۰
يکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۵

پورمحمدی به وزارت کشور نزدیک شد؟

تسنیم در مطلبی مدعی شد؛ منابع خبری تائید کردند که هم‌اکنون حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت چهاردهم است.
پورمحمدی به وزارت کشور نزدیک شد؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی از بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر و پیروزی آقای پزشکیان، در محافل سیاسی و شبکه‌های اجتماعی برای چند مسئولیت در دولت چهاردهم مورد گمانه‌زنی قرار گرفت که وزارت اطلاعات، دبیر شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور از جمله آنها بود.

بنابر روایت تسنیم، براساس منابع آگاه و مشاوران نزدیک رئیس‌جمهور منتخب و بر اساس شواهد و قرائن، احتمال معرفی آقای پورمحمدی به عنوان گزینه پیشنهای وزارت کشور در حال تقویت شدن است و احتمال معرفی ایشان برای دبیری شورای عالی امنیت ملی یا گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات تقریباً منتفی شده است.

مطابق اخباری که در اختیار خبرنگار تسنیم قرار گرفته است، آقای پورمحمدی بعد از دیداری رسمی که جهت تبریک به دفتر رئیس‌جمهور منتخب رفته بود، حداقل ۲ مرتبه به صورت تلفنی با آقای پزشکیان درباره کابینه گفت‌وگو و رایزنی‌ داشته است.

یک منبع آگاه نزدیک به حجت‌الاسلام پورمحمدی نیز ضمن تائید تلویحی این خبر به خبرنگار تسنیم گفت که تیم آقای پزشکیان در حال رایزنی و مذاکره با آقای پورمحمدی است.

محتمل ترین گزینه رئیس دفتر رئیس جمهور کیست؟

همچنین آنگونه که تابناک روایت می‌کند، رئیس دفتر رئیس‌جمهور یکی از زیرمجموعه‌های نهاد ریاست‌جمهوری است که وظیفه هماهنگی و برنامه ریزی برنامه‌های رئیس‌جمهور و ارتباط وی با بخش های مختلف دولت را برعهده دارد، گزاف نیست اگر گفته شود دسترسی رئیس دفتر رئیس جمهور به رئیس جمهور را بیش از هرکسی در دولت و کابینه است و روسای جمهور معمولا مورد اعتمادترین افراد نزدیک به خود را برای این سمت در نظر گرفته اند.

رئیس دفتر ابوالحسن بنی صدر، نخستین رئیس جمهور، رضا تقوی بود، ریاست دفتر محمدعلی رجایی را عملا بهزاد نبوی بر عهده داشت، ریاست دفتر آیت الله خامنه ای را سید محمد میرمحمدی بر عهده داشت که این پست را تا دولت دوم هاشمی رفسنجانی هم در اختیار داشت، سید حسین مرعشی و محسن هاشمی رفسنجانی مدیریت دفتر هاشمی را در دوره دوم برعهده داشتند،محمدعلی ابطحی و سید علی خاتمی ریاست دفتر سید محمد خاتمی را برعهده داشت.

ریاست دفتر محمود احمدی نژاد را هم "غلامحسین الهام، عبدالرضا شیخ الاسلام و اسفندیار رحیم مشایی" بر عهده داشتند، در دولت اول حسن روحانی ریاست دفتر با محمد نهاوندیان بود که محمود واعظی این پست را در دولت دوم روحانی برعهده گرفت.

اما در زمزمه های غیررسمی از نورالدین آهی به عنوان رئیس دفتر رئیس جمهور پزشکیان یاد می شود، اما آهی کیست؟

نور الدین آهی مدرس بازنشسته دانشگاه، دکترای علوم سیاسی، عضو ستاد دانشجویی سید محمد خاتمی در انتخابات ۱۳۷۶، مسئول ستاد انتخاباتی مصطفی معین در رباط کریم در انتخابات ۱۳۸۴ و سخنگوی حزب دانش آموختگان ایران است که هم اینک عضو شورای راهبری دولت چهاردهم است و در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری؛ریاست دفتر و معاون اجرایی ستاد پزشکیان در ۱۴۰۳ را بر عهده داشته است.

وی همچنین عضو شورای سیاستگذاری مجمع آذریهای ایران اسلامی است، گفتنی است آهی در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی از حوزه رباط کریم نامزد شد ولی رد صلاحیت شد.

کد مطلب: 219956
برچسب ها: مصطفی پورمحمدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *