; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - ايرانِ امروز، سخت‌تر از دوران دفاع مقدس - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«مردم سالاری» شرايط امروز کشور در مقايسه با دوران جنگ تحميلی را بررسی می کند

ايرانِ امروز، سخت‌تر از دوران دفاع مقدس

2 مهر 1403 ساعت 22:44

پس از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي مردم ايران که به تازگي نظامي جديد براساس جمهوريت را تجربه مي کردند و غائله‌هاي مختلف در کردستان، خوزستان و گلستان را از سر گذرانده بودند، ناگهان مشاهده کردند که فرودگاه مهرآباد توسط هواپيماهاي ناشناس مورد هجوم و بمباران قرار گرفت.


گروه سياسي- سيد مجيد حسيني: پس از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي مردم ايران که به تازگي نظامي جديد براساس جمهوريت را تجربه مي کردند و غائله‌هاي مختلف در کردستان، خوزستان و گلستان را از سر گذرانده بودند، ناگهان مشاهده کردند که فرودگاه مهرآباد توسط هواپيماهاي ناشناس مورد هجوم و بمباران قرار گرفت.
آغاز جنگ تحميلي
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،بعد از آن بود که صدام حسين رهبر حزب بعث عراق در صفحه تلويزيون‌ها ظاهر شد به رجز خواني پرداخت و گفت که پيمان الجزاير درباره اروند رود(شط العرب) را قبول ندارد و آنرا پاره کرد و گفت که سه روزه تهران را اشغال خواهد کرد. او که به شرکاي شرقي و غربي خود متکي بود اين سخنان را گفت اما بعد از 8 سال مشخص شد که اين حرف‌ها تنها آرزوي وي بوده است و هرگز قول‌ها و وعيدهايش به دوستان و همپيمانان غربي و شرقي‌اش جامه عمل نپوشيد و در نهايت توسط آمريکايي‌هايي که کشورش را اشغال کرده بودند، کشته شد. صدام فکر مي کرد ايراني که تا قبل از انقلاب اسلامي جزيره ثبات در خاورميانه شناخته مي شد با انقلاب و تغييرات شگرف در ساختار جامعه و همچنين کشتار بي رويه و خارج از قواعد که اين روها نيز حتي فرماندهان ارشد جنگ تحميلي بصورت مسقيم و غيرمستقيم از آن يعني اعدام‌هاي فرماندهان ارشد ارتش در ابتداي انقلاب انتقاد مي کنند، دچار نوعي رخوت و از هم پاشيدگي شده است، بنابراين نمي تواند از خود در برابر حملات خارجي با توجه به پالايش در ارتش که بزگترين ارتش منظم منطقه و غرب آسيا بود از خود دفاع کند.بنابراين اين فکر خام به ذهنش رسيد که در پي تجاوز به ايران اگر هم نتواند تهران را سه روزه اشغال کند، حداقل خوزستان را به عراق ملحق کند، درحاليکه نمي دانست همان مردم عرب زبان خوزستان مدافع و عاشق کشور خود هستند و هرگز اجازه نمي دهند که يک وجب از خاکشان توسط اعراب اشغال شود به شکلي که در برابر هجوم حزب بعث به ايران و اشغال خرمشهر دفاع جانانه اي در برابر آن کردند و شهداي بسياري را در راه وطن تقديم کردند.
پس از آن به فرمان رهبر کبير انقلاب يعني امام خميني (ره) که فردي کاريزما و مورد علاقه همگان بود، حکم جهاد در برابر متجاوزان صادر شد و تنها زنان از حضور در جبهه‌ها منع شدند، اما اين مردان بودند که فوج فوج به سمت جبهه‌ها رفتند و دلاورانه در برابر متجاوزان که هر روز جديدترين ادوات نظامي به آنها مي رسيد و مستشاران غرب و شرقي نيروهاي نظامي آنها را آموزش مي دادند، ايستادگي کردند.
حمايت قدرت‌هاي جهان از رژيم بعث
غربي‌ها از جمله فرانسه با انواع سلاح‌هاي متعارف و غير متعارف مانند هواپيماهاي سوپر اتاندارد و ميراژ، انگستان با عدم تحويل تانک‌هاي چيفکن به که در زمان پهلوي دوم سفارش داده و حتي پول آنها پرداخته شده بود، آمريکايي‌ها با حضور ناوشکن‌هايش در خليج فارس و ادوات نظامي مختلف به عراق و پشتيباني‌هاي اطلاعاتي، اعراب حاشيه خليج فارس مانند کويت با هديه‌هايي از جنس دلار و کمک‌هاي مالي فراوان و حتي حضور اتباع خود مانند مصر در جبهه‌هاي جنگ و شوروي با ارسال هواپيماهاي ميگ و انواع تانک‌هاي مختلف و در نهايت آلمان با ارايه انواع گازهاي شيميايي مانند خردل به عراق، عليه ايران و نظام نوپاي جمهوري اسلامي سنگ تمام گذاشتند.
البته قبل از انقلاب به دليل اينکه ايران و حکومت پادشاهي مستقر در کشور از متحدان نزديک ايالات متحده محسوب مي شد، در ابتداي جنگ از ادوات نظامي پيشرفته استفاده کرد و حتي در عمليات کمان 110 و عمليات مرواريد ضرب شستي محکم به حکومت بعث عراق نشان داد.
در عمليات کمان 110، 110 هواپيماي ايراني از پايگاه‌هاي نظامي برخواستند و با ورود به عراق پايگاه‌هاي نظامي اين کشور را بمباران کردند و در عمليات مرواريد ناوگان دريايي عراق بطور کامل منهدم شد و تا پايان جنگ، صدام نتوانست نيروي دريايي خود را احيا کند.
اما ايران در آن زمان از سوي تمامي کشورهاي جهان به غير از چند کشور خاص از جمله سوريه تحريم شده بود، البته کره شمالي و چين بصورت مخفي به ايران کمک مي کردند.
آغاز خودکفايي در بعد نظامي
در اواخر جنگ تحميلي، کشورهاي غربي که در ساخت موشک‌هاي تهاجمي درحال پيشرفت بودند، به صدام از اين سلاح دادند و وي نيز عليه شهرهاي ايران استفاده مي کرد و حتي تهران را نيز مورد حمله قرار داد.
همين موضوع باعث شد که برخي از فرماندهان سپاه و ارتش به اين فکر بيافتند که چرا ايران از اين سلاح نداشته باشد و براي اولين بار تحريم‌هاي آمريکا و کشورهاي ديگر را دور زدند و حافظ اسد رهبر سوريه به عنوان واسطه موشک‌هاي کرم ابريشم را براي ايران از چين خريداري کرد و ما تحويل داد.
در خاطرات شهيد تهراني مقدم نيز ذکر شده که براي اولين بار وي به همراه چند نفر از فرماندهان سپاه براي آموزش درباره ساخت موشک‌هاي مختلف به کره شمالي سفر کرده بود و ساخت اوليه آنرا در اين کشور آموخته بود. در اواخر جنگ ايران ديگر تجهيزات نظامي مناسبي براي مقابله با عراق نداشت و خود عراقي‌ها نيز از فرسايشي شدن جنگ خسته شده بودند، بنابراين صدام در نامه اي به کشورهاي غربي خواستار ميانجي گري آنها با ايران براي قبول آتش بس و پايان جنگ شد.
پس از رفت و آمدهاي پياپي در نهايت امام خميني(ره) با اصرار مرحوم آيت الله‌هاشمي رفسنجاني که فرماندهي جنگ را برعهده داشت، با اينکه مخالف بود و به تعبير خودشان جام زهر را سرکشيد، آتش بس را پذيرفت و براي اولين بار و آخرين بار در تاريخ جمهوري اسلامي، مجلس در طرحي سه فوريتي پايان عمليات نظامي در غرب کشور را تصويب کرد.
پس از آن همواره ايران از سوي کشورهاي غربي و عربي تهديد به عمليات نظامي مي شود و همواره دولتمردان آمريکايي در صحبت‌هاي خود موضوع روي ميز بودن عمليات نظامي در ايران را مطرح مي کنند، اما نيروهاي مسلح ايران به فرماندهي رهبرمعظم انقلاب آموخته اند که بايد روي پاي خود بايستند و در برابر هجوم ناجوانمردانه غربي‌ها و دشمنان ازخود ضعف نشان ندهند.
امروز ايران در حال جنگ ترکيبي است
اما اين روزها که رژيم صهيونيستي در حال تجاوز به کشورهاي مختلف از جمله لبنان و سوريه است، حتي فرماندهان نظامي ايران در سوريه را در کنسولگري ايران به شهادت مي رساند، تا پاي ايرانيان را به جنگ با خود بازکند، جهان امروز با زمان دفاع مقدس تفاوت کرده است و حتي نوع جنگ‌ها نيز متفاوت شده است که مي توان در انفجار پيجرهاي حزب الله در لبنان مشاهده کرد که از فناوري نوين استفاده شده است. ايران بايد با هماهنگي ديپلماسي و ميدان بتواند اين هجوم بي سابقه و جنگ ترکيبي را مديريت کرده و سرافزانه از دل آتش با سلامت خارج شود. ايران امروز مورد هجوم نظامي(کنسولگري ايران در سوريه)، اطلاعاتي(شهادت اسماعيل هنيه)، امنيتي(بمب گذاري‌هاي مختلف مانند مراسم سالروز شهيد سليماني)، فناوري (بدافزار استاکس نت و هک پمپ بنزين‌ها)، اقتصادي (تحريم‌هاي فلج کننده)، سياسي(تحريم افراد و شخصيت‌هاي سياسي ايراني) قرار گرفته که بايد تنها با همراهي درون نظام با مردم اين مشکلات حل شود.
امروز پزشکيان به عنوان رئيس جمهوري اسلامي ايران به نيويورک سفر کرده و پيام صلح و دوستي را براي جهانيان آورده است. بايد به حرف‌هاي وي که از حق خواهي و حق طلبي است، گوش داد.
اين موضوع شامل حال جريانات سياسي مخالف داخل که علاقه بسياري به جنگ با خودي‌ها و خود تحريمي دارند نيز دارند صدق مي‌کند.


کد مطلب: 223554

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/223554/ايران-امروز-سخت-تر-دوران-دفاع-مقدس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir