; ?>; ?> مردم سالاری آنلاين - شهادت فرماندهان ارشد رضوان - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حملات اسرائيل عليه لبنان ادامه دارد

شهادت فرماندهان ارشد رضوان

31 شهريور 1403 ساعت 22:30

راديو اسرائيل مدعي شد جاسوس‌هاي اين رژيم اطلاعات مربوط به زمان و مکان برگزاري نشست فرماندهان ارشد يگان نخبه «رضوان» حزب‌الله را در اختيار رژيم قرار دادند. در اين حمله موشکي «ابراهيم عقيل» فرمانده بزرگ يگان رضوا ن و 15 نفر از اعضاي حزب‌الله شهيد شدند.


گروه ديپلماسي: راديو اسرائيل مدعي شد جاسوس‌هاي اين رژيم اطلاعات مربوط به زمان و مکان برگزاري نشست فرماندهان ارشد يگان نخبه «رضوان» حزب‌الله را در اختيار رژيم قرار دادند. در اين حمله موشکي «ابراهيم عقيل» فرمانده بزرگ يگان رضوا ن و 15 نفر از اعضاي حزب‌الله شهيد شدند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،شبکه خبري «آر تي عربي» روسيه ظهر در پايگاه اينترنتي خود نوشت که «فراس الابيض»، وزير بهداشت لبنان در يک کنفرانس مطبوعاتي اعلام کرد که شمار شهداي حمله هوايي جمعه رژيم صهيونيستي به منطقه مسکوني «ضاحيه» در حومه جنوبي شهر بيروت، پايتخت اين کشور، به 31 تن از جمله سه کودک و هفت زن افزايش يافته است.
يک منبع امنيتي در لبنان هم به رويترز گفت که دست کم 7 فرمانده حزب الله بر اثر اصابت چندين موشک به ورودي گاراژ يک ساختمان کشته شدند. اين حمله ظاهرا در هنگامي‌رخ داده که ابراهيم عقيل با چند فرمانده ديگر حزب‌الله در ساختمان مزبور ملاقات مي‌کرده است. شاهدان از شنيدن صداي سوت بلند و چندين انفجار متوالي در زمان حملات خبر دادند. اين دومين بار در کمتر از دو ماه گذشته است که رژيم صهيونيستي يکي از فرماندهان نظامي‌حزب الله را در بيروت هدف قرار مي‌دهد. در ماه ژوئيه، يک حمله هوايي اسرائيل، «فواد شکر» فرمانده ارشد نظامي‌حزب الله لبنان به شهادت رسيد.
پيش‌تر نيز در روز سه‌شنبه چند هزار دستگاه پيجر در لبنان منفجر شد که به شهادت دست‌کم 12 نفر منجر شد و بيش از 2800 نفر را مجروح کرد. همچنين در روز چهارشنبه در موج ديگري از اين انفجارها، بي‌سيم‌هاي مورد استفاده توسط اعضاي حزب‌الله منفجر شد که اين بار هم 25 نفر به شهادت رسيدند و بيش از 600 نفر مجروح شدند.
الابيض ضمن اعلام اين که شمار مجروحان حمله هوايي روز گذشته رژيم صهيونيستي نيز به 68 تن رسيده که به 12 بيمارستان مختلف منتقل شدند و شماري از آنها در وضعيت وخيمي‌به سر مي‌برند، تاکيد کرد که هنوز بخش‌هايي از اجساد شهداي اين حمله در ضاحيه جنوبي بيروت وجود دارد که شناسايي نشدند.
وزير بهداشت لبنان همچنين اعلام کرد که مجموع شهداي حمله هوايي به ضاحيه جنوبي بيروت و انفجار دستگاه‌هاي ارتباطي بي سيم طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته در مناطق مختلف اين کشور در نتيجه حمله سايبري رژيم صهيونيستي به 70 تن رسيده است.
اين در حالي است که حزب الله لبنان نيز ساعاتي پيش تاييد کرد که دو تن از شاخص ترين فرماندهان آن به نام‌هاي «ابراهيم عقيل» و «احمد وهبي» به همراه 14 تن ديگر از اعضاي اين حزب، در نتيجه حمله هوايي رژيم صهيونيستي به ضاحيه جنوبي بيروت به شهادت رسيدند.
يادآور مي‌شود که الابيض پنج شنبه گذشته نيز در يک کنفرانس مطبوعاتي ديگر، شمار کلي قربانيان انفجار دستگاه‌هاي ارتباطي بي سيم در مناطق مختلف لبنان را 37 شهيد و همچنين دو هزار و 931 زخمي‌از جمله بيش از 400 فرد در وضعيت متوسط يا وخيم اعلام کرده بود.
وظايف نيروي نخبه الرضوان
«سرتيپ هشام جابر» کارشناس نظامي‌و راهبردي لبناني گفت: حزب الله لبنان توانايي‌هايي دارد که هنوز در جنگ خود با ارتش اشغالگر اسرائيل از آن استفاده نکرده است.
جابر در گفت و گو با الجزيره مباشر اظهار کرد: «جايي براي مقايسه بين نيروهاي حزب الله و ارتش اشغالگر اسرائيل وجود ندارد اما حزب الله در اين جنگ مي‌تواند ضربات و خسارت‌هاي شديدي به اسرائيل وارد کند.»
وي افزود: «اين حزب مي‌تواند مناطقي مثل غوشدان در عمق اسرائيل را با موشک‌هاي دقيق هدف قرار دهد اما هنوز اين کار را نکرده است. همچنين نيروهاي نخبه الرضوان هنوز مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.» اين کارشناس لبناني درباره نيروي الرضوان حزب الله گفت: «اسرائيل هنوز نتوانسته است جاي حضور نيروهاي الرضوان را پيدا کند. الرضوان حدود پنج هزار رزمنده دارد و نيرويي نيست که عليه اسرائيل موشک شليک مي‌کند. آنها در واقع نيروهاي متخصص هستند و زماني که جنگ بزرگ رخ دهد، ظرف چند دقيقه وارد الجليل الاعلي و الجليل غربي مي‌شوند تا از شهرک‌ها اسير بگيرند.»
جابر وقوع يک جنگ گسترده در منطقه را بعيد مي‌داند و مي‌گويد: «اين براي همه طرف‌ها فاجعه بار خواهد بود و هيچ کس از آن پيروز خارج نخواهد شد.»
اين کارشناس لبناني معتقد است: اسرائيل تلاش مي‌کند که حزب الله از سقف‌ها عبور کند و به يک جنگ گسترده تن دهد. اين دامي‌است که حزب الله- با هر تلفاتي- تن به آن نخواهد داد و بهانه دست دشمن نخواهد داد.»
واکنش‌ها عليه اسرائيل
«سيد عباس عراقچي» وزير امور خارجه جمهوري اسلامي‌ايران با انتشار پيامي‌خطاب به «سيد حسن نصرالله» دبيرکل حزب‌الله لبنان، شهادت جناب آقاي ابراهيم عقيل فرمانده مجاهد و قهرمان مبارزه عليه رژيم اشغالگر صهيونيستي به همراه جمعي از فرماندهان و مجاهدان جبهه مقاومت اسلامي‌لبنان را تبريک و تسليت گفت.
وزيرامورخارجه ايران تصريح کرد: «همزمان با ورود به شهر نيويورک براي شرکت در هفتاد و نهمين نشست مجمع عمومي‌سازمان ملل متحد، وظيفه اسلامي‌و انساني خود مي‌دانم تا صداي رساي حق‌خواهي مردم قهرمان فلسطين و لبنان در برابر رژيم متجاوز و جنايتکار صهيونيستي باشم، رژيمي‌پليد و خونريز که جنايات اخيرش در توسل به شيوه‌هاي شنيع و مخوف تروريستي و کشتار جمعي انسانها بار ديگر ثابت کرد که اين رژيم به هيچ يک از موازين و مقررات بين‌المللي پايبندي ندارد و حتي به قيمت به مخاطره انداختن صلح و امنيت منطقه و جهان، درصدد تحقق اهداف نامشروع و اشغالگرانه خود است.»
«اکرم الکعبي»، دبيرکل جنبش النجباء عراق به سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب الله لبنان شهادت «ابراهيم عقيل»، فرمانده عمليات ويژه اين حزب در راه قدس را تسليت گفت.
الکعبي گفت: خون شهيد ابراهيم کابوسي خواهد بود که اشغالگران را تا زمان نابودي کامل اقدامات تروريستي آنها دنبال خواهد کرد.مقاومت اسلامي‌عراق به عمليات خود در راستاي پشتيباني از مقاومت در غزه و حمايت از فلسطيني‌ها ادامه مي‌دهد.
گردان‌هاي «شهيد ابوعلي مصطفي»، شاخه نظامي‌جبهه مردمي‌براي آزادي فلسطين شهادت «ابراهيم عقيل»، فرمانده عمليات ويژه حزب‌الله لبنان در حمله رژيم صهيونيستي به جنوب بيروت را تسليت گفت و تاکيد کرد: هدف قرار دادن شهيد ابراهيم عقيل و همراهانش و مردم ما در لبنان تنها بر پافشاري و ثبات ما براي ادامه راه شهدا با مبارزه و جنگ تا زمان آزادي کامل خاک فلسطين و بازپس‌گيري تمام حقوق ملت ما و آزادسازي مناطق اشغالي لبنان و سوريه مي‌افزايد.
جنبش حماس نيز تاکيد کرد: شهادت ابراهيم عقيل در راه قدس نشان دهنده وحدت سرنوشت و مسير است. ما به وعده خداوند و پيروزي ايمان و اعتماد داريم.اين جنايت رژيم صهيونيستي حماقتي است که بهاي آن را مي‌پردازد و خون شهدا شعله‌ آتشي خواهد بود که اين رژيم را در بر خواهد گرفت و ما را به نابودي آن نزديک خواهد کرد. جنبش جهاد اسلامي‌فلسطين نيز شهادت ابراهيم عقيل و همراهانش را تسليت گفت و تاکيد کرد: هدف قرار دادن فرماندهان بر پايداري و ثبات مقاومت مي‌افزايد. فرمانده عقيل نماد شجاعت و قهرماني و مبارزي جسور در راه فلسطين و فرماندهي با درايت بود که از هر لحظه‌اي از زندگي خود در راه آزادسازي سرزمين و دفاع از عزت و کرامت اين امت استفاده کرد.
گردان‌هاي ناصر صلاح الدين، شاخه نظامي‌کميته‌هاي مقاومت در فلسطين نيز شهادت ابراهيم عقيل به همراه تعدادي از مبارزان مقاومت در حمله رژيم صهيونيستي را تسليت گفت و از نقش بزرگ ابراهيم عقيل که تمام زندگي‌اش را در راه مقاومت فدا کرد و نقش بزرگي در حمايت از ملت و مقاومت فلسطين داشت، تمجيد کرد.


کد مطلب: 223421

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/223421/شهادت-فرماندهان-ارشد-رضوان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir