۰
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۴

بروکر با کمترین اسپرد "spread"[آموزش ماشین حساب (پیپ و کارمزد) آلپاری]

میزان سود شما بستگی به استراتژی معاملاتی، روانشناسی معاملات و تحلیل فاندامنتال دارد اما در کنار این موارد، مدیریت سرمایه و محاسبه متغییر های مختلف به شما کمک می کند تا سود معاملات خود را به طور دقیق محاسبه کنید.
بروکر با کمترین اسپرد "spread"[آموزش ماشین حساب (پیپ و کارمزد) آلپاری]

کمترین اسپرد بروکر ها [آموزش ماشین حسابalpari و اتصال تریدینگ ویو به آلپاری]

 

آشنایی با بهترین بروکر با کمترین اسپرد ثابت و شناور برای معامله گران ایرانی

 

 بهترین بروکر فارکس با کمترین اسپرد؛ چه تفاوتی بین اسپرد ثابت و شناور وجود دارد؟!

میزان سود شما بستگی به استراتژی معاملاتی، روانشناسی معاملات و تحلیل فاندامنتال دارد اما در کنار این موارد، مدیریت سرمایه و محاسبه متغییر های مختلف به شما کمک می کند تا سود معاملات خود را به طور دقیق محاسبه کنید. یکی از این متغیر ها اسپرد است که رابطه مستقیمی با درآمد حاصل از معامله تریدر ها دارد. میزان اسپرد زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که با افزایش نرخ اسپرد، معامله گران نه تنها سود بلکه حتی ضرر می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین بروکر با کمترین اسپرد آشنا شویم.

 

تفاوت اسپرد ثابت و شناور در بروکر ها

مفهوم اسپرد در بروکرهای فارکس که به اختلاف قیمت عرضه و تقاضا در بروکر مربوط می باشد به 2 شکل ارائه می شود:

  • اسپرد ثابت (Fixed Spread)؛
    اسپرد شناور (Float Spread).

اسپرد ثابت در بروکرها به اسپردی گفته می شود که میزان آن در تمامی لحظات به صورت ثابت می باشد و اختلاف قیمت عرضه و تقاضا همیشه بدون تغییر است. اما اسپرد شناور در هر لحظه بر اساس اختلاف قیمت Bid و Ask در بازار دچار تغییر می شود و ممکن است در شرایط خاصی مثل زمان انتشار اخبار و نوسان شدید قیمت، میزان آن افزایش پیدا کند. به همین دلیل به این نوع از اسپرد فارکس، اسپرد شناور گفته می شود.

حساب های ECN در بروکرهای فارکس، از اسپرد شناور استفاده می کنند، زیرا با توجه به حجم نقدینگی بسیار زیاد در بازار، امکان ارائه اسپرد ثابت وجود ندارد و از سوی دیگر به دلیل نقدینگی بالا، میزان اسپرد بسیار پایین است. البته توجه داشته باشید که کمترین اسپرد در این حساب ها به معنای کاهش هزینه انجام معاملات نسبت به سایر حساب ها نیست و بروکرهای فارکس در ازای حجم معاملات از شما کمیسیون دریافت می کنند.

 

نحوه اتصال آلپاری "alpari" به تریدینگ ویو؛ آیا الپاری به تریدینگ ویو متصل می شود؟!

آلپاری یک مورد از بروکر با کمترین اسپرد است اما آیا امکان اتصال حساب به تریدینگ ویو را فراهم کرده است؟! متصل شدن به تریدینگ ویو یکی از قابلیت های مهمی است که بروکر ها به کاربران خود ارائه می دهند. کارگزاری آلپاری در سال 2023 اعلام کرد که زین پس کاربران قادر هستند تا حساب خود را به تریدینگ ویو متصل کنند. با این حال طبق بررسی های صورت گرفته در حال حاضر این امکان وجود ندارد و از آلپاری حذف شده است. برای اطمینان خاطر از پشتیبان بروکر آلپاری سوال پرسیدم که آیا امکان اتصال آلپاری به تریدینگ ویو وجود دارد؟

"در حال حاضر، پلتفرم TradingView در دسترس نیست، آلپاری در حال تلاش است این پلتفرم را در آینده ی نزدیک برای کاربران خود در دسترس قرار دهد."

 

در حال حاضر، پلتفرم TradingView در دسترس معامله گران آلپاری نیست و امکان اتصال الپاری به تریدینگ ویو وجود ندارد.

 

در گذشته برای اتصال آلپاری به تریدینگ ویو باید مراحل زیر را طی می کردید.

گام 1: ورود به کابین بروکر

وارد کابین شخصی خود در سایت بروکر آلپاری شوید. از طریق منوی سمت راست کابین آلپاری، در قسمت پلتفرم های تجاری روی «ورود به TradingView» کلیک کنید.

گام 2: ورود به پلتفرم تریدینگ ویو

صبر کنید تا پلتفرم تریدینگ ویو برای شما بارگذاری شود؛ سپس از سمت راست در بالای صفحه روی «Account» کلیک کنید.

گام 3: ورود به حساب دمو

حساب مورد نظر خود را برای اتصال به تریدینگ ویو انتخاب کنید. از طریق تب مربوط به «Live» حساب های واقعی و تب «Demo» حساب های دمو آلپاری خود را، می توانید مشاهده کنید.

گام 4: فعال سازی حساب

پس از انتخاب حساب معاملاتی روی دکمه «Make active» کلیک کنید تا حساب آلپاری به تریدینگ ویو متصل شود.

ماشین حساب فارکس آلپاری چیست و چه کاربردی دارد؟! 

ماشین حساب آلپاری یکی از ابزار های این بروکر است که به مدیریت ریسک بهتر کمک می کند. با این ابزار مهم می توانید پیپ، میزان سود، ضرر و... خود را برای یک معامله حساب کنید. بیشتر کارگزاری ها قابلیت استفاده از ماشین حساب را برای کاربران خود فراهم کرده اند و آلپاری هم یکی از آنها است. اگرچه آلپاری از ماشین حساب برخوردار است اما این ابزار تنها می تواند نرخ تبدیل و کارمزد را محاسبه کند. بنابراین، برای حساب کردن مواردی مانند پیپ، سود و زیان در آلپاری باید از دیگر ماشین حساب ها استفاده کنید.

علاوه بر آلپاری، دیگر بروکر ها هم امکانات مناسبی برای معامله گران خود فراهم کرده اند که برای آشنایی با آن ها پیشنهاد می کنیم مقاله های بررسی کارگزاری اوربکس فارسی، مقایسه حساب های الپاری، کمیسیون و اسپرد بروکر ویندزور، بهترین بروکر برای معامله طلا، معاملات فارکس پاکت اپشن، بررسی بروکر آلپاری، نحوه خرید سهام تسلا در آلپاری و سایر موارد را از منابع معتبر ازجمله کانون تریدر های موفق فارکس و ارز های دیجیتال دیجی تریدرز Digitraderz، تریدرز یونیون Traders Union، بیبی پیپز Baby Pips، اینوست و پدیا Investopedia و دیگر موارد مطالعه کنید.

ماشین حساب پیپ آلپاری

محاسبه ارز هر پیپ در معامله برای بدست آوردن میزان سود و زیان کاربردی است چرا که پیپ ارزش حداقل جابه جایی قیمت در بازار را نشان می دهد. بسیاری از معامله گران برای سود و زیان خود، از حد سود یا حد ضرر بر مبنای پیپ استفاده می کنند. فرمول محاسبه پیپ به شکل زیر است:

ارزش پیپ = (اندازه پیپ/نرخ تبدیل ارز)×حجم معامله

به عنوان مثال در صورتی که بخواهید یک معامله با حجم 1 لات و نرخ تبدیل 1.12034 بر روی جفت ارز EUR/USD انجام دهید، ارزش هر پیپ آن طبق فرمول زیر خواهد بود:

ارزش هر پیپ = (0.0001/1.12034)×100000 = 8.9258

با توجه به اینکه ارز پایه جفت ارز، یورو می باشد، ارزش هر پیپ نیز به یورو محاسبه شده است و می توانید با ضرب آن در نرخ تبدیل به عدد 10 دلار در به عنوان ارزش هر پیپ برسید. در حال حاضر ماشین حساب پیپ آلپاری به صورت آنلاین ارائه نشده است و معامله گران باید به صورت دستی آن را محاسبه نمایند.

نظر کارشناس و نتیجه گیری از بهترین بروکر با کمترین اسپرد

میزان کارمزد، اسپرد و کمیسیون تاثیر شایانی بر سود شما از هر معامله دارد. از این رو تریدر ها بروکری را انتخاب می کنند که میزان کارمزد در آن ها کمتر باشد تا بخش بیشتری از سود را حفظ کنند. آلپاری یکی از بهترین بروکر هایی است که اسپرد کمی دارد و برای معامله مناسب است. شما چه تجربه ای از بروکر آلپاری دارید؟! منتظر نظرات خواندنی شما هستیم.

منابع: کانون تریدر های موفق فارکس و ارز های دیجیتال دیجی تریدرز Digitraderz - تریدرز یونیون Traders Union - اف ایکس امپایر FX Empire

سوالات متداول

بهترین بروکر فارکس با کمترین اسپرد کدام است؟

برخی از بهترین بروکر فارکس با کمترین اسپرد عبارتند از:

بروکر فیبوگروپ؛

بروکر آلپاری؛

بروکر آی سی ام؛

بروکر ویندزور؛

بروکر آمارکتس.

آیا بروکر آلپاری قابلیت اتصال به تریدینگ ویو را دارد؟

خیر؛ در حال حاضر امکان اتصال آلپاری به تریدینگ ویو وجود ندارد.

آیا بروکر آلپاری از ابزار ماشین حساب فارکس برخوردار است؟

بله؛ بروکر آلپاری امکان استفاده از ماشین حساب را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

کد مطلب: 212506
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *