۰
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۶

عوارض شایع ابدومینوپلاستی

داشتن اندامی زیبا و روفرم آرزوی هرکسی است معمولا اکثر افراد ا روی فرم بدنی خود بسیار حساس هستند و دوست دارند که بدنی بی نقص و زیبا داشته باشند.
عوارض شایع ابدومینوپلاستی

میتوان گفت فرم بدنی افراد به ژنتیک آن فرد مربوط میشود و بعد از آن به رژیم غذایی که مصرف میکنند، ورزش و تحرکی که در طول روز انجام میدهد ، سبک زندگی و تغییرات هورمونی بدن هر فرد نیز بستگی دارد.

بعضی افراد لاغر و قد بلند هستند و بعضی افراد به نسبت چاق تر هستند و چربی بیشتری در بدن خود ذخیره دارند و قدشان کوتاه تر است.

برای داشتن اندامی ایده آل و زیبا راه های مختلفی وجود دارد که یکی از این راه ها جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی میباشد.

اما قبل از انجام هرکاری باید با مزایا و عوارض ناشی از آن به خوبی آشنا شویم.

بر اساس گزارش‌های که در دانشگاه وندربیلت انجام شد، مشخص شده است که عمل ابدومینوپلاستی به نسبت سایر عمل‌های جراحی خطر بیشتری دارد. در این مقاله سعی داریم تا شمارا با عوارض شایع جراحی ابدومینوپلاستی آشنا کنیم.

میدانیم که جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی تاثیرات بسیار زیادی بر زیبای اندام ما دارد اما هیچ چیزی نمیتواند جای ورزش را در زندگی ما پر کند.

معایب جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی

همچنین ببینید : عمل ابدومینوپلاستی در مشهد

عوارض ناشی از داروهای بی هوشی بی حسی:

بیهوشی و بی حسی میتواند عوارض زیادی را به بدن فرد وارد کند عوارضی مانند: سردرد، تهوع و استفراغ، کاهش فشار خون، اختلال تنفسی و حتی عفونت ناشی از تزریق مواد

خونریزی های شدید بعد از عمل:

خونریزی بعد از انجام عمل یکی از عوارض شایع این جراحی است . پیشگیری از این خونریزیی و کاهش آن حین انجام عمل بسیار ذهن جراحان را مشغول کرده است.

احتمال بروز عفونت در محل زخم:

ممکن است پس از جراحی و بخیه کردن محل آن زخم ها عفونت کنند. عفونت کردن زخم ها نیز دلایل زیادی از جمله : وجود میکروب هایی که به طور طبیعی روی پوست ما زندگی میککند و وارد محل زخم میشوند. ابزار جراحی آلوده ،دست های آلوده پرستاران و جراح،

افرادی هم هستند که به غیر از عوامل محیطی در معرض خطر عفونت زخم ها قرار دارند برای مثال :

  • افرادی که دیابت کنترل نشده دارند،
    سیگار میکشند،
    دچار اضافه وزن هستند،
    و یا در سیستم ایمنی خودشان دچار مشکل هستند.
    تجمع آب اضافی در بافت ها یا سروما: یکی از عوارض شایع ابدومینوپلاستی است که با مراقبت‌های مناسب، قابل رفع است. سروما

تورم و کبودی شدید در محل جراحی:

 کبودی در روزهای اول پس از جراحی بیشتر محسوس است و به تدریج در طی سه هفته تا یک ماه محو خواهد شد. تومر یکی دیگر از عوارض جانبی رایج ابدومینوپلاستی  است و همچنین نشانه ای از بهبود درست و مناسب است . تورم عمده معمولاً در طی یک ماه کاهش می یابد، اگرچه تورم جزئی می تواند برای چند ماه ادامه یابد.

  • نا مسطح شدن پوست
    ایجاد ظاهر بد و ناخوشایند در محل جراحی
    بالا بودن دوران نقاهت و درمان
    تحلیل بافت های پوستی
    روند کند بهبودی زخم ها و اسکارهای ناشی از جراحی
     بی حسی و یا تغییر میزان حساست ناحیه جراحی
    تغییر رنگ پوست و تورم غیر طبیعی آن
     اسکارهای نامطلوب
    چربی هایی از بدن که در اعماق پوست بدن قرار دارند ممکن است بر اثر این جراحی از بین بروند.
     ترومبوز وریدی
     عدم تقارن در نواحی ای که پوست به هم آورده می شود.
     مشکلاتی که ممکن است در ظاهر شکم ایجاد شود.
     عوارضی از عمل ابدومینوپلاستی که نیاز به جراحی ترمیمی داشته باشند.
    دردهای پایدار پس از جراحی نیز از معایب دیگر جراحی ابدومینوپلاستی میباشند.

عوارض جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی با توجه به میزان مقداری که از پوست و ناحیه شکم و پهلو که درگیر عمل می شود، می تواند متفاوت باشد. ممکن است شاید در ذهنتان اینگونه باشد که این عمل هم مثل سایر عمل های زیبایی همچون جراحی بینی باشد؛ اما لازم است بدانید که این عمل با سایر عمل های زیبایی متفاوت بوده و از اکثر عمل های زیبایی سنگین ترو بسیار سخت تر می باشد. از همین رو به مراقبت های بسیار بیشتر و دقیق تری نیاز دارد. قبل از تصمیم گیری برای انجام این عمل باید این موضوع را در نظر بگیرید که ابدومینوپلاستی همانند سایر عمل های موجود عوارضی به همراه خواهد داشت

برای کاهش و پیشگیری از این عوارض باید مراقبت های قبل و بعد از عمل را سیار بسیار مهم و جدی بگیرید و انجام دهید. سعی کنید بهترین پزشک را انخاب کنید و این جراحی را نزد بهترین جراح ابدومینوپلاستی انجام دهید.

 این موضوع را نیز حتما به خاطر داشته باشید که برای انجام هر عمل، یکی از عواملی که منجر به کاهش عوارض عمل شده و طول دوران نقاهت را نیز کاهش می دهد، میزان تخصص و مهارت پزشک معالج می باشد .

مرگ در اثر ابدومینوپلاستی شایعه یا واقعیت

حقیقت این هست که این اتفاق متاسفانه در ایران اتفاق افتاده هست ولی درصد بسیار کمی هستن از کسانی که این عمل را انجام می دهند و به مرگ می رسند . تمام عمل ها حتی سبک ترین عمل هم در صورت بی احتیاطی امکان این را دارد که به مرگ منجر شود بنابراین باید به یک سری نکات دقت کرد مهم ترین آن رفت نبه کلینیک های معتبر و همچنین جراح معتبر ، بررسی کامل شرایط و همچنین انجام ندادن چند عمل در یک بار ، خیلی از افراد به دلیل اینکه می خواهند با یک بار بیهوشی همه موارد را باهم انجام دهند متاسفانه به مشکل می خورند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید این مقاله را هم مشاهده کنید.

نتیجه نهایی

در این جا به بررسی شایع ترین عوارض ابدومینوپلاستی پرداختیم و دیدیم که عوارض خیلی حادی ندارد و می توانیم این عوارض را کنترل کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به کلینیک زیبایی توس در مشهد مراجعه کنید

کد مطلب: 215570
برچسب ها: ابدومینوپلاستی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *