۰
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۶

اقدامات لازم قبل از سفارش تابلو تبلیغاتی

مهم‌ ترین اقدامات لازم قبل از سفارش تابلو تبلیغاتی شامل دو بخش اصلی می‌ شود: یکی گذراندن مراحل اداری قبل از سفارش تابلو تبلیغاتی و دیگری انتخاب طرح مناسب و شناخت پیدا کردن نسبت به جنبه‌ های فنی تابلو‌ سازی و تصمیم‌ گیری درست در خصوص آنها قبل از سفارش تابلو تبلیغاتی. هر کدام از این مراحل اهمیت خاص خودشان را دارند و آشنایی کلی با آنها باعث می ‌شود که سفارش یا سفارش ‌های تابلو تبلیغاتی هدفمند باشد.
اقدامات لازم قبل از سفارش تابلو تبلیغاتی
در کنار روش‌ های مختلف ساخت تابلو مغازه یا سایر تابلو‌های تبلیغاتی و نشانه، مسائل زیبایی ‌شناسانه و نکات بهینه ‌سازی مختلفی وجود دارند که اگر سفارش ‌دهندگان قبل از سفارش تابلو آنها را در نظر گرفته باشند، نتیجه بهتری حاصل می ‌شود. انتظارات عمومی نسبت به تابلو‌ سازی بیشتر از نمونه ‌های موجود الگو می ‌گیرد، اما تأمل و دانش بیشتر کیفیت نتایج عادی را تا اندازه زیادی مثمر ثمر تر می ‌کند.

اقدامات اداری لازم قبل از سفارش تابلو

 
انواع تابلو تبلیغاتی به این دلیل که در مکان‌های عمومی نصب می‌ شوند نیازمند کسب مجوز‌های لازم برای نصب هستند. تابلو مغازه یا هر نوع نشانه تبلیغاتی دیگری حتما در معرض دید عموم قرار می ‌گیرند و طبیعتا تاثیر بصری و محتوایی آنها باید با قانون عمومی جامعه همسو باشد، بنابراین قبل از ساخت تابلو، باید آماده شود تا در مراحل نصب آن مشکلی پیش نیاید. مجوز‌های لازم برای تابلو مغازه از سوی شهرداری‌ ها صادر می ‌شود و باید توجه داشت که سازمان زیبا سازی در مورد انواع تابلو تبلیغاتی حساسیت بیشتری دارد. تابلو‌های نصب شده روی نما یا پشت بام ساختمانها، تابلو‌های نصب شده در ارتفاع، تابلو‌های نمایندگی فروش، مؤسسات، شرکت‌ها و تابلو‌های خیلی بزرگ جزء تابلو‌های تبلیغاتی به شمار می ‌آیند. پس قبل از اقدام به ثبت سفارش در تابلو‌سازی و بعد از تعیین کردن طرح و ابعاد تابلو با سازنده، باید تمامی مدارک لازم برای نصب تابلو مغازه یا تابلو تبلیغاتی ارائه شود تا شرایط اخذ مجوز نصب فراهم شود. این مدارک به شرح زیر هستند:
• فرم تکمیل شده درخواست جواز نصب تابلو
• کپی جواز کسب
• کپی سند ملک و پایان کار
• اجاره ‌نامه و رضایت مالک برای مستأجران
• کپی فیش عوارض مشاغل
• تصویر طرح تابلو همراه با ابعاد و نوع تابلو
• رضایت ‌نامه مالکین مجتمع ‌های اداری و تجاری‌ ای که تابلو مغازه قرار است در آنجا نصب شود
• تکمیل فرم تعهد نامه

الزامات فنی قبل از سفارش تابلو تبلیغاتی

قبل از سفارش تابلو مغازه یا هر نوع تابلو نشانه یا تبلیغاتی باید اول به مسائل فنی آن توجه شود. اندازه، وزن، جنس، شرایط نصب و محاسبات فنی در این زمینه تاثیرگذار است و تابلو‌ سازی باید بر اساس محاسبه دقیق اینها صورت بگیرد. سفارش ‌دهنده معمولا در مورد اندازه و جنس تابلو ترجیحاتی دارد اما در مورد وزن و شرایط نصب، اقدامات لازم را به مرکز تابلو‌ سازی واگذار می ‌کند. مراکز ساخت تابلو با در نظر گرفتن شرایط سفارش و مکان نصب و جنس و متریال مطلوب تابلو برای هر کاربردی و امکان اجرایی شدن ترجیحات سفارش‌ دهنده را بررسی می‌ کنند و به ارائه پیشنهاد‌های ضروری فنی می ‌پردازند. مجموعه این تعامل باعث ساخت تابلو تبلیغاتی با بهترین شرایط فنی ممکن می ‌شود و همانطور که از آن انتظار می ‌رود، بر روی کسب ‌و کار‌ها تاثیر مستقیم و غیرمستقیم مطلوب می ‌گذارد.
مهم ‌ترین الزامات فنی برای ساخت تابلو مغازه و به‌ طور کلی هر نوع تابلو‌ تبلیغاتی دیگر، ابعاد تابلو و متریال مناسب تابلو است که در تعیین و تناسب مسائل فنی دیگر مثل وزن و شرایط نصب نقش اساس دارند.

ابعاد تابلو تبلیغاتی و نشانه

ابعاد تابلو تبلیغاتی و تابلو مغازه معمولی طبق شرایط و محیط نصب تعیین می ‌شود و نقش مهمی هم در تعیین وزن تابلو و جنبه‌ های ایمنی آن دارد. ابعاد تابلو همچنین یکی از اطلاعات مهمی است که برای اخذ مجوز نصب تابلو تبلیغاتی به آن رجوع می ‌شود و باید توسط متقاضی دریافت مدرک مشخص شود. طبیعتا ابعاد تابلو مغازه باید متناسب با سر در محل تجاری باشد. اهمیت دیگر ابعاد تابلو در عملکرد آن مشخص می‌ شود، به‌ طوری ‌که باید به اندازه ‌ای باشد که به‌ خوبی در معرض دید عموم قرار بگیرد و پیام تبلیغاتی را به شکل واضح و مشخص انتقال دهد.

متریال مناسب تابلو تبلیغاتی و نشانه

جنس و متریال تابلو می ‌تواند از پلکسی گلاس، آهن، چنلیوم، فلکسی و بسیاری دیگر از متریال های مربوط به تابلو سازی در جهت تولید تابلو هایی مانند تابلو چلنیوم، تابلو استیل، تابلو فلکسی و... انتخاب شود. لزوم استفاده از متریال مناسب و با کیفیت به‌ خصوص در تابلو مغازه اهمیت بسیاری دارد چون باعث بالا رفتن دوام آن می ‌شود. فراموش نکنیم که یکی از مهم ‌ترین نکات تاثیر تبلیغاتی تابلو مغازه ‌ها و کسب ‌و کار‌های مختلف آشنا کردن ذهن مخاطب با نشانه ‌های طراحی شده از جمله تابلو سردر است و این فرآیند فقط در طولانی مدت تحقق پیدا می ‌کند.

الزامات زیبایی‌ شناسی قبل از سفارش تابلو تبلیغاتی

مشتریان معمولا زمانی به مغازه ‌های خرده‌ فروشی یا مراکز بزرگ ‌تر ارائه کالا یا خدمات مراجعه می ‌کنند که بخش زیادی از کالا‌ها یا خدمات مورد نظرشان را در ذهن تجسم کرده ‌اند. تابلو‌های تبلیغاتی و تابلو‌ سازی نقش زیادی در شکل ‌گیری تجسم ذهنی افراد در سطح جامعه دارد و می ‌تواند همچون یک محرک قوی عمل کند. در این خصوص ویژگی ‌های بصری و زیبایی ‌شناسی، نقش اساسی ایفا می ‌کنند و مهم ‌
ترین ابزار ایجاد این ویژگی‌ها در تابلو‌ سازی، طراحی تابلو و رنگ‌ها هستند.

طراحی در تابلو‌ سازی

تابلو‌ سازی روش‌ های مختلفی دارد، اما بیشترین تمایز را در آن طرح تابلو‌ها تعیین می ‌کنند. لزوم طراحی یک ظاهر جذاب و مفهومی بر سفارش‌ دهندگان و مراکز ساخت تابلو مغازه پوشیده نیست، اما این شناخت کافی از اصول طراحی و ارتباط تصویری است که طراح ‌های ویژه و کاربردی را خلق می ‌کند. عابران پیاده یا سرنشینان خودرو هیچ‌ وقت نمی توانند از توجه کردن به یک تابلو جذاب خودداری کنند و همین مساله باعث می ‌شود عملکرد یک کسب ‌و کار تا اندازه زیادی پیشرفت کند.

رنگ در تابلو‌ سازی

استفاده از رنگ‌ های مناسب و البته متناسب با نوع کسب ‌و ‌کار در تابلو اهمیت زیادی دارد، چون کیفیت اولین برخورد با تابلو تبلیغاتی را که برخورد حسی و ناخودآگاه است، تعیین می ‌کند. امروزه به دلیل گسترش وسایل ارتباط ‌جمعی تصورات ناخودآگاه و حسی کم ‌رنگ شده‌اند و به جای آن تصورات و انتظارات شکل گرفته شده بیشتر شده است. در مورد رنگ هم انتظارات مشخصی وجود دارد و وقتی پای تبلیغ یا نشانه ‌گذاری صنف‌های مختلف در میان باشد، رنگ مورد انتظار از صنف هم در تابلو‌ سازی برای آن اهمیت پیدا می ‌کند. برای مثال از تابلو مغازه یک فروشگاه اسباب بازی فروشی انتظار رنگ‌های شاد، گرم و متنوع می‌ رود، در نتیجه تابلو تبلیغاتی آن نمی‌ تواند از رنگ‌های سرد و کم مایه استفاده کند.
در نهایت باید گفت که هر چه ریز بینی ها و نکته سنجی ها قبل از سفارش تابلو تبلیغاتی انجام گیرید، می توان شاهد تولید یک تابلو تبلیغاتی زیبا و در خور یک صنف بود؛ لذا مشاوره گرفتن و کسب اطلاعات لازم از متخصصین صنف تابلو سازی می تواند تاثیرات مهم و هدفمندی را به دنبال داشته باشد که در حال حاضر مجموعه های تابلو سازی معتبری در کشور مشغول به ارائه خدمات و مشاوره رایگان در این رابطه هستند.
به عنوان مثال با ورود به آدرس اینترنتی https://novinlight.com می توانیم قبل از سفارش تابلو تبلیغاتی از مشاورین با تجربه تابلو سازی بهرمند باشیم تا در نهایت به یک تابلو تبلیغاتی متناسب با فعالیت شغلی خود دست یابیم.
کد مطلب: 175022
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *