مجتبی ابوطالبی در خصوص بازدهی تبلیغات در شبکههای اجتماعی گفت: «سوشال مدیا برای کسبوکارها یک چنل پربازده است. عموما لیدهایی که از سوشال مدیا به دست میآید، نرخ تبدیل (Conversion rate) بسیار بیشتری نسبت به کانالهای دیگر دارند. علت اصلی آن هم وسعت و کیفیت زیاد تبلیغات در اینستاگرام است. منظورم از وسعت زیاد این است که با هزینه یکسانی که برای تبلیغات در سوشال مدیا انجام میدهید، در کانالهای دیگر مارکتینگ، یا کیفیت را از دست میدهید یا با آن وسعت نمیتوانید تبلیغات خود را به مخاطبان نمایش دهید. در نتیجه سوشال مدیا همچنان اثرگذاری خودش را در مارکتینگ دارد و به همین جهت آلترناتیوی برای تبلیغات کسبوکارها وجود نداشته است و مجبور شدهاند به سوشال مدیا بازگردند.»
Managing Director جریان، بخشی از افزایش تعرفههای تبیلغات در سوشال مدیا را طبیعی و ناشی از تورم دانست و عامل دیگر را در پرهزینهتر بودن حضور فعالین در شبکههای اجتماعی فیلترشده عنوان کرد. وی در خصوص نقش آژانسها و پلتفرمها در این زمینه گفت:«ما باید همواره تلاش کنیم تا این تعرفهها در بهینهترین حالت ممکن باشند تا از یک سو برای آن پیج یا اینفلوئنسر عدد قابل توجهی باشد و از سویی دیگر برای کسبوکار عددی قابلقبول باشد. در جریان، همواره تلاش کردهایم تا این تعرفهها را بهینه کنیم و فکر میکنم پلتفرمها و آژانسهای دیگر نیز چنین رویکردی داشته باشند.»