۰
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۴

هیات رییسه، استیضاح وزیر را پذیرفت

بالاخره هیات رییسه مجلس طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را پذیرفت. روز گذشته یکی از نماینده های استیضاح کننده گفته بود هیات رییسه استیضاحر ا قبول نکرده است.
اکنون اما سیدرمضان شجاعی‌کیاسری، یکی از درخواست‌کنندگان استیضاح وزیر آموزش و پرورش از ارائه این تقاضا به هیات رییسه با ۳۰ امضا خبر داد.
او به ایسنا گفته است: امروز استیضاح حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش با ۳۰ امضا به هیات رییسه ارائه شد تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.
دیروز موسی الرضا ثروتی، یکی از نماینده های اسیتضاح کننده گفته بود هیات رییسه مجلس از نماینده های خواسته است کمی برای استیضاح صبر کنند: این طرح هم اکنون بیش از ۳۰ امضا دارد. روز گذشته تلاش کردیم که آن را به هیات رئیسه تحویل دهیم اما آقای ابوترابی قبول نکرد و از استیضاح کنندگان خواست تا به هیات رئیسه فرصتی دهند تا مذاکراتی با وزیر آموزش و پرورش درباره مفاد این طرح داشته باشد. ما با دادن این فرصت به هیات رئیسه موافقت نکرده ایم و همچنان مصر به اعلام وصول آن از طرف هیات رئیسه هستیم.
پیش از این گفته شده بود برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش ۳۵ امضا جمع شده است.
امروز درحالی هیات رییسه مجلس استیضاح را پذیرفته است که ۱۰ دلیل برای این استیضاح عنوان شده است.
در نامه استیضاح کننده ها آمده است:
در راستای اصل ۸۹ قانون اساسی و ماده ۲۱۹ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به استناد موارد ذیل تقاضای استیضاح وزیر آموزش و پرورش جناب آقای حاجی بابایی را داریم.
خواهشمند هستند بنا به ماده ۲۲۰ آئین نامه داخلی مجلس اقدام مساعد مبذول فرمائید.
۱- مغایرت عملکرد با برنامه پیشنهادی به مجلس در زمان رای اعتماد
۲- عدم بکارگیری معلمان با تخصص مناسب برای تدریس و افت تحصیلی دانش آموزان
۳- عدم تعامل مدیران کل برای حل مشکلات فرهنگی و آموزشی مناطق
۴- اجرای نامناسب سیاست های آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف
۵- تغییر برنامه زمانی آموزشی قبل از تصویب مراجع قانونی
۶- ایجاد نارضایتی بین معلمان نهضت سواد آموزشی و معلمان خرید خدمات آموزشی و مربیان بهداشت مدارس و معلمان قرآن و معلمان پیش دبستانی و ... که موجب تجمع مکرر جلوی مجلس شورای اسلامی گردیده و در کیفیت آموزشی تاثیر منفی گذاشته است
۷- جذب ۲۰ هزار معلم قرآن و نیروی خدماتی خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری و برنامه پنجم توسعه، بدون آگهی عمومی و امتحان هماهنگ که موجب شکایت فراوان شده است
۸- بی انضباطی مالی در تصمیمات و بخشنامه های صادره که موجب کسری بودجه و پرداختی خارج از قانون و نارضایتی جامعه فرهنگیان را به وجود آورده است
۹- اجرای تغییر بنیادین نظام آموزشی قبل از تصویب زیرنظام های آموزشی
۱۰- تغییر برخی از سازمان های زیر مجموعه آموزش و پرورش بدون اجرای مراحل قانونی
کد مطلب: 19175
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *