کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«مردم سالاری» شرایط کشور در دوران پسا انتخابات را بررسی می‌کند

آغاز دوران جدید در ایران

16 تير 1403 ساعت 2:04

روز گذشته مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار شد و این مردم بودند که با حضور خود در پای صندوق‌های رای صدای خود را از پایین ترین لایه‌های زیرین اجتماع ایرانی تا گسترده ترین و دورترین نقاط گیتی رساندند و آنچه می‌خواستند را بر همگان تحمیل کردند.


گروه سیاسی- رحمان زین الدین: روز گذشته مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار شد و این مردم بودند که با حضور خود در پای صندوق‌های رای صدای خود را از پایین ترین لایه‌های زیرین اجتماع ایرانی تا گسترده ترین و دورترین نقاط گیتی رساندند و آنچه می‌خواستند را بر همگان تحمیل کردند.

به گزارش مردم سالاری آنلاین ،سوای اینکه چه فردی امروز به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران معرفی شود و از چه جناح و گروهی در کشور باشد، موضوعی مهمتر است که نظام و قوای زیر مجموعه آن بدانند که مردم با هیچ کس عقد اخوت نبسته است و تا زمانیکه در مسیر خواست ولی نعمتان انقلاب حرکت نکند مردم نیز به روش‌های مختلف صدای خود را مانند دور اول انتخابات ریاست جمهوری خواهند رساند و با صدایی بلند خواهند گفت که چه چیزی ما را آزرده است.
همانگونه که رهبر انقلاب نیز روز چهارشنبه فرمودند این مردم قطعا دوستدار کشور هستند بنابراین دلشان برای ایران می‌تپد و روزی با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای آنرا به جشنی ملی و روز دیگر با عدم حضور در انتخابات می‌گویند چه چیزی می‌خواهند و چه چیزی نمی‌خواهند.
مردم خسته اند، خسته از روزگار، خسته از اینکه تعداد شرمندگی آنها برای خانواده شان هر روز بیشتر می‌شود. خسته از زخم زبان‌ها، خسته از تلاش‌های بی حاصل، خسته از روزگاری که روبه فرسودگی آنها را می‌برد.
شنیدن صدای مردم وظیفه دولت جدید
دولت جدید باید بداند، این روزگار خواهد گذشت اما برای اینکه به سلامت از این پیچ تاریخی کشور را عبور داد باید آنچه مردم می‌خواهند انجام شود نه اینکه آنچه من می‌خواهم. من قدرتم را از مردم نشات گرفته ام پس باید به مردم برگردم و خواست مردم را بشنوم این مهمترین نگاهی است که باید مدیران اجرایی و دیگران داشته باشند تا بتوانند نظام و کشور را حفظ کنند. مردم می‌خواهند عضوی از جامعه جهانی باشند، می‌خواهند همه آنچه دیگران دارند نیز بطور مساوی برخوردار باشند، می‌خواهند زندگی متفاوت تر از دیگر مردم عالم نداشته باشند. می‌خواهند حدود عدالت و عدل علی (ع) بطور کامل در سرزمین شیعه اجرا شود. می‌خواهند نفس بکشند می‌خواهند فریاد بزنند می‌خواهند غریو شادی سر کنند. ایران لایق بهترین‌ها هستند. مردم ایران دوستدار وطن هستند و می‌خواهند صدای خود را به جهان برسانند. امروز فصلی جدید از این خواست آغاز می‌شود، صدای ملت در یک سال گذشته بیش از همیشه بلند تر بود و آنها در انتخابات اسفند 1402 خواست خود را با نیامدن در پای صندوق‌های رای اعلام کردند اما مسئولان این حرکت را حماسه دانستند، مردم یک بار دیگر بعد از درگذشت شهید رئیسی و دور اول انتخابات صدای خود را این بار بلندتر فریاد زدند که باعث شد تا لایه‌های پوسته سخت حکومت نیز آنرا بشنوند. مردم کار خود را کردند حالا نوبت دیگری است که می‌خواهند باز بگویند که چه نمی‌خواهند و چه می‌خواهند، اینبار نیز باید حکومت صدای بلند آنها بشنود، باید از لجبازی با توده‌ها دست بردارد و تن به خواسته‌های آنها بدهد. نسل جدید خواهان تغییر است، تغییری اساسی در سیاست‌های جمهوری اسلامی. هیچ کس در کشور خواهان تغییر نظام نیست اما سیاست‌های داخلی و خارجی باید دستخوش تغییرات عظیمی شود. باید برای تمامی مسایلی که منجر به چنین بی‌اعتمادی در کشور شده، راه حل یافت و این تنها با گفت وگو میان لایه‌های مختلف حکومت امکان پذیر است.
قدرت مردم باید گسترده شود و هرآنچه که به زندگی ایرانیان برکت نمی‌دهد باید از سر راه برداشته شود. این خواست مردم است. این صدای مردم است. این سرود مردم است. این آخرین بار است که مردم به مسئولان فرصت می‌دهند تا در روش و منش خود تغییر ایجاد کنند وگرنه معلوم نیست این بار مردم چگونه می‌خواهند صدای خود را در جهان طنین انداز کنند. باید از آن روز ترسید که به قول رهبر کبیر انقلاب اسلامی شاید یو مالله دیگری اتفاق افتد. در هرحال امروز نهمین منتخب ریاست جمهوری اسلامی ایران به جهانیان معرفی می شود، این فرد فرق نمی‌کند از کدام جناح و عقیده است اما بار سنگینی بردوش خواهد داشت و برای رساندن این بار به سرمنزل مقصود نیز راه درازی در پیش دارد. اگر اصولگرا باشد همچنان با مجلسی که 100 نماینده اصلاح طلب دارد، باید کشور را مدیریت کند، اما اگر اصلاح طلب باشد مسیر بسیار سخت تر است زیرا در مجلس 190 نماینده تندرو، قوه قضاییه در اختیار اصولگرایان، ارکان و بخش‌های دیگر نظام که در اختیار نهادهای مختلف انتسابی است، دست به گریبان است و از همه مهمتر مردمی است که با امید به آنها رای داده اند و خواستار احساس تغییرات ملموسی در زندگی خود خواهند بود. به امید روزهای روشن برای ایران.


کد مطلب: 219045

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/219045/آغاز-دوران-جدید-ایران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir