کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کنوانسیون شیکاگو آغاز شد

اتحاد دموکرات‌ها برای جنگ با جمهوری‌خواهان

31 مرداد 1403 ساعت 10:30

کنوانسیون حزب دموکرات با حضور مقامات ارشد این حزب و هوادارانشان آغاز شده است. دموکرات‌ها برای رویارویی با «دونالد ترامپ» و جمهوری خواهان آماده می‌شوند.


گروه بین‌الملل: کنوانسیون حزب دموکرات با حضور مقامات ارشد این حزب و هوادارانشان آغاز شده است. دموکرات‌ها برای رویارویی با «دونالد ترامپ» و جمهوری خواهان آماده می‌شوند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،کنوانسیون حزب دموکرات در شیکاگو، ایلینویز آغاز شد و تا پنجشنبه آینده ادامه خواهد داشت. کنفرانس عمومی حزب نشان دهنده یک سنت اساسی در روند انتخابات آمریکا است، جایی که هزاران نماینده دموکرات از همه ایالت‌ها گرد هم می‌آیند تا حمایت خود را از نامزدی کامالا هریس اعلام کنند. «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده، در سخنرانی روز دوشنبه در کنوانسیون ملی حزب دموکرات، با ستایش معاون خود به عنوان بهترین امید برای حفظ دموکراسی آمریکایی، ارتقای کامالا هریس برای رهبری مبارزه حزب دموکرات برای کاخ سفید علیه دونالد ترامپ جمهوری‌خواه را تثبیت کرد.
بایدن در شب افتتاحیه کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در مرکز صحنه قرار گرفت و با تشویق گسترده طرفداران حزب و سخنرانی خداحافظی با حزبی که نیم قرن به آن خدمت کرده، در حالی که پنج ماه از کارش باقی مانده است، حضور یافت.
به گزارش رویترز، بایدن در حالی که اشک‌هایش را پس از معرفی دخترش اشلی، برای جمعیتی که تابلوهایی روی دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «ما بایدن را دوست داریم.» پاسخ داد: «من شما را دوست دارم.»
بایدن گفت: «آیا حاضرید به آزادی رای دهید؟ آیا حاضرید به دموکراسی و آمریکا رای دهید؟ اجازه دهید از شما بپرسم آیا آماده هستید کامالا هریس و تیم والز را انتخاب کنید؟»
سخنرانی بایدن در شیکاگو یک رویداد پنج روزه را آغاز کرد که با شور و شوق برای هریس و احساس آرامش از اینکه بایدن از نامزدی خود برای انتخاب مجدد صرف نظر کرد و از او برای جایگزینی او حمایت کرد، برگزار می‌شود.
تصمیم توام با اکراه رئیس‌جمهوری آمریکا برای کناره‌گیری در 21 ژوئیه پس از فشار شدید رهبران حزب صورت گرفت که نگران بودند رئیس‌جمهور 81 ساله کنونی برای پیروزی یا خدمت برای چهار سال دیگر خیلی پیر باشد.
بایدن با شعار «ما جو را دوست داریم» گفت: «من عاشق این کار هستم، اما کشورم را بیشتر دوست دارم.»
بایدن که نفر شماره 2 اولین رئیس جمهور سیاه پوست کشور، باراک اوباما بود، از دموکرات‌ها می‌خواهد که پشت نامزدی متحد شوند که در صورت پیروزی در 5 نوامبر، اولین زن سیاه پوست و از جنوب آسیا خواهد بود که به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب می‌شود.
هریس سوار بر گردبادی تاریخی وارد کنوانسیون می‌شود: کمپین او رکوردهای جمع آوری کمک‌های مالی را شکسته است، گردهمایی‌ها پر از حامیان است و نظرسنجی‌ها در برخی ایالت‌‌‌های خاکستری به نفع دموکرات‌ها تغییر کرده است. هریس پس از پایان سخنرانی بایدن در روز دوشنبه برای در آغوش گرفتن او روی صحنه به او پیوست.
بایدن فقط یک ماه پیش امیدوار بود که در اواخر این هفته یک سخنرانی برجسته برای پذیرش نامزدی دموکرات‌ها برای یک دوره چهار ساله دیگر ایراد کند.
در عوض، او برای تعطیلات به کالیفرنیا سفر خواهد کرد.
بایدن پس از عملکرد فاجعه‌بارش در مناظره علیه ترامپ در 27 ژوئن که باعث شد متحدان دیرینه، کمک‌کنندگان اصلی و دیگر حامیان احزاب از او بخواهند کناره‌گیری کند، از نامزدی خود برای انتخاب مجدد انصراف داد. بایدن در سخنرانی خود از دستاوردهای دولتش، تقویت اقتصاد ایالات متحده و تقویت اتحادهای ایالات متحده در خارج از کشور، سخن گفت و از آمریکایی‌ها خواست هریس را به عنوان جانشین او در کاخ سفید انتخاب کنند.
رئیس جمهوری آمریکا نژادپرستی و برتری سفیدپوستان را که همچنان در آمریکا وجود دارد، محکوم کرد و گفت که آنها جایی در این کشور ندارند. او هریس دادستان را با ترامپ مجرم مقایسه کرد و آنچه را شکست‌های سیاست خارجی رئیس‌جمهور سابق خواند فهرست کرد و او را متهم کرد که در برابر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه سر فرود آورده و ناتو را به هم ریخته ترک کرده است.
بایدن به دلیل اینکه ترامپ ایالات متحده را کشوری شکست خورده خوانده است، از او انتقاد کرد.
او با شور و اشتیاق گفت: «ترامپ یک شکست خورده است.»
برخلاف بسیاری از سخنرانان قبلی در این برنامه، بایدن خشم هزاران معترض طرفدار فلسطین را که روز دوشنبه در بیرون سالن کنفرانس تجمع کردند، به رسمیت شناخت و گفت که بی‌وقفه برای دستیابی به آتش‌بس تلاش کرده است.
او گفت: «آن معترضانی که در خیابان هستند، حرف درستی می‌زنند. افراد بی‌گناه زیادی از هر دو طرف کشته می‌شوند.»
در اوایل روز، هزاران معترض در پارکی در مجاورت مراسم تجمع کردند تا نمایندگان را تحت فشار قرار دهند تا حمایت نظامی حزب از حمله اسرائیل به غزه را کنار بگذارند.
تظاهرکنندگان حامی فلسطین کمتر از ده‌ها هزار نفری بودند که سازمان دهندگان پیش‌بینی کرده بودند.
حضور کوتاه هریس
اوایل شب، هریس 59 ساله در حالی که وعده شکست ترامپ را می‌داد، با تشویق مردم مواجه شد.
هریس به جمعیت تشویق کننده گفت: «بیایید برای آرمان‌هایی که برایمان عزیز هستند بجنگیم و همیشه به یاد داشته باشیم که وقتی می‌جنگیم پیروز می‌شویم!» او روز پنجشنبه رسما نامزدی را می‌پذیرد.
دموکرات‌ها همچنین هیلاری کلینتون، نامزد شکست خورده ریاست‌جمهوری سال 2016 خود را تشویق کردند، که شکست او در برابر ترامپ در سال 2016 امیدها را برای انتصاب اولین زن در کاخ سفید از بین برد.
کلینتون، که اولین زنی بود که نامزدی ریاست جمهوری از یک حزب بزرگ ایالات متحده را به دست آورد، روز دوشنبه هنگام روی صحنه آمدن با تشویق شدید مواجه شد.
کلینتون که در انتخابات سال 2008 به اوباما نیز باخت، گفت: «داستان زندگی من و تاریخ کشور ما این است که پیشرفت ممکن است، اما تضمین نشده است.»
او بایدن را به خاطر بازگرداندن نجابت، حیثیت و شایستگی به کاخ سفید ستود.
کلینتون گفت: «و اکنون، ما در حال نوشتن فصل جدیدی در داستان آمریکا هستیم. کامالا شخصیت، تجربه و بینشی دارد که ما را به جلو هدایت کند.»
کلینتون چندین بار به دشمن سابق خود حمله کرد. او با خنده گفت: «دونالد ترامپ در دادگاه خودش خوابش برد و وقتی از خواب بیدار شد، نوع تاریخ خودش را ساخت، اولین کسی که با 34 محکومیت جنایی نامزد ریاست جمهوری شد.»
الکساندریا اوکازیو کورتز، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز دوشنبه ۲۹ مرداد در سخنرانی خود در گردهمایی ملی دموکرات‌ها گفت کامالا هریس حامی طبقه متوسط و متعهد به ایجاد آینده‌ای بهتر برای طبقه کارگر است.
او از اقدامات جو بایدن تشکر کرد و گفت با انتخاب کامالا هریس، برای مردم آمریکا مسیر و روزی جدید در پیش خواهد بود. کورتز گفت هریس به ایجاد آینده‌ای بهتر برای طبقه کارگر متعهد است در حالی که دونالد ترامپ حاضر است این کشور را به یک دلار بفروشد، اگر برای خودش و دوستانش در وال استریت
سود داشته باشد.


کد مطلب: 221725

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/221725/اتحاد-دموکرات-ها-جنگ-جمهوری-خواهان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir