{ درآمد : در یادداشت زیر، دکتر استفان دینهام، از مشاهده ها و اندیشه های خودش درباره سیاست و عملکرد آموزشی در آلمان و استرالیا می گوید. دینهام بیش از چهل سال تجربه در آموزش استرالیا، به عنوان آموزگار و استاد دانشگاه، دارد و از 2008 تاکنون- به لطف بنیاد ربرت بوش استفتونگ- [بارها] از آلمان بازدید کرده است. بازید سه ماهه او، در پایان 2014 و آغاز 2015 به عنوان یک عضو افتخاری آکادمی ربرت بوش استفتونگ، این امکان را برای او میسر ساخت تا در آلمان زمان طولانی تری بر بازدید از مدرسه ها، مشاهده کلاس ها، آموزش، سخنرانی، گفت و گو در مدرسه ها، دانشگاه ها و بخش های گوناگون دولتی، و برخورد نزدیک با آموزشگران، میران، مقامات و افراد دیگر درگیر در آموزش آلمان بگذارد. اصل بورس پژوهشی او، سنجش چشم انداز آموزشی آلمان با چشم انداز آموزشی استرالیا- و از آن میان ساز و کارهای نظارتی و ساختاری، سیاست، و روندها و پیشرفت های جاری- بود. }