کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمايش «تبانی» در نوفل لوشاتو

29 شهريور 1402 ساعت 0:51

نمايش تباني که از تاريخ 31 شهريور تا تاريخ 14 مهر ماه‌ ساعت 19:30 در عمارت نوفل لوشاتو اجرا مي‌شود؛ سامان احمدي شهميرزادي و‌ هديه ثريا از وضعيت تئاتر فعلي کشور و نمايش تباني گفتند.


گروه فرهنگي - ميثم دهرويه: نمايش تباني که از تاريخ 31 شهريور تا تاريخ 14 مهر ماه‌ ساعت 19:30 در عمارت نوفل لوشاتو اجرا مي‌شود؛ سامان احمدي شهميرزادي و‌ هديه ثريا از وضعيت تئاتر فعلي کشور و نمايش تباني گفتند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،سامان احمدي شهميرزادي از سال‌‌هاي دور وارد حرفه بازيگري‌ و همچنين کارگرداني در تئاتر و تصوير شده و ورود به اين عرصه را از مهد تمدن تئاتر جهان، آتن يونان آغاز کرد و براي توانايي‌ها و جايگاه امروزش مسيري دشوار و پر افت و خيزي را طي نموده است‌.  او از معدود بازيگران عرصه تئاتر در ايران است که چندين نمايش را خارج از ايران در يونان و ترکيه‌ کار کرده است و با تئاتر عروسي خون لورکا به کارگرداني فرشاد ياري که کار مشترک ايران و ترکيه بود پا به عرصه تئاتر و تصوير ايران گذاشت. وي شروع تازه‌اي در سرزمين آبا و اجداديش آغاز کرد و بعد از پيوستن به سريال فاخر سلمان فارسي به کارگرداني استاد داوود ميرباقري به عنوان مترجم بازيگران خارجي و بازيگر نقش ماروته سردار يوناني کار خود را آغاز کرد.
او از اواخر شهريور و مهرماه هم در عمارت نوفل لوشاتو نمايش تباني به کارگرداني رضا بهدادنيا که به داستان خدايان يونان باستان مي‌پردازد نقش زئوس خداي خدايان را بازي خواهد کرد‌.
هديه ثريا بازيگري را در چهارسالگي با بازي در فيلم بره کشون به کارگرداني مهرداد خوشبخت آغاز کرد سپس با فيلم تلويزيوني همچون مرواريدي در صدف به کارگرداني مهدي خياباني و فيلم کوتاه بند ناف به کارگرداني مجيد غلامرضايي و محمد صادقي کار خود را ادامه داد و پس از آن در سريال سرزمين کهن به کارگرداني کمال تبريزي در نقش ناهيد ايفاي نقش کرد‌. اکنون بعد از وقفه‌اي چهار ساله با نمايش تباني به کارگرداني رضا بهداد نيا در نقش خداي معماري هستيا در عمارت نوفل لوشاتو کار خود را آغاز کرده است.
توضيحي درباره نمايش تباني و نقشي که بازي ميکنيد؛ بدهيد؟
سامان شهميرزادي: نمايش تباني داستان المپ نشينان يا خدايان يونان باستان را به ما نشان مي‌دهد که در مجلس خداي خدايان يا زئوس در المپ در حال توطئه و رايزني و تباني و قضاوت آفروديت خداي زيبايي و دختر مورد علاقه زئوس هستند و دسيسه‌هاي خدايان بر عليه آفروديت را نشان ‌مي‌دهد که با اتحاد خود
‌مي‌خواهند آفروديت را ازبين ببرند و باعث تضعيف حکومت زئوس شوند‌.
من اين جا بايد از کارگردان خوب مان‌ رضا بهدادنيا تشکر ويژه اي کنم به خاطر اعتمادشان به من در سپردن نقش زئوس و اينکه مطمئن باشيد از ايشان خبرهاي بسيار خوبي در تئاتر و تصوير خواهيم شنيد‌.
يک کارگردان و تهيه کننده جوان ولي پخته با تفکري نو که يکي از ويژگي‌‌هاي بارز ايشان توجه به نسل جوان و تئاتري مي‌باشد‌.
از نکات ديگر نمايش تباني طراحي لباس‌،‌ داستان جالب و گريم‌هاي فوق العاده که جذابيت زيادي به کار بخشيده است را مي‌توان نام برد. به نظرم يکي از کارهاي خوب و متفاوت امسال خواهد بود‌.
شما چه نقشي در اين نمايش داريد و چه صحبتي درباره اين اثرداريد؟
هديه ثريا : نقش من هستيا خداي معماري وخواهر بزرگتر زئوس هستم که خدايان ديگر با وسوسه من را هم ترغيب به اتحاد بر عليه آفروديت ‌مي‌کنند به نظر من يک کار در خور و زيبا با يک کارگردان کاربلد با انديشه اي جديد و در ژانر کاري که کمتر در تئاتر ما به آن بها داده شده است‌.مطمئنا مخاطبان با يک کار متفاوت روبه‌رو خواهند شد‌.
اينجا مي‌خواهم از اقاي رضا بهدادنيا کارگردان عزيزمان تشکر ويژه اي کنم به خاطر اعتمادشان در سپردن نقش هستيا به من و اميدوارم بتوانم جواب اعتماد ايشان را در زمان اجرا با بازي در خور به ايشان اعطا کنم‌.
نظر شما درباره تئاتر ايران و تفاوتش با تئاتر يونان يا ترکيه در چيست؟
سامان‌ شهميرزادي: ايران در تئاتر و سينما همپا با کشورهاي صاحب سبک در حال پيشروي هست و شايد جلوتر از آنها با اين سخت گيري‌هايي که وجود دارد به نظر من تئاتر و سينماي ما دارد راه خود را ‌مي‌رود که اگر بيشتربه آن بها داده شود و کمي سخت گيري‌ها کمتر شود مطمئنا چه در تئاتر وچه در تصوير ايران جز کشورهاي اول دنيا خواهد شد‌.
يکي از تفاوت‌هاي تئاتر ايران با ديگر کشور‌ها وجود تکنيک کمتر و حس بيشتر است‌،‌ ولي در يونان‌ تلفيقي از تکنيک و حس است و چه بسا تکنيک بيشتر به چشم ‌مي‌آيد
 ولي در کل تئاتر ايران با بها دادن به جوانها و کارگردانان جوان مطمئنا در حال رونق گرفتن است و مطمئنا سالن‌هاي تئاتر ما به زودي پر از مخاطب خواهد بود‌.
 شما به تئاتر بيشتر علاقه داريد يا تصوير؟
هديه‌ ثريا: من به هر دو يک اندازه علاقه دارم ولي متوجه شدم اگه بخواهم در عرصه بازيگري موفق باشم بايد هر دو را باهم ادامه بدهم و تئاتر زير بناي بازيگري تصوير استفعلا تئاتر را بيشتر در برنامه‌هايم دارم و در کنارش تصوير هم کار مي‌کنم‌.
 تئاتر يا تصوير؟
سامان شهميرزادي: من هم موافق با صحبت‌هاي خانم ثريا هستم ودر ادامه فرمايشات ايشان بايد ذکر کنم اگه صد‌ بازيگر تئاتر وارد عرصه تصوير شوند ما صد بازيگر خوب تصوير خواهيم داشت؛ بيست ستاره و پنج سوپر استار ولي بالعکس اگه از تصوير صد بازيگر وارد عرصه تئاتر شوند مطمئنا بيست نفر به عنوان بازيگر تئاترخواهند ماند و دو سه نفر اگر ستاره بازيگري تئاتر شوند که اين سختي کار تئاتر را نشان ‌مي‌دهد‌.  هر کسي که ادعاي بازيگري دارد بايد در تئاتر خودش را به چالش بکشد تا متوجه شود در کجاي دنياي بازيگري قرار دارد.  در آخر بايد عرض کنم‌ که اميدوارم مسئولين نگاه ويژه‌اي به تئاتر ايران داشته باشند و بهاي بيشتري به آن دهند تا مطمئنا نتيجه خيلي عالي آن را‌ خواهند ديد‌ و بيشتر از اين ازعرصه هنر جذاب خواهيم شنيد‌.


کد مطلب: 203120

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/203120/نمايش-تبانی-نوفل-لوشاتو

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir