کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دقیقه شماری برای انتخابات آمریکا آغاز شده است

رقابت میلی‌متری ترامپ و هریس

18 شهريور 1403 ساعت 22:51

نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد «دونالد ترامپ» و «کامالا هریس» میزان محبوبیت تقریبا یکسانی دارند و پرونده‌های قضایی متعددی که علیه ترامپ در جریان است، تاثیری بر محبوبیت او نداشته است.


گروه بین‌الملل - هدیه گل‌محمدی: نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد «دونالد ترامپ» و «کامالا هریس» میزان محبوبیت تقریبا یکسانی دارند و پرونده‌های قضایی متعددی که علیه ترامپ در جریان است، تاثیری بر محبوبیت او نداشته است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،مولفه دیپلماسی آینده آمریکا تحت تاثیر جنگ غزه و مولفه اقتصادی در حوزه‌های مالیات و اشتغال به شدت تاثیر گذار هستند. طیف گسترده‌ای از جامعه آمریکا خواهان کنترل جنگ در خاورمیانه و تنش‌های فزاینده هستند؛ در عین حال ناخرسندی از هزینه‌های سنگین جنگ اوکراین نیز روی نگاه رای دهندگان آمریکایی سنگینی می‌کند.
از میان پارامترهای موثر بر نتایج انتخابات در ایالات متحده آمریکا خصوصا انتخابات ریاست جمهوری، اقتصاد همواره به عنوان یکی از مهمترین آنها شناخته می‌شود که این اهمیت اول بار در ۱۹۲۹ و سپس در ۲۰۰۷ به اوج خود رسید. در کنار این مسئله، پایان یافتن سیاست‌های فعلی مالیاتی ایالات متحده موسوم به قانون کاهش مالیات و مشاغل در سال ۲۰۲۵ اهمیت پارامتر اقتصاد را بیش از پیش بالا برده است زیرا رییس جمهور بعدی باید سیاست‌های مالیاتی جدید را وضع و اجرا نماید. در مقابل، کامالا هریس سیاست سرمایه گذاری بر زیرساخت‌های مدرن و پروژه‌های انرژی پاک را در دستور کار قرار خواهد داد تا هم از این طریق فرصت‌های شغلی جدید را ایجاد کند و هم وابستگی به سوخت‌های فسیلی را کاهش دهد. هریس برعکس ترامپ در جهت کاهش نابرابری اقتصادی، به جای کاهش مالیات‌ها، بر افزایش درآمدها تاکید دارد و البته در مبحث مالیات طرفدار کاهش مالیات برای طبقات متوسط و افزایش آن برای اقشار ثرتمند جامعه می‌باشد. برنامه دیگر هریس کاهش هزینه‌های درمانی است که با افزایش دسترسی عمومی به خدمات بهداشتی همراه خواهد بود. در بحث اقتصاد بین‌الملل نیز هریس نسبت به ترامپ سیاست میانه تری را اتخاذ خواهد کرد و تمایل به همکاری‌های بین‌المللی نشان خواهد داد.
آخرین نظرسنجی‌ها
نظرسنجی مشترک نیویورک‌تایمز و سیه‌نا کالج نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا با ۴۸ درصد آرا، از «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات با ۴۷ پیشتاز است، آماری که با نظرسنجی برگزارشده در ماه ژوئیه، بلافاصله پس از کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌ها، مشابه است. به گزارش نیویورک‌تایمز، ترامپ از زمان کناره‌گیری بایدن و نامزدی رسمی هریس، هفته‌های سختی را سپری کرده، اما این نظرسنجی نشان می‌دهد که حمایت از او به میزان قابل‌توجهی پایدار مانده است.
محبوبیت این ۲ نامزد اصلی انتخابات آمریکا در ایالت‌های کلیدی و تاثیرگذار این کشور هم به یکدیگر نزدیک است و این یعنی رقابتی تنگاتنگ پیش روی آن‌ها خواهد بود. فرصت کمی برای نامزدها باقی مانده و به نظر می‌رسد ترامپ ترفند خاصی در ادامه نداشته باشد، اما رأی‌دهندگان هنوز به‌صورت کامل با سیاست‌های هریس آشنا نیستند و ممکن است آرای او تغییر کند.
بر اساس این نظرسنجی، تعداد افرادی که می‌خواهند اطلاعات بیشتری درباره هریس به دست بیاورند، از تعداد افرادی که خواستار آشنایی بیشتر با دیدگاه ترامپ هستند، ۱۹ درصد بیشتر است.
هریس توانسته برخی از گروه‌هایی که بایدن در جلب حمایت آنان ناتوان بود را به خود جذب کند، از جمله زنان، رأی‌دهندگان جوان و رأی‌دهندگان لاتین‌تبار. با این حال، او تاکنون در جلب حمایت بدنه سنتی دموکرات‌ها عملکرد خوبی نداشته است.
بر اساس نتایج این نظرسنجی، بیش از ۶۰ درصد از رأی‌دهندگان احتمالی گفتند که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا باید تغییر ملموسی نسبت به سیاست‌های بایدن اعمال کند، اما تنها ۲۵ درصد از آن‌ها هریس را نماینده این تغییر می‌دانند. در مقابل، ۵۳ درصد از رأی‌دهندگان باور دارند که ترامپ این تغییر را ایجاد خواهد کرد.
نظرسنجی نیویورک‌تایمز و سیه‌نا کالج همچنین نشان داد که دو سوم رأی‌دهندگان با «سند ۲۰۲۵» آشنایی داشته و ۶۳ درصد از این افراد با آن مخالفت کردند. سند ۲۰۲۵ یک سند ۹۰۰ صفحه‌ای است که بنیاد «هریتیج» با استناد به متحدان نزدیک به ترامپ منتشر کرده، اما شخص ترامپ سعی دارد خود را از آن دور کند.
وضعیت اقتصادی و حق سقط جنین از مسائلی هستند که محبوبیت ترامپ و هریس در آن‌ها اختلاف فاحش دارد. بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۱۳ درصد از رأی‌دهندگان در مسئله اقتصاد، ترامپ را ترجیح می‌دهند و در مسئله سقط جنین، ۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی رویکرد هریس را قبول دارند.
علاوه بر این، نظرسنجی مذکور نشان داد حملات دموکرات‌ها به شخصیت و صلاحیت ترامپ برای ریاست‌جمهوری کارساز نباشد. بر اساس نتایج منتشرشده، ۵۴ درصد از رأی‌دهندگان ترامپ را چهره‌ای خطرناک برای تصدی امور می‌دانند و در مقابل، ۵۲ درصد از رأی‌دهندگان چنین گزاره‌ای را نسبت به هریس مطرح می‌کنند. این در حالی است که ترامپ ۲ بار استیضاح شده در دادگاه و به ۳۴ فقره جرم محکوم شده است.


کد مطلب: 222695

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/222695/رقابت-میلی-متری-ترامپ-هریس

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir