۰
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۵
پليس صهيونيستی با مخالفان نتانياهو درگير شد

آشوب در قلب تل‌آويو

زير گرفتن جمعيتي از تظاهرات‌کنندگان ضد بنيامين نتانياهو و خواستارِ آزادي سريع اسيران صهيونيست در نوار غزه، جنجال بزرگي در اراضي اشغالي به راه انداخت.  در پي رويدادهاي تظاهرات ضد دولتي در اراضي اشغالي، يک وزير صهيونيست روز شنبه گفت که برخي از تظاهرکنندگان مي‌خواهند بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم اشغالگر را ترور کنند.
آشوب در قلب تل‌آويو
گروه بينالملل- هديه گلمحمدي: زير گرفتن جمعيتي از تظاهرات‌کنندگان ضد بنيامين نتانياهو و خواستارِ آزادي سريع اسيران صهيونيست در نوار غزه، جنجال بزرگي در اراضي اشغالي به راه انداخت.
 در پي رويدادهاي تظاهرات ضد دولتي در اراضي اشغالي، يک وزير صهيونيست روز شنبه گفت که برخي از تظاهرکنندگان مي‌خواهند بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم اشغالگر را ترور کنند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،شبکه 12 عبري زبان شامگاه شنبه به نقل از ميري رگو، وزير حمل و نقل و عضو کابينه امنيتي و سياسي رژيم صهيونيستي گزارش داد: تظاهرکنندگاني هستند که مي‌خواهند نتانياهو را ترور کنند.
رسانه‌هاي عبري زبان روز شنبه نوشتند که پنج تظاهرکننده در جريان تظاهرات تل‌آويو که خواستار برگزاري انتخابات زودهنگام و تبادل اسرا با حماس شده بودند، زخمي شدند، در حالي که پليس اسرائيل از زخمي شدن يک افسر زن در جريان تظاهرات خبر داد. روزنامه يديعوت آحارونوت نوشت: هزاران اسرائيلي در چندين منطقه در سراسر اسرائيل تظاهرات کردند و خواستار برگزاري انتخابات زودهنگام و انعقاد قرارداد تبادل اسرا شدند.
اعتراض اپوزيسيون اسرائيل
در همين راستا، بني گانتس، وزير کابينه جنگ رژيم صهيونيستي گفت: حادثه زير گرفتن با خودرو در تل‌آويو هولناک و مستحق محکوميت است و همه ما بايد هر گونه خشونت را محکوم کنيم.
وي افزود: تشبيه تظاهرکنندگان به دشمنان و متهم کردن آنها به قصد ترور نتانياهو، بي‌مسؤوليتي ملي است.
همچنين گدعون ساعر، رهبر حزب اميد نو در مورد حادثه زيرگيري با خودرو در تل‌آويو، گفت: «حادثه زير گرفتن با  خودرو در تل‌آويو يک جنايت آشکار و جدي ناشي از نفرت است. سيستم مجري قانون بايد براي مقابله با آن اقدام کند. عامل را به دست عدالت بسپاريد اين نشانه ديگري از وخامت وضعيت جامعه اسرائيل در روزگاري است که دشمنان ما از هر سو به ما حمله مي‌کنند. ما در لبه پرتگاه هستيم - شما بايد به خود بياييد!» اسحاق هرتزوگ، رئيس رژيم اشغالگر نيز تاکيد کرد که خشونت خط قرمزي است که تحت هيچ شرايطي نبايد از آن عبور کرد. وي حادثه زير گرفتن تظاهرکنندگان در شب گذشته را بسيار جدي دانست و آن را به شدت محکوم کرد.
هرتزوگ گفت: ما نبايد به ششم اکتبر (اختلافات داخلي) برگرديم، بايد براي حفظ وحدت اسرائيل دست به هر کاري بزنيم، ما تنها بايد با هم دشمني که در مقابل ما ايستاده است را شکست دهيم.
يائير لاپيد، رهبر مخالفان رژيم صهيونيستي نيز تاکيد کرد که «حادثه زير گرفتن با خودرو نتيجه مستقيم تحريک دولت و دستگاه سم پاش است. پليس بايد طبق قانون با اين موضوع برخورد کند و اين رويداد ما را از تظاهرات تا زماني که اسرا برگردانده شوند و اين دولت بد سقوط کند، بازنخواهد داشت».
اين اظهارات و واکنش‌ها پس از آن است که در پايان تظاهراتي که در اعتراض به رويکرد دولت با درخواست براي آزادي سريع اسيران صهيونيست در نوار غزه ترتيب داده شده بود، يک زن صهيونيست بر اثر راندن يک خودرو به روي جمعيت تظاهرکنندگان مجروح شد. او در شرايط وخيم به بيمارستان منتقل شد.
مساله مرگ و زندگي
روزنامه هاآرتص در سرمقاله خود نوشت: بنيامين نتانياهو نخست‌وزير اسرائيل مسؤول اصلي حضور 133 اسرائيلي در اسارت به مدت شش ماه است. اين روزنامه گزارش داد: نتانياهو با سياست‌هاي ناموفق خود در وهله اول اجازه بازداشت آنها را داده و با انفعال خود از هفتم اکتبر تا کنون دليل ماندن آنها در اسارت بوده است. اين مساله نياز مبرم به تغيير وي را نشان مي‌دهد.
هاآرتص در ادامه آورده است: نتانياهو تنها زبان قدرت سياسي را مي‌فهمد، امروز کساني که بر او قدرت سياسي اعمال مي‌کنند، تنها افراطي‌هاي راست‌گرا هستند که حتي به قيمت جان اسرا براي ادامه جنگ فشار مي‌آورند. اين روزنامه از ساکنان سرزمين‌هاي اشغالي خواست تا با خانواده‌هاي اسيران همراه شوند و به کابينه اعلام کنند که اجازه اعمال پروتکل «هانيبال» عليه 133 اسير در نوار غزه را ندارد.
دستورالعمل هانيبال يا پروتکل هانيبال نام يک رويه بحث‌برانگيز است که توسط نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي براي جلوگيري از دستگيري سربازان صهيونيست توسط نيروهاي «دشمن» استفاده مي‌شود.
هاآرتص در پايان نوشت: 6 ماه از آن روز وحشتناک اسرائيل مي‌گذرد و از آن زمان وضعيت اسرائيلي‌ها بدتر مي‌شود، جنگ بايد پايان يابد، اسرا بايد برگردند و نتانياهو بايد برود. موضوع مرگ يا زندگي است.
اين روزها و درپي شکست رژيم صهيونيستي در مقابل مقاومت فلسطين، انتقادات از کابينه اين رژيم به رهبري نتانياهو و اعضاي جناح راست افراطي بالا گرفته است و برخي مقامات رسمي و ساکنان سرزمين‌هاي اشغالي خواستار سرنگوني اين کابينه و برگزاري انتخابات هستند.
مقاومت فلسطين به رهبري حماس در سپيده‌دم هفتم اکتبر عمليات منحصر به فردي را با حمله به شهرک‌هاي صهيونيست‌نشين منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهيونيست را به اسارت گرفت. کارشناسان اين عمليات را يک شکست راهبردي براي رژيم صهيونيستي و ارتش «افسانه‌اي» ادعايي آن ارزيابي مي‌کنند.
عمليات «طوفان الاقصي» مقاومت فلسطين در کنار دستاوردهاي نظامي، منجر به نمايان شدن کوه يخ اختلافات سياسي ميان مقامات رژيم صهيونيستي شده است؛ طوري که کمتر روزي را مي‌توان ديد که صهيونيست‌ها به يکديگر نمي‌تازند.
کد مطلب: 214355
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *