۰
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰

یمن: آمریکا مانع آتش‌بس در غزه است

عضو شورای عالی سیاسی یمن از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که صرفا خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و نظارت بر آن است و در آن حرفی از آتش‌بس نیست، مورد انتقاد قرار داده و آمریکا را مانع آتش‌بس در نوار غزه دانست.
یمن: آمریکا مانع آتش‌بس در غزه است

به گزارش  مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیامی در «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: واشنگتن بار دیگر از وتوی خود در برابر توقف کشتارها و نسل‌کشی‌های آمریکا و اسرائیل در غزه استفاده کرد.

طبق گزارش شبکه المسیره، وی افزود: آنچه آمریکا انجام داد، اعدام و تروریسم آشکار علیه مردم غزه و بشریت است.

الحوثی ادامه داد: قطعنامه شورای امنیت که شامل «اعمال کنترل» بر کمک‌رسانی به غزه می‌شود، مانعی برای ورود کمک‌ها در صورت موافقت اسرائیل با اجرای آن خواهد بود.

محمدعلی الحوثی همچنین به قطعنامه شورای امنیت برای اعمال نظارت بر ورود کشتی‌ها به مناطق تحت کنترل دولت یمن اشاره کرد و گفت: آنچه سازمان ملل در زمینه نظارت کشتی‌ها در جمهوری یمن انجام داد، گواه روشنی بر صحت گفته ما درباره مانع‌تراشی در مسیر ارسال کمک‌ها به غزه است.

الحوثی با اشاره به مواضع کشورهای عربی و اسلامی در قبال وضعیت غزه، گفت: هر فردی که جرات وارد کردن غذا را نداشته باشد، جرأت آوردن سلاح را هم نخواهد داشت.

وی ادامه داد، تلاش واشنگتن برای صدور قطعنامه به این شکل، مؤید وحشیگری آمریکا و مشارکت آن با رژیم صهیونیستی در جنایات و کشتار غزه است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که شورای امنیت سازمان ملل جمعه برای رأی‌گیری درباره قطعنامه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تشکیل جلسه داد و در آن پیشنهاد روسیه برای «تعلیق» درگیری‌ها توسط آمریکا وتو اما قطعنامه ۲۷۲۲ تصویب شد.

اصلاحیه پیشنهادی روسیه برای قطعنامه نیز که خواستار «تعلیق خصومت‌ها» در غزه بود، توسط آمریکا وتو شد. با این حال، قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت درباره افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه با رأی مثبت ۱۳ عضو و رأی ممتنع آمریکا و روسیه تصویب شد.

کد مطلب: 208578
برچسب ها: آتش‌بس در غزه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *