کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صدها فلسطینی در حمله اسرائیل شهید و زخمی شدند

کشتار دسته‌جمعی به وقت بامداد غزه

21 مرداد 1403 ساعت 8:26

جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد سیصد و نهمین روز خود شده و نیروهای اشغالگر پس از نماز صبح کشتار جدیدی را مرتکب شدند به طوریکه در نتیجه بمباران مدرسه‌ای که هزاران آواره در آن زندگی می‌کردند بیش از ۱۰۰ نفر شهید شدند.


گروه بین‌الملل: جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد سیصد و نهمین روز خود شده و نیروهای اشغالگر پس از نماز صبح کشتار جدیدی را مرتکب شدند به طوریکه در نتیجه بمباران مدرسه‌ای که هزاران آواره در آن زندگی می‌کردند بیش از ۱۰۰ نفر شهید شدند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،در کشتار جدید رژیم صهیونیستی در مرکز شهر غزه در بامداد روز شنبه بیش از ۱۰۰ نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند. در اولین واکنش ارتش اشغالگر، نیروی هوایی این رژیم اذعان کرد که مدرسه را هدف قرار داده است و بهانه‌اش برای این تجاوز را این گونه توجیه کرد که رزمندگان مقاومت از آنجا به عنوان مقر خود استفاده می‌کردند و این بهانه‌ای است که اشغالگران هر بار قتل عام می‌کند به آن متوسل می‌شوند.
«انس الشریف»، خبرنگار الجزیره در غزه گزارش داد که اشغالگران مدرسه «التابعین» در محله الدرج را بعد از نماز صبح بمباران کردند که با توجه به حضور بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر در مدرسه واقع در خیابان النفق ممکن است تعداد تلفات افزایش یابد.
وی با بیان اینکه بمباران مستقیم نمازخانه مدرسه را در حالی که آوارگان در حال اقامه نماز صبح بودند با سه موشک هدف قرار داد، خاطرنشان کرد: در اولین لحظه ورود او به محل، اجساد روی هم انباشته شده بود.
این خبرنگار اشاره کرد: تیم‌های پزشکی به دلیل اینکه نمی‌توانند هویت شهدا را شناسایی کنند، مجبورند اجزای تکه تکه شده پیکر شهدا را در یک کفن جمع کنند.
نیروهای دفاع مدنی با بیان اینکه اجساد شهروندان بر اثر بمباران این مدرسه توسط رژیم صهیونیستی آتش گرفته است، خاطرنشان کردند: نیروهای ما در تلاش برای مهار آتش برای خارج کردن و یافتن اجساد شهدا و نجات مجروحان هستند.
مدیر آمبولانس و اورژانس نوار غزه نیز این کشتار را جنایتی فجیع توصیف کرد، در حالی که سخنگوی دفاع مدنی در نوار غزه به الجزیره تاکید کرد که بمباران این مدرسه توسط رژیم صهیونیستی منجر به شهادت ۹۰ درصد از آوارگان شد.
خشم عمومی علیه اسرائیل
«فرانچسکا آلبانیزی» گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حقوق بشر در فلسطین گفت: اسرائیل مرتکب نسل کشی‌های پی در پی در مدارس نوار غزه می‌شود. وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای بمباران مدرسه‌ای در غزه توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: افزایش جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان همزمان با افزایش تلاش واسطه‌ها برای رسیدن به توافق آتش بس در غزه به طور قاطع نشان می دهد که این رژیم اراده سیاسی برای پایان جنگ ندارد.
وزارت امور خارجه اردن نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد که بمباران مدرسه «التابعین» غزه توسط رژیم اسرائیل نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تداوم کشتار برنامه ریزی شده غیرنظامیان و همچنین هدف قرار دادن پناهگاه‌ها است.
وزارت امور خارجه لبنان هم تاکید کرد که بمباران غزه و کشتار کودکان و غیرنظامیان نشان می دهد که کابینه رژیم صهیونیستی اهمیتی به قوانین بین‌المللی نمی دهد.
در بیانیه وزارت امور خارجه لبنان آمده است که افزایش جنایت‌ها همزمان با افزایش تلاش‌ها برای ایجاد آتش بس، نشان می دهد که قصد اسرائیل طولانی کردن جنگ است. وزارت امور خارجه قطر هم در بیانیه‌ای جنایت جدید رژیم صهیونیستی در مدرسه التابعین را به شدت محکوم کرد. قطر همچنین خواستار تحقیقات بین‌المللی فوری درمورد هدف قرار گرفتن مکرر مدارس و پناهگاه‌های غزه از سوی رژیم اسرائیل شد.
وزارت امور خارجه عربستان هم در یک بیانیه‌ خواستار توقف کشتارهای دسته جمعی در غزه و فاجعه انسانی بی سابقه در این منطقه شد.
پیشتر هم گروه‌های مختلف فلسطینی آمریکا را شریک جرم رژیم صهیونیستی در جنایت جدید این رژیم در مدرسه التابعین در شهر غزه دانستند و تاکید کردند که آوارگان فلسطینی در این مدرسه بامداد امروز شنبه با سلاح‌های اهدایی آمریکا به تل آویو به خاک و خون کشیده شدند.
دفتر آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر دینی در نجف اشرف هم روز شنبه با صدور بیانیه ای، جنایت بزرگ ارتش رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن مدرسه التابعین را محکوم و اعلام کرد که این جنایت هولناک به سلسله جنایت‌های پی در پی از بیش از ۱۰ ماه گذشته افزوده می‌شود. در همین حال، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ ای در واکنش به شهادت بیش از یکصد آواره فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین در شهر غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی به خونریزی و ارتکاب جنایت‌های خونین علیه ملت فلسطین یکی پس از دیگری ادامه می‌دهد.
نخست وزیر عراق هم با محکومیت حملات وحشیانه صهیونیست‎ها از جمله حمله امروز به مدرسه التابعین که بیش از یکصد شهید بر جا گذاشت، تاکید کرد: مقاومت زنان در ایستادگی فرزندان در غزه در برابر وحشگیری‌های صهیونیست‌ها بسیار موثر بوده و اگر صبر زنان نبود، غزه زنده نمی‌ماند. ریاست جمهوری عراق نیز در بیانیه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیانی را که در مدرسه التابعین پناه گرفته بودند، محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب سلسله جنایت‌هایی علیه فلسطینیان، با سوء استفاده از سکوت جامعه جهانی و قدرت‌های بزرگ، مرتکب جنایت جدیدی شد. تا زمانیکه دست رژیم اشغالگر آزاد است و از سوی جامعه بین‌المللی مؤاخذه و بازخواست نمی‌شود، این رژیم همچنان به ریختن خون ملت فلسطین ادامه خواهد داد. الازهر مصر در بیانیه‌ای جنایت امروز ارتش رژیم صهیونیستی علیه آوارگان شهر غزه را محکوم و بر ناتوانی جامعه بین‌المللی در ایستادن مقابل تروریسم رژیم صهیونیستی تاکید کرد. «خلیل الحیه» معاون رئیس جنبش حماس در نوار غزه طی اظهاراتی در واکنش به این جنایت، تاکید کرد که این جنایت در جریان سفر نتانیاهو به آمریکا با چراغ سبز این کشور انجام شده است. وی ادامه داد: همه قربانیان در کشتارهای رژیم اشغالگر زن و کودک هستند و هدف قرار دادن مردم ما هیچ توجیهی ندارد. رژیم اشغالگر قادر به مقابله با مقاومت نیست و در برابر این ناتوانی، خشم خود را روی غیرنظامیان بیگناه خالی می‌کند.
اتحادیه عرب نیز ضمن محکوم کردن جنایت صهیونیست‌ها در بمباران التابعین، تأکید کرد که تداوم جنگ نسل‌کُشی علیه فلسطینیان در غزه، به منزله اعطای اجازه به رژیم صهیونیستی برای کشتار مستمر و فرار از مجازات است. وزارت امور خارجه سوریه جنایت تازه ارتش رژیم صهیونیستی در مدرسه محل استقرار آوارگان فلسطینی در شهر غزه را محکوم و تاکید کرد که این جنایات عزم ملت‌های منطقه برای مقاومت در برابر این رژیم را جدی‌تر خواهد کرد. این جنایات نتیجه چتر حمایتی غرب برای رژیم جنایتکار صهیونیستی است.


کد مطلب: 221113

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/221113/کشتار-دسته-جمعی-وقت-بامداد-غزه

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir