کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پس‌لرزه‌های نطق ثابتی ادامه دارد

دردسر توئیت‌های کهنه برای آقای مدعی

31 مرداد 1403 ساعت 10:21

حمله تند امیرحسین ثابتی در جلسه رای اعتماد مجلس به عباس عراقچی برای او به دردسر بزرگی تبدیل شده است. بدون شک ثابتی زمانی که آن نطق سراسر نفرت را با ادعاهای تکذیب شده تنظیم می‌کرد، خود را آماده کرده بود تا همفکرانش برای کف و سوت بزنند، اما اتفاقی که بعد از آن به اصطلاح نطق تاریخی رخ داد، کاملا عکس تصورات نو نماینده جوان تهران بود.


گروه سیاسی: حمله تند امیرحسین ثابتی در جلسه رای اعتماد مجلس به عباس عراقچی برای او به دردسر بزرگی تبدیل شده است. بدون شک ثابتی زمانی که آن نطق سراسر نفرت را با ادعاهای تکذیب شده تنظیم می‌کرد، خود را آماده کرده بود تا همفکرانش برای کف و سوت بزنند، اما اتفاقی که بعد از آن به اصطلاح نطق تاریخی رخ داد، کاملا عکس تصورات نو نماینده جوان تهران بود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،توئیت‌های کهنه آقای نماینده برایش دردسر دست کرد و باعث شد تب تند یار غار جلیلی زود عرق کند. دردسر توئیت مرگ فرستان ثابتی بر مرزهای ایران هنوز تمام نشده بود که سروکله توئیت دیگری از او در فضای مجازی پیدا شد که در آن به شهید امیرعبدالهیان تاخته است. ثابتی در آن توئیت که در سال 1401 منتشر شده نوشته بود: «برای فهم ریشه مواضع غلط امیرعبداللهیان، سخنان او درباره ظریف در روز معارفه اش را فراموش نکنید: ایشان سرمایه خوبی برای نسل‌های بعدی در وزارتخارجه بجا گذاشتند و خواهش کردم دستگاه دیپلماسی را از توانمندی خود محروم نکنند ایشان یاد دادند که میتوان بدون هیچ امکاناتی یک دیپلمات موفق بود.»
محمدعلی آهنگران با بازنشر این توئیت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«همین پسربچه‌ای که امروز به صورت عراقچی خاک پاشید، چندسال پیش در مورد شهید امیرعبداللهیان هم گنده گویی کرده بود.»
واکنش‌ رسانه‌های اصولگرا به نطق پرحاشیه ثابتی همچنان ادامه دارد، حمله اصولگرایان به ثابتی از تسنیم و فرهیخنگان آغاز شد و حالا روزنامه جوان نیز با انتشار یاداشتی انتقادای نسبت به صحبت‌های ثابتی، رویاهای نماینده جوان را نقش برآب کرده است. روزنامه جوان در سرمقاله خود با انتقادی تند از صحبت‌های این نماینده جوان نوشته بود: «یک مجری تلویزیونی راه‌یافته به مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی خارجه، هم‌دوپهلو حرف زد، تا جایی که برای رسانه‌های خارجی خوراک ضد رهبری جور کرد؛ هم با داخل مجلس ستیزه کرد و گفت برخی همکاران بازی خطرناکی را شروع کرده‌اند؛ هم با خارج مجلس ستیزه کرد و نقل‌قول‌هایی به برخی افراد نسبت داد؛ و هم در استقلال مجلس تشکیک ایجاد کرد و یک هزینه بزرگ را از روی دوش ضدانقلاب برداشت. کاربران مجازی هم فرصت را غنیمت شمردند و فضای مثبت کشور را با این حرف‌ها به سیاهی بردند. برخی با یادآوری یک توییت قدیمی موهن و خالی از هرگونه خردورزی این نماینده که هم‌وطن‌بودن با وزیر خارجه پیشنهادی را برای خود ننگ دانسته و به آن «مرگ» فرستاده بود و برخی هم با یادآوری توییت دیگری که شهید امیرعبداللهیان را ادامه‌دهنده راه روحانی و ظریف دانسته بود، همه‌چیز را به حاشیه بردند!» در ادامه این یاداشت نویسنده معتقد است این رفتارهای جوانان راه‌یافته به عالم سیاست که اندوخته‌ای جز هیجان و راهبردی جز جدال و دعوا برای دیده‌شدن ندارند، متأسفانه در میان کسانی که خود را به جبهه انقلاب منتسب می‌دانند هم نزاع و دعوا به‌پا کرد، تا آنجا که نوشتند با سخنان این نماینده جوان مجلس، معلوم شد حتی بدترین وزیر کابینه پزشکیان از نامزدی که این نماینده از او حمایت می‌کرد، بهتر است! در جای دیگری از یاداشت روزنامه جوان آمده است که: «وقتی چنین نابخردی‌هایی دیده می‌شود، آن وقت زبان منتقدان راستین هم بسته می‌شود و کسانی از طرف مقابل عین همین بی‌خردی‌ها را به‌نفع خود به روی میز می‌ریزند و می‌گویند بازنده‌های انتخابات می‌خواهند در مجلس انتقام بگیرند! درحالی‌که این حق مجلس است که با دلایل حرفه‌ای و فنی، با برخی وزیران پیشنهادی مخالفت یا موافقت کند، اما یاوه‌گویی دومینووار به جریان‌های همسو و غیرهمسو سرایت می‌کند.»
محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا نیز از دیگر منتقدان ثابتی بود، او نیز در توئیتی نوشت؛ «اینکه گفته می‌شد،پایداریچی‌ها و باند سعید جلیلی در مقابل رهبری خواهند ایستاد، تحلیل نیست خبر است. فعلا نوچه‌ها و بچه‌ها را به بهانه حمله به عباس عراقچی و برجام به میدان می‌فرستند تا سرکرده‌هاشان کمتر آسیب ببینند. بعدا که مانند خوارج رسما وارد جنگ شوند، بازی دیدنی خواهد شد!»
نورنیوز در واکنشی به اظهارات ثابتی از دولت در سایه سعید جلیلی انتقاد کرد و در بخشی از آن نوشت: «اگر نتیجه مجموعه دولت سایه را برآمدن و تربیت کادرهایی مثل نماینده جوان و جلیلی گرای مجلس است که استانداردهای دوگانه ای درباره رهبری دارد، می‌توان به آینده چنین سیاست ورزی خوش بین بود؟ این نماینده ی نورسیده به پارلمان، هر جا که می‌خواهد به برجام و تیم مذاکره کننده ایراد بگیرد به مواضع مقام معظم رهبری استناد می‌کند اما در صحن علنی مجلس به تعبیر عراقچی، ولایت پذیری مجلس را هم زیر سوال می‌برد! این توئیت بحث برانگیز پیشین او که: «دولت سایه‌ای که جلیلی از آن سخن می‌گوید به معنای دولت سایه برای کل حاکمیت است نه فقط دولت سایه برای قوه مجریه» معلوم نیست با کدام بخش‌های قانون اساسی و ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران تطبیق دارد؟» ثابتی در نطق پر دردسر خود به نام شهید فخری زاده اشاره کرد و روایتی را از پسر شهید فخری‌زاده عنوان کرد، در همین خصوص مهدی فخری زاده در توییتی با حمایت از عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه نوشت: «متاسفانه مشاهده می‌کنم که عده‌ای از برخی مصاحبه‌ها و گفته‌های من استفاده می‌کنند جهت رسیدن به اهداف سیاسی خاص و تخریب آقای دکتر عراقچی. بنابر این لازم میدانم از روی وظیفه عنوان کنم که نظر شهید در مورد آقای دکتر عراقچی بسیار مثبت و مورد تایید بود و همواره از ایشان
ذکر خیر داشت.»


کد مطلب: 221724

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/221724/دردسر-توئیت-های-کهنه-آقای-مدعی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir