کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«مردم سالاری» نوع تعامل رئیس دولت چهاردهم در سفرهای استانی با مردم را بررسی می‌کند

مردم‌داری پزشکیان؛ کارشکنی افراطیون

16 شهريور 1403 ساعت 23:14

آن زمان که اصولگرایان تندرو در حال پاکسازی دستگاه‌های اجرایی و حکومتی از نیروهای مخالف خود بودند و طرح عظیم خالص سازی را اجرا می‌کردند، نمی‌دانستند رخدادی بزرگ باعث خواهد شد که تمام نقشه‌های آنها را رشته می‌کند و خود می‌مانند و آرزوهای بر باد رفته‌شان.


گروه سیاسی- رحمان زین الدین: آن زمان که اصولگرایان تندرو در حال پاکسازی دستگاه‌های اجرایی و حکومتی از نیروهای مخالف خود بودند و طرح عظیم خالص سازی را اجرا می‌کردند، نمی‌دانستند رخدادی بزرگ باعث خواهد شد که تمام نقشه‌های آنها را رشته می‌کند و خود می‌مانند و آرزوهای بر باد رفته‌شان.
اینان ناگهان دیدند نه فقط نتوانسته‌اند نقشه‌های خود را اجرایی کنند بلکه از قطار حضور در دولت و بدنه آن غافل مانده‌اند به همین دلیل سعی کردند در واپسین روزهای عمر دولت سیزدهم تا جایی که می‌توانند کیسه‌های خود را پر از دستاورد کنند تا از آنچه در فکر از دولت داشتند هنوز اجرایی نشده و از قافله عقب ماندند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،اما اینان این روزها همچنان به یاد روزهای خوب گذشته خود هستند، یعنی زمانی که رئیس جمهور شهید بدون اطلاع قبلی (بخوانید بدون اطلاع مردم) به خانه پیرزنی روستایی می‌رفت و قبل از آن دوربین‌ها و عکاسان در آنجا حضور داشتند برای خود عکس‌ها و فیلم‌هایی تهیه می‌کردند تا بگویند اصلاح طلبان آنهایی نیستند که شما می‌خواهید و تنها وتنها اصولگرایان هستند که فکر می‌کنند مردم را دوست دارند و می‌خواهند در میان مردم اتحاد و همدلی ایجاد کنند.
عدم رضایت مردم از عملکرد اصولگرایان
پس اتفاقات شهریور ۱۴۰۰ و در پی مرگ مهسا امینی و وقایع رخ داده پس از آن، این تفکر اصولگرایان با چالشی عظیم مواجه شد و تمامی نقشه‌هایی در سر برای سناریوهای آینده کشیده بودند، نقش بر آب شد. این همان چیزی بود که اصولگرایان از آن واهمه داشتند. یعنی می‌ترسیدند که گفتمان خودشان که فکر می‌کرد صاحب آن هستند را کسان دیگری تصاحب کنند و آنرا به نام خود بزنند. چون تنها چیزی بود که نشان دهنده معیار اصولگرایی است و تقریبا تمامی افراد این نوع نگاه و عملکرد را شاخص اصولگرایی می‌دانند. البته نوع پوشش اصولگراها با هم تفاوت دارد یعنی نوعی از از نگاه متفاوت در این زمینه در میان اصولگرایان وجود دارد که برخی ملزم به نوعی پوشش خاص مانند احمدی نژاد هستند و نوعی هم مانند قالیباف از بهترین پارچه‌های خارجی با استفاده از بهترین خیاطان روز کت و شلوارهایی گران قیمت برای خود به تن می‌کنند و کمتر معتقد به حضور مستقیم در میان مردم هستند.
اما این روزها صاحب دیدگاه‌های دیگری از میان اصلاح طلبان خود را نشان می‌دهد، یعنی بعد از حضور پزشکیان در پاستور همواره از پروتکل‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده برای خود شکایت می‌کند و سعی براین دارد تا از راهی برای فرار از حلقه محافظان خود در میان مردم حضور یابد که آخزین مورد آن سفر به مشهد مقدس و بازدید از موکب‌های میان راه زواری بود که برای زیارت شمس الشموس(ع) عازم بودند و هرچه موکب داران تعارف کردن پزشکیان بدون تکلف آنرا رد نکرد و نوشید و خورد.
قبل از آن یز‌ برای حضور در مراسمات رسمی مجبور به پوشیدن کت و شلوار شده بود درحالیکه وقتی در مجلس به عنوان نماینده در راهروها قدم می‌زد هرگز کت و شلوار به تن نداشت و همیشه آستین‌های خود را نیز بالا می‌زد.
نگارنده به خاطر دارد که همواره بخشی از مراجعان به دفترش برای ویزیت بود و وی در بیشتر مواقع درحال نگاه کردن به عکس‌های رادیولوژی قلب مراجعان خود بود تا بتواند شخصا آنها را درمان کنند یا توصیه نامه ای برای وی به فلان رئیس بیمارستان بنویسد تا مراجعه کننده خود را دست خالی از دفتر خود خارج نکند.
این روزها ولی اصولگرایان غیظ بیشتری نسبت به رئیس جمهور کنونی دارند. هرگز فکر نمی‌کردند که فردی در ایران بالاترین مقام اجرایی کشور شود تا بخواهد راه و رسم آنها را به بهترین وجه حتی بهتر از خودشان اجرا کند. این روزها حتی دوستانشان در فضای مجازی می‌نگارند که پزشکیان را بخاطر همین رفتارهای مردمی دوست داریم و همین موضوع باعث شده تا حسادت آنها هر روز بیشتر از روز قبل نسبت به رئیس جمهوری شود.
حال اگر بخواهیم بدانیم که در آینده در زمینه حکومت داری نیز بخواهد برای دولت چهاردهم توفیقات شگرفی هم در راه باشد، همین موضوع باعث خواهد شد تا جبهه پایداری شروع به کشیدن نقشه‌هایی برای گذاشتن چوب لای چرخ دولت کند که به نظر می‌رسد برایش توفیقات زیادی به همراه نخواهد داشت، چون می‌دانند اکثریت مردم با آنها نیستند و از طرف دیگر رهبر انقلاب توفیق دولت را توفیق کل کشور عنوان کرده که باید همگان برای کمک به دولت دست بکار شوند.
کمک به دولت، موفقیت همگان در نظام اسلامی است
بدانیم اینکه بخواهیم از روی غیظ ‌و غفلت و تنها برای اینکه از پزشکیان خوشمان نمی‌آید چوب لای چرخ دولت چهاردهم بگذارند، تا در مسیر خود موفق نشود باید دانست که بر شاخه نشسته اند و بن می‌برند. بدانیم پزشکیان وارث دولت‌هایی است که جز بار برای وی چیزی برجای نگذاشته‌اند که در صحبت اخیر وی با مردم گفت که می‌گویند دولتی زین شده تحویل گرفتیم اما نمی‌دانم که چرا در آن پولی نیست. حال که دولت وفاق ملی تشکیل شده و همه جناح‌ها در این دولت حضور دارند بهتر است پایداری چی‌های محترم دست از اقدامات ایذایی بردارند تا دولت بتواند براساس نظر کارشناسان برنامه‌های خود یعنی همان برنامه هفتم توسعه را اجرایی کند و در این مسیر دچار خسران نشود که این بار زمانی برای جبران وجود ندارد.


کد مطلب: 222563

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/222563/مردم-داری-پزشکیان-کارشکنی-افراطیون

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir