۰
جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۱

بزرگترین قرعه‌کشی نهضت ملی مسکن در خواف ۱۰ مردادماه با حضور مسئولان محلی در این شهرستان انجام شد. 

فرماندار خواف در این آیین اظهار کرد: مسائل و مشکلات گذشته موجب شده بود نتوانیم به اندازه نیاز مردم، شهر را توسعه دهیم، از سویی وجود معادن و شرکت‌های معدنی و صنعتی، ضرورت شد تا به نیاز مسکن مردم پاسخ دهیم. 
بزرگترین قرعه‌کشی نهضت ملی مسکن در خواف ۱۰ مردادماه با حضور مسئولان محلی در این شهرستان انجام شد. 

مهدی عباس‌پور گفت: حدود ۱۰۰۰ هکتار یعنی معادل یک شهر جدید به محدوده شهر خواف اضافه شد و این بزرگ‌ترین افزایش وسعت شهری در خراسان رضوی به شمار می‌رود. 

وی افزود: گرچه با تاخیر اما با تلاش دست‌اندرکاران و صبوری متقاضیان این کار بزرگی بود که انجام شد. 

محمد طاهری رئیس بنیاد مسکن خواف در حاشیه این آیین به خبرنگار ما گفت: در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خواف ۱۴ هزار و ۴۲۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این رقم ۱۲ هزار و ۴۳۱ نفرحائز شرایط و پس از پالایش، ۸ هزار و ۲۸۴ متقاضی تایید نهایی شدند. 

وی افزود: پیشتر به ۱۰۱۸ نفر از متقاضیان تایید نهایی شده، زمین واگذار شد و ۶۱۰۴ متقاضی دیگر هستند که امروز ۵۲۴۴ قطعه زمین به قید قرعه به ۵۲۴۴ نفر اختصاص می‌یابد. 

وی اعلام کرد: مساحت هر قطعه زمین ۲۰۰متر مربع است و ساخت آن برای متقاضی به صورت ویلایی خواهد بود. 

طاهری گفت: به زودی برای متقاضیانی که امروز قرعه به نامشان درآمد پیامک تعلق زمین و افتتاح حساب و واریز ۴۰ میلیون تومان سهم آورده متقاضی ارسال می‌شود. 

وی تاکید کرد: گیرندگان اراضی نهضت ملی مسکن باید طی ۲۰ روز موجودی ۴۰ میلیون تومانی سهم آورده را تکمیل کنند و تا ۴۵ روز نیز پس از تکمیل پرونده، فوندانسیون ملک خود را کامل نمایند و گرنه زمین تخصیصی از آنها پس گرفته و به متقاضیان جدید واگذار می‌شود. 

رئیس بنیاد مسکن خواف افزود: بیش از ۸۰۰ جوان مجرد متقاضی نهضت ملی مسکن، در نوبت دریافت زمین قرار دارند. 

طاهری هشدار داد؛ مالکان امتیاز طرح نهضت ملی مسکن، بنگاه‌های املاک، دلالان و سایر مردم از خرید و فروش امتیازهای طرح نهضت ملی مسکن پرهیز کنند. 

حسن غلامی رئیس اداره راه و شهرسازی خواف در ادامه نیز گفت: طرح نهضت ملی مسکن خواف در ۸ بلوک به ۵۲۴۴ متقاضی اختصاص یافت و فرآیندهای واگذاری آن نیز آغاز شد. 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که آیا این اراضی به محدوده شهر خواف الحاق و به شهرداری ابلاغ شده است؟ گفت: کار الحاق این اراضی به پایان رسیده و تا ۱۰ روز دیگر الحاق آنها به شهرداری خواف ابلاغ می‌شود. 

محدوده فعلی شهر خواف حدود ۹۰۰ هکتار است و افزون بر ۱۰۰۰ هکتار دیگر در طرح نهضت ملی مسکن به آن افزوده می‌شود. 

شهرستان خواف با ۴ بخش، ۶ شهر، ۸۵ روستا، ۱۶۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد.

میرزاخانیان-خبرنگار روزنامه مردم سالاری در شهرستان خواف

کد مطلب: 220638
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *