف، تبیین و روشن کنند.

 روانبخش همراهی خود با وفاق ملی که در آن اصول و مبانی انقلاب مد نظر باشند را اعلام و تصریح کرد: در این وفاق باید کسانی که دین و ارزش‌های اسلام را قبول دارند، قانون اساسی را مبنای عمل قرار می‌دهند و اصل مترقی ولایت فقیه را هم اعتقادی و هم عملی ملتزم هستند شرکت داشته باشند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: وفاق ملی این نیست که هر کس با هر مبنا و اصل و گرایش می‌تواند در دولت وارد شود، این وفاق ملی نیست بلکه نفاق ملی است؛ وفاق ملی این نیست که کومله، دموکرات، توده‌ای، مجاهدین و فتنه‌گران ۸۸ و ۱۴۰۱ زیر یک چتر جمع شوند و پایه‌های نفاق را در کشور محکم کنند.

وی تشکیل چنین دولتی را ابتدای اختلافات داخلی عنوان کرد و گفت: چنین دولتی دوام نخواهد داشت؛ فتنه‌گران سابق دستشان به خون مردم آلوده است و کشور را به فتنه و مصیبت‌های جدید وارد خواهند کرد؛ بنابراین باید مواظب باشیم تا تفاوت‌های وفاق ملی و نفاق ملی را به درستی بشناسیم و از نفاق بپرهیزیم.
 


کد مطلب: 223013

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/223013/حمله-تند-رئیس-موسسه-مصباح-یزدی-دولت-پزشکیان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir