۰
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰

نامه کتبی پادشاه عربستان به مسعود پزشکیان

 پادشاه عربستان سعودی پیام کتبی را به "مسعود پزشکیان"، رئیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص روابط دوجانبه ارسال کرده است.
نامه کتبی پادشاه عربستان به مسعود پزشکیان

پادشاه عربستان پیام کتبی خود را در خصوص روابط دوجانبه به رئیس جمهور جدید ایران ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، این پیام توسط شاهزاده منصور بن متب بن عبدالعزیز، وزیر مشاور و عضو شورای وزیران به پزشکیان ارائه شده است.

این امر در جریان استقبال رئیس جمهور ایران از وزیر مشاور و عضو شورای وزیران عربستان در تهران صورت گرفت. 

منصور بن متب بن عبدالعزیز نیز به نوبه خود سلام‌های پادشاه عربستان و ولیعهد این کشور و همچنین آرزوی پیشرفت و شکوفایی بیشتر دولت و ملت ایران را به رئیس جمهور ایران ابلاغ کرد.

این روزها برخی اکانت‌های توییتری خبر از آزادی حجاب در عربستان می‌دهند اما اصل ماجرا چه بود؟

رئیس جمهور ایران در این دیدار با تشکر از پیام و ابراز محبت خادم‌الحرمین الشریفین و ولیعهد پادشاهی سعودی، مکالمه مفصل خود با ولیعهد عربستان را سازنده توصیف و تصریح کرد: ارتباط ایران و عربستان علاوه بر ملاحظات همسایگی و مراودات برادرانه و صمیمی، با پیوندها و اشتراکات دینی و اعتقادی نیز گره خورده و ما را به یک ید واحده تبدیل کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان دو ملت برای رسیدن به خواسته‌های نامشروع خود به دنبال ایجاد اختلاف بین دو ‌کشور هستند، افزود: ایران و عربستان باید با هوشیاری، وحدت و انسجام چنین توطئه‌هایی را خنثی کنند.

«منصور بن متعب بن‌عبدالعزیز» نماینده ویژه پادشاه عربستان سعودی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ بهترین تبریکات پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی به دکتر پزشکیان اظهار داشت: روابط دیرینه دو ‌کشور بر تاریخ و فرهنگ مشترک و نیز همسایگی و برادری استوار است و یک دین واحد دو ملت را به هم پیوند داده است.

کد مطلب: 220580
برچسب ها: عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *