کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روند آتش‌بس به شکست مضاعف تل‌آويو تبديل شده ‌است

بگو مگوی بی بی با ارتش اسرائيل

5 آذر 1402 ساعت 22:04

جنبش اسلامي فلسطين (حماس) و مقاومت فلسطين با اجراي برنامه‌ها و عمليات‌هاي خود براي آزادسازي سرزمين‌هاي اشغال شده فلسطين و آزادي اسيران صهيونيست، کابوس هميشگي «بنيامين نتانياهو» از زمان به قدرت رسيدن به عنوان نخست وزير در سال 1996ميلادي تاکنون بوده است.


گروه بينالملل - هديه گلمحمدي:  جنبش اسلامي فلسطين (حماس) و مقاومت فلسطين با اجراي برنامه‌ها و عمليات‌هاي خود براي آزادسازي سرزمين‌هاي اشغال شده فلسطين و آزادي اسيران صهيونيست، کابوس هميشگي «بنيامين نتانياهو» از زمان به قدرت رسيدن به عنوان نخست وزير در سال 1996ميلادي تاکنون بوده است. وزارت خارجه قطر اعلام کرد، مرحله دوم مبادله اسرا بين حماس و رژيم صهيونيستي با مبادله 39 اسير فلسطيني در ازاي 13 اسير صهيونيستي انجام شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،از روز هفتم اکتبر تا امروز همه در سرزمين اشغالي دنبال مقصر هستند. مي‌توان گفت که سبد موفقيت‌هاي مقاومت بر معادلات داخلي اسرائيل هم سنگيني مي‌کند. خانواده اسراي اسرائيلي از مجموعه اقدامات و رفتارهاي دولت نتانياهو به شدت خشمگين هستند. در نگاه معترضاني که شامگاه شنبه در تل‌آويو به خيابان آمدند، دولت مقصر اصلي در بروز ماجرا و کشته شدن برخي از اسرا در حملات صهيونيستي، شخص نتانياهو است.
تناقض نتانياهو در ترور سران مقاومت
«جورج مالبرونوت» خبرنگار روزنامه فرانسوي لوفيگاور به نقل از منابعي اعلام کرد که «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي به قطر اطمينان داده که رهبران حماس را در اين کشور ترور نخواهد کرد. قطر يکي از اقامتگاه‌هاي رهبران در تبعيد مقاومت فلسطين محسوب مي‌شود.
اين در حالي است که چهارشنبه گذشته، نتانياهو در يک نشست مطبوعاتي اعلام کرده بود که دستور ترور رهبران مقاومت فلسطين توسط موساد را صادر کرده است.نخست وزير رژيم صهيونيستي حتي اعلام کرده بود که در دوران آتش بس نيز رهبران مقاومت در امان نخواهند بود و برنامه ترور آنها پيگيري خواهد شد.
نتانياهو در پاسخ به اين سئوال که آيا در دوران آتش بس، رهبران مقاومت فلسطين در امنيت خواهند بود، نيز گفته بود که هيچ بندي مربوط به مصونيت رهبران حماس در دوران آتش بس، در توافقنامه وجود ندارد.
«يوآف گالانت» وزير جنگ رژيم صهيونيستي نيز بارها خطاب به رهبران مقاومت فلسطين گفته بود که خودتان را «مُرده» فرض کنيد.
اظهارات متناقض مقامات رژيم صهيونيستي درباره ترور رهبران مقاومت فلسطين در حالي رسانه اي شده که رهبران مقاومت همواره اعلام کرده‌اند که شهادت، آرزوي ديرينه آنهاست.
ناکامي رژيم صهيونيستي در از بين بردن سلسله مراتب فرماندهي مقاومت فلسطين در غزه، يکي ديگر از ابعاد شکست اين رژيم از مقاومت است، زيرا نتوانست افراد شاخص مقاومت را هدف قرار دهد و اکثر فرماندهان ميداني و رزمندگان مقاومت، در سلامت هستند و بيش از 45 روز عمليات جنگي تل آويو دستاورد نظامي محسوسي براي صهيونيست‌ها نداشته است.
اختلاف ارتش و دولت
در شرايطي که «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي تلاش مي‌کند از خود به خاطر شکست در جنگ غزه، رفع مسووليت کند و ارتش، دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي را مقصر جلوه دهد، واحد اطلاعات ارتش اين رژيم با انتشار گزارشي به اين اتهامات پاسخ داد.
براساس گزارش «کانال 12 تلويزيون رژيم صهيونيستي»، واحد 8200 اطلاعات ارتش اين رژيم اعلام کرد: مقاومت فلسطين در ابتدا قصد داشت در ايام عيد پسح يهودي (5 آوريل) يعني يک ماه پيش از هفت اکتبر (15 مهر) به سرزمين‌هاي اشغالي حمله کند.
براساس اين گزارش، علت لغو حمله مقاومت فلسطين، اعلام خطر دستگاه‌هاي امنيتي به ارتش درباره حمله احتمالي از مرز غزه بود.
کانال 12 تلويزيون رژيم صهيونيستي همچنين از گزارش واحد اطلاعات ارتش به مقامات بالاتر درباره مشکوک بودن تمرينات نظامي مقاومت فلسطين، سه ماه پيش از عمليات طوفان الاقصي خبر داد.
براساس اين گزارش، پاسخ رده‌هاي بالاي ارتش رژيم صهيونيستي به واحد 8200 اطلاعات ارتش اين بوده است که نگراني‌هاي آنها «خيالي» است و به اين هشدارها بي توجه بوده‌‌اند.
واحد اطلاعات ارتش رژيم صهيونيستي مدعي شده که به دفترچه‌اي که در آن نحوه انجام عمليات طوفان الاقصي تشريح شده، دسترسي داشته است.
کانال 12 تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام کرد که مقامات رده‌هاي بالاي ارتش رژيم صهيونيستي معتقد بودند که حماس توانايي اجرايي چنين عمليات‌هايي را ندارد و در نتيجه اين دفترچه را جدي نگرفتند. اين رسانه صهيونيست به نظرسنجي روزنامه معاريو در اواخر اکتبر اشاره کرد و نوشت: اين نظرسنجي نشان داد که بيشتر اسرائيلي‌ها خواستار پذيرش مسووليت شکست توسط «بنيامين نتانياهو» نخست وزير هستند.
در يک جمع بندي از شرايط سرزمين اشغالي مي‌توان گفت که تنها نتانياهو است که براي بقا نيازمند جنگ است. نه ارتش صهيونيستي و نه صهيونيست‌هاي ساکن سرزمين اشغالي نمي‌خواهند وضعيت جنگ ادامه پيدا کند.


کد مطلب: 207072

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/207072/بگو-مگوی-بی-ارتش-اسرائيل

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir