۰
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۰

ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته کنکور در ۱۴۰۰ پایگاه آموزش و پرورش

معاون وزیر وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی ۱۴۰۰ پایگاه انتخاب رشته کنکور در تمامی شهرستان‌ها، مناطق و نواحی کشور و ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته به تمامی داوطلبان کنکور خبر داد.
ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته کنکور در ۱۴۰۰ پایگاه آموزش و پرورش

به گزارش مردم سالاری آنلاین، «اصغر باقرزاده» معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تبریک به دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری که حائز شرایط انتخاب رشته شده‌اند، آنان را به حضور در پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش برای دریافت خدمات مشاوره انتخاب رشته تحصیلی توسط مشاوران و کادر تخصصی این حوزه دعوت کرد. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در همین رابطه عنوان کرد: طراحی مسیر زندگی تحصیلی – شغلی و انتخاب رشته دانشگاهی یکی از مهمترین مراحل زندگی دانش آموزان و داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور است. تصمیم گیری درست و انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی می‌تواند به رضایت و موفقیت در تحصیل، شغل و افزایش سطح سلامت روانشناختی و موفقیت در زندگی منجر شود. 

باقرزاده ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم ما در وزارت آموزش و پرورش، برنامه ریزی به منظور ارائه خدمات مشاوره تحصیلیِ انتخاب رشته به دانش آموزان پایه دوازدهم و داوطلبان ورود به دانشگاه است. به همین منظور در حوزه مشاوره این اداره کل، ۱۴۰۰ پایگاه تخصصی انتخاب رشته کنکور با حضور مشاوران متخصص در حوزۀ تحصیلی و انتخاب رشته کنکور راه اندازی شده است که در فضای امن مدارس و مراکز مشاوره آموزش و پرورش با کادر تخصصی مشاوران مورد اعتماد و تایید صلاحیت شده از سوی آموزش و پرورش، مشغول ارائه خدمات به دانش آموزان و خانواده‌های آنان خواهند بود. 

او افزود: با توجه به اینکه هزینه‌های دریافت خدمات مشاوره به نحوی است که باعث می‌شود خانواده‌های دانش آموزان و داوطلبان کنکور به ویژه در مناطق محروم کشور تحت فشار اقتصادی قرار گیرند، وزارت آموزش و پرورش به دنبال ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته به دانش آموزان و داوطلبان و تعدیل مشکلات خانواده‌های آنان است. لذا ما در دفتر مشاوره، این امکان را برای تمامی دانش آموزان و داوطلبان کشور فراهم ساخته‌ایم که در تمامی شهرستانها، مناطق و نواحی کشور، خدمات مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته کنکور از طریق پایگاه‌های دایر شده در مدارس معین و مراکز مشاوره آموزش و پرورش دریافت کنند. 

باقرزاده تاکید کرد: در هر شهرستان، منطقه و ناحیه حداقل ۲ پایگاه انتخاب رشته وجود دارد، که در مدارس مجهز و دارای شرایط مطلوب و مراکز مشاوره شهرستان / منطقه / ناحیه راه اندازی شده است و به دانش آموزان و داوطلبان کنکور دختر و پسر که به دنبال دریافت خدمات مشاوره انتخاب رشته هستند، خدمات تخصصی ارائه می‌کنند. لازم به ذکر است که آموزش و پرورش طی ساز و کاری مشخص، از تلاش‌های مدیران محترم مدارس در معرفی دانش آموزان و داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها به این پایگاه ها، تقدیر و تشکر به عمل خواهد آورد. 

معاون وزیر در ادامه اضافه کرد: خدماتی همچون ارائه جلسات مشاوره فردی و گروهی انتخاب رشته و دستیابی به فرم نهایی اولویت بندی، ارزیابی ویژگی‌های شخصیتی، علائق و استعدادهای داوطلبان با استفاده از آزمون‌های استاندارد الکترونیکی، استفاده از نرم‌افزار انتخاب رشته مجازی در پایگاه‌های آموزش و پرورش به داوطلبان ارائه می‌شود و انتظار می‌رود مسئولین پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش با حضور در مدارس و برگزاری جلسات راهنمایی و مشاوره گروهی با حضور دانش آموزان پایه دوازدهم و والدین آنان، اطلاع‌رسانی مناسب را انجام دهند. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تولید برنامه تلویزیونی بروپی کارت ۲ با هدف کمک به فرآیند انتخاب رشته دانش آموزان و داوطلبان کنکور خبر داد و عنوان کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی با همکاری روابط عمومی سازمان صدا و سیما برنامه برو پی کارت ۲ را در ۱۴ قسمت تولید کرده‌اند که از ۲۱ مردادماه روی آنتن شبکه امید خواهد رفت. در این برنامه که به صورت زنده پخش خواهد شد، اطلاعات مورد نیاز دانش آموزان و خانواده‌های آنان ارائه خواهد شد و با توجه به تغییرات کنکور و شرایط ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، ما از این ظرفیت برای اطلاع‌رسانی همگانی و کمک به ایجاد آرامش در دانش آموزان و خانواده‌ها بهره خواهیم برد. 

باقرزاده در پایان از تمامی مدیران مدارس، مسئولان ادارات آموزش و پرورش استان ها، شهرستانها، مناطق و نواحی سراسر کشور خواست نسبت به اطلاع‌رسانی پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش به دانش آموزان و داوطلبان انتخاب رشته کنکور و خانواده‌های آنان تمامی تلاش خود را به کار ببندند تا شاهد ارائه خدمات مطلوب انتخاب رشته به فرزندان این مرز و بوم و کمک به رشد و تعالی آنان و آبادانی ایران اسلامی در آینده نزدیک باشیم.

کد مطلب: 201008
برچسب ها: کنکور
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *