کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از تجديد بيعت با رهبر کبير انقلاب تا ديدار با اژه‌ای در روز پزشک

4 شهريور 1403 ساعت 22:41

رئيس جمهوري اسلامي ايران طي روزهاي گذشته به مناسبت آغاز هفته دولت به همراه کابينه در مرقد مطهر بيانگذار کبير انقلاب اسلامي(ره) حضور يافته و با آرمان‌هاي ايشان تجديد بيعت کردند.


گروه سياسي: رئيس جمهوري اسلامي ايران طي روزهاي گذشته به مناسبت آغاز هفته دولت به همراه کابينه در مرقد مطهر بيانگذار کبير انقلاب اسلامي(ره) حضور يافته و با آرمان‌هاي ايشان تجديد بيعت کردند.
براي حل مشکلات داخلي راهي جز وحدت و انسجام داخلي نداريم
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،دکتر مسعود پزشکيان صبح روز شنبه در آيين تجديد ميثاق اعضاي هيات دولت چهاردهم با آرمان‌هاي بنيانگذار کبير جمهوري اسلامي ايران، در حرم امام خميني (ره) با تاکيد بر اينکه بر پيماني که با مردم بسته‌ايم، پايبنديم، تصريح کرد: امروز بخش قابل توجهي از مشکلاتي که در جامعه وجود دارد و بر وضعيت اعتماد عمومي تاثير گذاشته، ناشي از نگراني در جامعه نسبت به رفتارهايي است که ناقض وعده‌ها و پيمان‌هاست.
رئيس جمهوري با بيان اينکه بايد مراقب باشيم راه را گم نکنيم، افزود: ما پيروان راه امام حسين (ع) هستيم که راه پايبندي به حق است. امام حسين مي‌فرمايد که من براي مطالبه حقي قيام کردم که به آن عمل نمي‌شود و به تبعيت از سيره رسول اکرم (ص) در اين مسير امر به معروف و نهي از منکر مي‌کنم؛ راه سرور و سالار شهيدان راه مطالبه حق و عدالت در جامعه اسلامي است.
دکتر پزشکيان با اشاره به سخنان شهيد بهشتي مبني بر اينکه اگر در جامعه‌اي بر اساس حق، عدالت و انصاف عمل شود آن جامعه اسلامي است و اگر نه هر اسمي مي‌توان روي آن گذاشت الا جامعه اسلامي، اظهار داشت: يقين مي‌دانيم که از ما درباره عمل به وعده‌ها و پيمان‌هايمان سوال خواهد شد. خداوند از تک‌تک ما پيمان گرفته که جز حق نگوييم و به طرف باطل نرويم. بايد پيرو حق باشيم و به طرف باطل نرويم.
رئيس جمهوري با اشاره به اينکه نگاه امام راحل معطوف به توجه به محرومين، وحدت و انسجام همه جامعه اسلامي بود، گفت: بايد به دنبال حق و حقوق هم مردم جامعه باشيم و در عمل و اعتقاد نشان دهيم به آنچه مي‌گوييم باور داريم و تا آخر بر سر پيماني که بر اساس حق، عدالت و انصاف با مردم بسته‌ايم، ايستاده‌ايم.
دکتر پزشکيان با تاکيد بر ضرورت انسجام و وحدت در ميان امت اسلامي خاطرنشان کرد: اگر مسلمان‌ها يکپارچه با هم به ريسمان الهي چنگ مي‌زدند و وحدت داشتند، آيا رژيم صهيونيستي جرأت مي‌کرد به اين شکل عليه مردم مظلوم و بي‌دفاع غزه جنايت کند و آيا آمريکا و کشورهاي غربي جرات مي‌کردند اينگونه بي‌محابا از اين رژيم جنايتکار حمايت کنند.
رئيس جمهوري همچنين با بيان اينکه براي حل مشکلات داخلي نيز هيچ راهي جز وحدت و انسجام داخلي نداريم، گفت: لازم مي‌دانم از نمايندگان محترم، هيات رئيسه و رئيس محترم مجلس براي راي حداکثري به کابينه دولت چهاردهم قدرداني کنم. اين راي بالا پيام بزرگي را به جامعه منتقل کرد که جاي تشکر دارد و به عنوان يک اتفاق بزرگ قدمي در آغاز مسير وفاق و همدلي بود.
دکتر پزشکيان با اشاره به اينکه وحدت و انسجام عمومي بود که در روزهاي آغازين پيروزي انقلاب اسلامي اين انقلاب و نظام را در برابر توطئه‌ها حفظ کرد، افزود: با وجود وضعيت نامناسب داخلي، اما به خاطر وحدت و انسجام ملي دشمنان نتوانستند آسيبي به انقلاب زده و حتي با جنگ يک وجب از خاک ايران را جدا کنند. امروز هم اگر با همان باور و اعتقاد بايستيم مي‌توانيم بر مشکلات فراوان پيش‌رو غلبه کنيم.
رئيس جمهوري با بيان اينکه ما مي‌توانيم و بايد مشکلات کشور را حل کنيم، اظهار داشت: وظيفه داريم براي اينکه خون شهدا و راه امام راحل فراموش نشود، کاري کنيم که باورها، اعتقادات و عدالت، انصاف و حق جاي خود را در جامعه پيدا کنند. بايد پيرو راه امام حسين (ع) باشيم، راهي که باور دارد نبايد اجازه دهيم حقوق هيچ کس از هيچ قوميت و جمعيتي و منطقه‌اي پايمال شود؛ در حالي که امروز واقعا آنگونه نيست که بايد باشد.
دکتر پزشکيان با بيان اينکه امروز در اينجا حضور يافتيم تا ياد شهيدان را گرامي بداريم، تصريح کرد: در سال‌هاي سپري شده پس از انقلاب اسلامي دشمنان عمدتا نخبگان، افراد دانا و توانمند کشور را هدف ترور قرار داد و به شهادت رساند؛ کساني که مي‌توانستند کانون انسجام و وحدت جامعه باشند، در حالي که دشمن تلاش مي‌کند که تفرقه در جامعه حاکم شود.
رئيس جمهوري وحدت و انسجام را همدلي و هم‌افزايي همه با هم در مسير حق و عدالت و تحت هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي دانست و خاطرنشان کرد: همه بايد بر اجراي حداکثري سند چشم‌انداز، قانون برنامه و سياست‌هاي کلان وحدت کنيم. اين اسناد مصداقي از پيمان جمعي ما هستند که بر روي کاغذ آمده و امضاي رهبري نيز پاي آن است. بايد نگاه همه ما معطوف به اهداف اين اسناد مبني بر قرار گرفتن در جايگاه برتر و اول منطقه باشد. دکتر پزشکيان با بيان اينکه البته تحقق اين اهداف راحت و آسان نيست، گفت: بايد اهداف بلند اسناد بالادستي کشور را مدنظر قرار دهيم و جامعه و کشور را به سمتي هدايت کنيم که لايق و شايسته آن است. امروز در اينجا با امام راحل پيمان مي‌بنديم که اين راه را با تمام وجود ادامه خواهيم داد و تلاش خواهيم کرد تا جايي که از دستمان بربيايد شرمنده خون شهدا و امام شهدا و مردم عزيز کشورمان نشويم.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني توليت حرم مطهر امام راحل نيز در اين مراسم و پيش از سخنان رئيس جمهور با اشاره به شعار دولت چهاردهم درباره عمل به عهد و وعده‌هاي خود و نيز برشمردن برخي احاديث در ضرورت عمل به وعده، تصريح کرد: امروز ثابت شده که عمل به عهد در ايجاد اعتماد بسيار مهم است.
توليت حرم مطهر امام خميني (ره)‌ با بيان اينکه عهد و پيمان بايد چنان صريح و روشن باشد که امکان تفسير و مصلحت‌سنجي در آن وجود نداشته باشد، اظهار داشت: امروز به واسطه مواضع و وعده‌هاي دکتر پزشکيان در جامعه اميدي زنده شده که بر وعده‌ها و عهد ايشان با مردم استوار است و لذا ضرورت دارد به اين عهد و پيمان‌ها بدون هيچ توجيهي عمل شود.
راي بالا به کابينه پشتوانه بسيار خوبي براي دولت شد
رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه راي بالا به کابينه دولت چهاردهم پشتوانه بسيار خوبي براي دولت شد، گفت: اتفاق روز چهارشنبه مجلس، آثار داخلي و بيروني مثبتي براي کشور دارد و اکنون بايد دست در دست هم دهيم و مشکلات مردم را در حوزه‌هاي مختلف رفع کنيم.
حجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي رئيس قوه قضاييه ظهر روز پنجشنبه با رئيس جمهور ديدار و گفتگو کرد. حجت‌الاسلام والمسلمين اژه‌اي در ابتداي اين ديدار روز پزشک را به دکتر پزشکيان تبريک گفت و براي دولت چهاردهم آرزوي موفقيت کرد.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به راي اعتماد مجلس به تمام وزراي کابينه دولت چهاردهم، افزود: اتفاق روز چهارشنبه مجلس در راي مثبت به وزراي پيشنهادي دولت، در بخش‌هايي بي‌نظير و در بخش‌هايي کم‌نظير بود و نعمت بزرگي براي کشور است.


کد مطلب: 221960

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/221960/تجديد-بيعت-رهبر-کبير-انقلاب-ديدار-اژه-ای-روز-پزشک

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir