۰
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۲

اصول تمیز کردن لباس عروس و نگهداری در خانه

تمیز کردن لباس عروس یکی از اصول مهم برای نگه داری این لباس در طول سالیان است. در طول اکثر خانم ها دوست دارند لباس عروس خود را که نشان دهنده خاص ترین روز زندگی آنها است، حفظ کنند
اصول تمیز کردن لباس عروس و نگهداری در خانه

تمیز کردن لباس عروس یکی از اصول مهم برای نگه داری این لباس در طول سالیان است. در طول اکثر خانم ها دوست دارند لباس عروس خود را که نشان دهنده خاص ترین روز زندگی آنها است، حفظ کنند . افرادی که می خواهند خاطرات خود را زنده نگه دارند با دقت به خاطره این روز معنادار نگاه می کنند.  ممکن است در نظر داشته باشید که لباس عروس خود را که با شوق و اشتیاق فراوان پوشیده اید را به عنوان یادگاری برای فرزندان و حتی نوه های خود نگه دارید. ممکن است بخواهید لباس عروس خود را نگه دارید تا هر از گاهی آن را بیرون آورده  و شادی و خاطرات خوش آن روز را مرور کنید .  اما ، چگونه می توان لباس عروس را با ظاهر روز اول خود حفظ کرد؟ 

در تمیز نگه داشتن لباس عروس به چه نکاتی باید توجه کرد؟

از آنجایی که لباس عروس معمولا از ساختارهای پارچه ای ظریف تشکیل شده است، به همین دلیل مثل لباس های معمولی شسته نشده و تمیز نمی شود.  جزئیاتی مانند مهره ها، سنگ ها، تور و دانتل و...  تمیز کردن لباس عروس را دشوارتر می کند. بعد از عروسی، لباس عروس کثیف باید بلافاصله تمیز شود. در غیر این صورت ممکن است لکه ها روی لباس عروس ماندگار شده و پاک نشوند .  برای اینکه لباس عروس تا سالیان متمادی از خرابی و فرسودگی محافظت شود، باید برای تمیزی آن اهمیت زیادی  قائل شد و موارد زیر را در نظر گرفت:
- برای حذف کثیفی و لکه های زرد روی لباس عروس نباید پارچه لباس را مالش داد و سایید.
- شستن در دمای بالا به لباس عروس آسیب می رساند.
- استفاده از مواد سفید کننده باعث تغییر شکل غیر قابل برگشت لباس عروس می شود، بنابراین از مواد سفید کننده هرگز نباید استفاده نمود در عوض خشکشویی تخصصی لباس عروس ، گزینه ای ایده آل برای تمیز کردن و نگهداری لباس عروس در منزل است.

بهترین روش تمیز کردن لباس عروس

موثرترین و مطمئن ترین روش برای تمیز کردن لباس عروس سپردن آن به مراکز خشک شویی است. خشکشویی حباب یکی از مراکز تخصصی برای شستشو و خشکشویی لباس عروس بدون آسیب رساندن به آن است .
لباس‌های عروس قطعاً به تمیز کردن حرفه‌ای نیاز دارند تا پارچه آنها از ساییدگی محافظت شود .  زردی و لکه هایی که در مراسم عروسی بر روی لباس عروس ایجاد می شود با استفاده از روش های خشکشویی به سادگی پاک می شوند .  اگر لباس عروس بدون تمیز کردن نگهداری شود، ممکن است زردی، کپک و لکه های دائمی بر روی آن ایجاد شود.  
موادی که در خانه  برای تمیزی این لباس ها انجام می شود می تواند پارچه لباس عروس را خراب نموده و باعث آسیب دائمی آنها شود. برای مطمئن ترین نتایج، باید لباس عروس خود را بلافاصله پس از پایان عروسی به خشکشویی بسپارید .اما در انتخاب خشکشویی باید بسیار دقت کنید. زیرا فرآیند خشک شویی لباس عروس با کاربرد سایر لباس ها متفاوت است. ماشین آلات و فرآیندهای تولید شده برای لباس های معمولی ممکن است برای لباس عروس شما موثر و قابل اعتماد نباشد.
مراکز خشکشویی ، خدمات حرفه ای را برای تمیز کردن  لباس عروس ارائه می دهند. در طی مراحل خشکشویی، لباس عروس با توجه به نوع پارچه، ساختار دوخت، جزئیات و نوع لکه توسط تیم متخصص جدا شده و فرآیند نظافت مناسب انجام می شود.  لکه ها تجزیه و تحلیل می شوند و فرآیند تمیز کردن بدون آسیب رساندن به پارچه تکمیل می شود . در ماشین‌های خشکشویی پیشرفته ، تمیز کردن با یک حلال مخصوص انجام می‌شود. پس از این روند، لباس عروس  همانند اولین روزی که آن را در ویترین دیدید، ظاهری جذاب و جدید خواهد داشت.
در طول عروسی، ممکن است نقاط و لکه های پنهانی بر روی لباس عروس ایجاد شوند که متوجه آنها نشوید. این لکه ها ممکن است چند ماه پس از نگهداری لباس عروس پر رنگ تر شوند. اما نگران نباشید، روش های ویژه ای در  خشکشویی برای تشخیص لکه های نامرئی انجام می شود که اثری از این لکه ها باقی نمی گذارد.
تولیدکنندگان این لباس ها ممکن است دستورالعمل‌های خشک‌شویی ویژه‌ای را برای لباس عروس توصیه کنند. فرآیندهای خشک شویی مطابق با دستورالعمل تولید کننده لباس عروس انجام می شوو . بهترین نتایج با تکنیک های تمیز کردن مناسب به دست می آید. 

نگهداری لباس عروس به اندازه تمیز کردن مهم است 

به منظور محافظت از لباس عروس در برابر آسیب، نحوه نگهداری آن پس از تمیز کردن اهمیت زیادی دارد . لباس عروس نباید در معرض نور مستقیم خورشید باشد. این باعث می شود که لباس به سرعت کم رنگ و زرد شود. همچنین نگهداری لباس عروس روی چوب لباسی توصیه نمی شود. لباس های عروسی که روی چوب لباسی آویزان شده اند می توانند در معرض رطوبت و کپک باشند. خرید جعبه محافظ لباس عروس حرفه ای توصیه می شود. این جعبه ها ازخراب شدن و کپک زدن لباس عروس شما جلوگیری می کنند.

کد مطلب: 201141
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *