وی افزود: با وجود چنین شرایطی، میانگین سن تاکسیهای تهران ۱۰ سال شده و ۵۰ درصد ناوگان نیاز به نوسازی دارد؛ بسیاری از تاکسیها نمیتوانند معاینه فنی دریافت کنند از این رو با پیگیریهای شهردار تهران، نوسازی و جایگزینی خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفت و علاوه بر قرارداد با چین، شرکتهای دیگری در ایران برای واردات خودروهای برقی اقدام کردهاند.
مالکی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص چالشهای این رویکرد، خاطرنشان کرد: نوسازی و برقیسازی ناوگان، کار جدیدی است و همت دولت و پیگیری شهرداری موجب ارائه تسهیلات خوبی برای واردات خودروهای برقی شده است؛ توسعه تکنولوژی نیاز به بررسیهای فنی و کارشناسی دارد، از سوی دیگر زیرساختهای شارژ خودروهای برقی هم در دستور کار است و تا امروز ۷۴ دستگاه نصب شده و این تعداد افزایش چشمگیری خواهد داشت.سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به خبرنگار دیگری درخصوص انتخاب رنگ فیروزهای خودروهای برقی گفت: رنگ فیروزهای در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده و البته هنوز به ما ابلاغ نشده است ولی بهنظر میرسد تاییدیه نهایی دارد. هر کار جدیدی نیاز به هماهنگی دارد و درصورت ابلاغ به تمامی شرکتهای واردکننده خودروهای برقی اعلام خواهیم کرد باید رنگ تاکسیهای برقی به فیروزهای درآیند.
مالکی در پایان یادآور شد برگزاری چنین نمایشگاههایی برای آشنایی شهروندان و معرفی خودروهای جدید به سازمانهای متولی حمل و نقل عمومی کمک خواهد کرد و موجب خواهد شد هم در بحثهای فنی و هم در بحثهای قیمتی، رقابت سالمی میان واردکنندگان و سازندگان شکل بگیرد.