۰
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۵

تاکید سلیمان بر انتقال دموکراتیک قدرت

رئیس جمهور لبنان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی خود بر ضرورت توجه همه گروه های لبنانی به انتقال مسالمت آمیز قدرت در کشور تاکید کرد
به نقل از الانتقاد، میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه که در کاخ بعبدا مقر ریاست جمهوری لبنان برگزار شد، تاکید کرد که به اولاند در مورد مسایل داخلی لبنان بعد از ترور وسام الحسن صحبت کرده و او را در جریان مذاکرات و رایزنی های خود برای کشف عاملان این ترور و تقویت راهکارهای ایجاد امنیت و ثبات در لبنان قرار داده است.
وی گفت که در این دیدار بر اهمیت فعالیت موسساتی در بازگشت به میز مذاکرات و تعهد به توافقات اعلامیه بعبدا که با حمایت منطقه ای و بین المللی نیز همراه بوده، تاکید شد تا لبنان بتواند وحدت و بی طرفی خود را در مورد بحران های موجود در اطرافش حفظ کرده و شرایط لازم برای توسعه اقتصاد خود را فراهم کند.
سلیمان ابراز داشت که دو طرف در این دیدار تاکید کردند که به تمام لوازم قانونی مربوط به جابجایی و انتقال قدرت در این کشور باید احترام گذاشت.
وی نسبت به تمایل لبنان برای دور بودن از بحران های اطراف این کشور تاکید کرد و گفت که سوری‌ها می‌توانند چیزی را که می خواهند بدون توسل به خشونت به دست آورند، همچنین باید حمایت های لازم برای مأموریت اخضر ابراهیمی در راستای حل مسالمت آمیز و عادلانه و سریع بحران در این کشور فراهم شود.
وی همچنین بر ضرورت کمک های بیشتر مادی به آوارگان سوری تاکید کرد و گفت که باید با پناه دادن به فلسطینی ها در کشورهای عربی مخالفت شود و اجازه این روند داده نشود.
کد مطلب: 12755
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *