۰
جمعه ۲۲ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۸

راه اندازی عمده فروشی چقدر سرمایه میخواد؟

یکی از کسب و کارهایی که راه اندازی آن می تواند با سود خوبی همراه باشد، عمده فروشی است. عمده فروش ها، کسانی هستند که کالاها و اجناس مختلف را به مقدار زیادی می خرند و سپس، آن را به صورت خُرد خُرد در اختیار خرده فروشان قرار می دهند. گرچه این کسب و کار، سود خوبی دارد اما باید به چالش ها و مشکلاتی همچون، سرمایه توجه و دقت داشت.
راه اندازی عمده فروشی چقدر سرمایه میخواد؟

هزینه های راه اندازی یک عمده فروشی چیست؟

برای آنکه بتوانیم در مورد میزان سرمایه مورد نیاز برای راه انداختن یک عمده فروشی صحبت کنیم، اول باید در مورد چیزهایی حرف بزنیم که نیاز به صرف هزینه دارند. مهم ترین مواردی که یک فرد برای افتتاح یک عمده فروشی باید برای آنها هزینه پرداخت کند، به این شرح است:

1- هزینه اجاره یا خرید یک مغازه

کسانی که می خواهند به صورت حضوری، عمده فروشی داشته باشند اول از همه باید به فکر داشتن یک مغازه باشند و به همین خاطر است که مهم ترین هزینه ای که افراد برای افتتاح عمده فروشی باید صرف کنند، هزینه اجاره مغازه و یا خرید مغازه است. اگر سرمایه تان زیاد است یک مغازه بخرید و فعالیت خود را در آنجا شروع کنید.

چنانچه جوان هستید و فعلا از نظر مالی در حدی نیستید که بتوانید یک مغازه بخرید، به شما پیشنهاد می کنیم که مغازه ای در یک نقطه مناسب پیدا کرده، اجاره کنید و تا زمانی که به اندازه کافی پول به دست آورید در همان مغازه ای اجاره ای تان به فعالیت مشغول شوید. به این شکل، می توانید مقدار زیادی در هزینه ها صرفه جویی کرده و پولی که دارید در کار خرج کنید تا سودآوری بیشتری داشته باشد.

هم برای خرید مغازه و هم برای اجاره مغازه، فاکتورهای متفاوتی وجود دارد که روی قیمت تاثیر می گذارند. اینکه مساحت مغازه چقدر است، چه امکاناتی دارد، در کجای شهر واقع شده است، و خیلی موارد دیگر هستند که باعث می شوند هزینه اجاره یا خرید آن تغییر کند.

به غیر از هزینه ای که برای اجاره مغازه می دهید، حواستان باشد که شما یک عمده فروش هستید و عمده فروشی ها باید انبار داشته باشند. بنابراین سعی کنید یک انبار مناسب نیز پیدا کرده و آن را اجاره کنید تا بتوانید اجناس تان را در آن انبار کنید.

2- هزینه تهیه اجناس عمده فروشی

عمده فروشی ها برای آنکه هزینه خرید اجناس خود را کاهش دهند، مجبورند به سراغ منابع و تولیدکننده های آن جنس یا کالا بروند. به همین سبب، اغلب کسانی که عمده فروشی می کنند، یا اجناس شان را از کارخانه ها تهیه می کنند و یا به سراغ کشاورزان می روند. هر قدر که یک عمده فروش بتواند با قیمت مناسب تری اجناس خود را تهیه کند، سود بیشتری نیز به دست می آورد.

3- تهیه وسایل مورد نیاز

شما می خواهید یک عمده فروشی راه اندازی کنید و به همین جهت، به برخی تجهیزات و وسایل نیاز دارید. از جمله تجهیزات مورد نیاز عمده فروشی ها می توان به این موارد اشاره کرد:

  • ماشین حساب
    تلفن
    میز
    صندلی
    خودکار
    دفترهای مربوط به حساب و کتاب مشتریان
    کامپیوتر
    پرینتر

اگر بتوانید هر یک از وسایلی که در بالا اشاره کردیم، به قیمت مناسب تهیه کنید هزینه ای که برای راه اندازه عمده فروشی صرف خواهید کرد به شدت کاهش پیدا می کند.

راه اندازی یک عمده فروشی، به چه مقدار سرمایه نیاز دارد؟

در مورد هزینه هایی که برای افتتاح عمده فروشی می بایست پرداخت شود، نکاتی را گفتیم و حال می خواهیم در مورد میزان سرمایه ای صحبت کنیم که برای راه اندازی به آن نیاز است.

واقعیتی که در مورد تعیین میزان سرمایه مورد نیاز جهت راه اندازی عمده فروشی، مانند عمده فروشی لوازم آشپزخانه وجود دارد، این است که نمی توان یک عدد ثابت و مشخص برای آن بیان کرد. این ناتوانی در بیان یک عدد مشخص دلایل متفاوتی دارد به شرح زیر دارد:

1- هزینه پرداخت شده برای راه اندازی

کسی که می خواهد در یک محله پر رفت و آمد و شلوغ، مغازه ای را اجاره کند یا کسی که قصد دارد در یک نقطه خلوت تر و کم رفت و آمدتر مغازه اجاره کند، هزینه های متفاوتی را برای اجاره مغازه پرداخت می کنند. علاوه بر هزینه اجاره، هزینه انبار نیز هست؛ هزینه ای که برای اجاره کردن انبارهای بزرگ و مجهز پرداخت می شود با هزینه ای که برای انبارهایی با مساحت کوچکتر پرداخت می شود یکسان نیست و افراد، هزینه یکسانی از بابت اجاره انبار پرداخت نخواهند کرد.

هزینه وسایل را نیز باید اضافه کرد؛ اگر کسی برای خرید وسایل و تجهیزات دست دوم اقدام کند هزینه کمتری در مقایسه با کسی می پردازد که وسایل و تجهیزات نو تهیه کرده است و از آنجایی که هزینه ای که برای این موارد صرف می شود مشخص نیست، نمی توان به صورت واضح گفت که سرمایه مورد نیاز برای عمده فروشی ها چقدر است.

2- نوع محصول انتخاب شده برای فروش به صورت عمده

مساله دیگری که لازم می دانیم در اینجا به آن بپردازیم این است که نوع محصولی که فرد می خواهد عمده فروشی آن را راه اندازی کند، مهم است. برخی اجناس هستند که گران تر بوده و فرد مجبور است برای تهیه عمده آنها هزینه زیادی بپردازد و برخی محصولات هستند که برای خرید عمده آنها نیاز به سرمایه ی خیلی بالایی نیست. به همین دلیل، افرادی که می خواهند یک عمده فروشی راه اندازی کنند قبل از هرکاری می بایست مشخص کنند که می خواهند عمده فروشی چه محصولی را راه اندازی کنند.

کد مطلب: 219487
برچسب ها: عمده فروشی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *