مهلت ثبت سفارش خرید کتاب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برای تمام پایهها و رشتههای تحصیلی - به استثنای پایههای ورودی اول، هفتم و دهم - که تا امروز تعیین شده بود به مدت ۱۰ روز و تا ۳۱ خرداد ماه تمدید شد.
معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی علت تمدید را عدم اقدام ۱۱درصد دانش آموزان میان پایه برای ثبت سفارش کتاب های درسی دانسته و از مدارس و خانوادهها خواسته است اگر تا کنون به علتی موفق به ثبت نام نشدهاند، در مهلت مقرر نسبت به این امر اقدام کنند.
بر این اساس، دانش آموزان مدارس پایه آمادگی تکمیلی (پیشدبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیشحرفهای استثنایی، دانشآموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفهای و کاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفهای استثنایی مشمول ثبت سفارش کتب درسی در بازه زمانی تعیین شده فعلی هستند و ثبت سفارش دانشآموزان ورودی پایههای اول، هفتم و دهم از پنجم تیرماه نیز پس از ثبت نام در مدرسه شروع خواهد شد.
شیوه ثبتنام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی
کتابهای درسی دانشآموزان دورههای تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه دوم شاخههای فنی و حرفهای، کاردانش، رشته معارف اسلامی و کتابهای درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانشآموزان استعدادهای درخشان، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانشآموز قید شده است، توزیع میشود.
دانشآموز یا اولیای دانشآموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) است؛ لذا دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتابهای درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانشآموزان از طریق سامانه امکانپذیر است؛ لذا درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانشآموز یا اولیای دانشآموز ممنوع است.
مدارس موظفاند هرچه سریعتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتابهای درسی دانشآموزان اقدام و از ارجاع دانشآموز یا اولیای دانشآموز به کافی نتها پرهیز کنند. البته دانشآموزان و اولیای آنها در صورت تمایل میتوانند از طریق سامانههای اعلام شده نسبت به ثبت سفارش فردی نیز اقدام کنند.