کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مزایای ماساژ درمانی سلامت بدن

3 تير 1402 ساعت 11:26

ماساژ درمانی یک روش درمانی است که با استفاده از فشار، حرکت و لمس بر روی بافت های مختلف بدن، باعث بهبود عملکرد عضلات، افزایش جریان خون، کاهش درد، کاهش تنش های عضلانی و غیره می شود.


ماساژ درمانی یک روش درمانی است که با استفاده از فشار، حرکت و لمس بر روی بافت های مختلف بدن، باعث بهبود عملکرد عضلات، افزایش جریان خون، کاهش درد، کاهش تنش های عضلانی و غیره می شود. ما در این مطلب قصد داریم ماساژ درمانی را مورد برسی قرار دهیم و شما را با مزایا و فواید آن آشنا کنیم.

 برخی از مزایای ماساژ درمانی

 ماساژ درمانی به صورت حرفه ای و توسط متخصصین ماساژ انجام می شود. این روش درمانی علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم برای درمان بسیاری از مشکلات جسمانی مانند درد های عضلانی، آرتروز، فیبرومیالژیا، گرفتگی عضلات و غیره نیز استفاده می شود. در ادامه به بررسی برخی از مزایای ماساژ درمانی می پردازیم.

 1 . رفع تنش

 از جمله مزایای ماساژ درمانی می توان به رفع تنش اشاره کرد.در ماساژ درمانی با حرکات انجام شده و فشار هایی که به بافت های بدن وارد می شود تنش و استرس موجود در بدن رفع می شود. علاوه بر رفع تنش، ماساژ درمانی در بهبود خواب و افزایش انرژی بدن نیز موثر است.

 2 . تقویت سیستم ایمنی بدن

 ماساژ درمانی علاوه بر کاهش درد های عضلانی و غیره در تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز نقش دارد.ماساژ درمانی در صورتی که به صورت منظم انجام شود باعث افزایش سطح گلبول های سفید در سیستم ایمنی که وظیفه مبارزه با ویروس ها را دارند می شود. از این رو می توان با ماساژ درمانی بدن خود را در برابر بسیاری از بیماری ها مقاوم کرد.

 3 .کاهش درد های مزمن

 به طور کلی به درد هایی درد مزمن می گویند  که با مصرف مسکن نتوان آن ها را تسکین داد و معمولا تا بیش از 12 هفته ادامه پیدا می کنند.درد های مزمن را می توان با استفاده از برخی روش های ماساژ درمانی مانند ماساژ سنگ داغ یا ماساژ بافت عمیق درمان کرد. ماساژ درمانی باعث می شود که سطح سروتین در بدن افزایش پیدا کند و افراد درد کمتری را در حین سفت شدن عضلات، درد مزمن و غیره احساس کنند.

 4 . کاهش سردرد

 سردرد و یا سردرد های میگرنی اغلب اوقات به دلیل استرس و عدم خواب کافی ایجاد می شوند.مطالعات و آزمایشاتی که در این رابطه صورت گرفته است نشان می دهند که می توان با انجام ماساژ درمانی کیفیت خواب را بهبود داد و به همراه آن سردرد هایی را که ناشی از آن می باشند را نیز تسکین داد.گفتیم که یکی از دلایل ایجاد سردرد در افراد بر اثر کم خوابی می باشد؛ اما علاوه بر آن، سردرد های میگرنی ممکن است به دلیل وجود تنش بر روی گردن، شانه و سر نیز ایجاد شوند. در چنین حالتی مختصص ماساژ با تمرکز بر روی این بخش ها تنش ها و درد های ایجاد شده را به مرور کاهش داده و سردرد ناشی از آن ها را کاهش و برطرف می کند.

 5 . کاشه اضطراب و درمان افسردگی

 استرس و اضطراب مشکلاتی هستند که افراد ممکن است به دلایل مختلفی به آن ها دچار شوند. این استرس و اضطراب در صورتی که بسیار شدید شود ممکن است ایجاد افسردگی در افراد نیز منجر شود.یکی از مزایای ماساژ درمانی، کاهش و رفع استرس های ایجاد شده می باشد. برخی از روش های ماساژ درمانی مانند ماساژ درمانی رفلکسولوژی به این جهت انجام می شوند.
خوب است بدانید که در حین ماساژ درمانی، سطح سروتین در بدن با افزایش رو به رو می شود. سروتین در بدن باعث ثبات و آرامش خلق و خوی طبیعی فرد شود. این امر به تدریج موجب کاهش اضطراب و رفع استرس و افسردگی می شود.

 6 . کاهش کمردرد

 یکی از مزایا و ویژگی های بارز ماساژ درمانی کاهش درد کمر و درمان کمردرد می باشد. کمردرد اغلب در افراد بزرگسال ایجاد می شود. افراد معمولا در اکثر اوقات تا زمانی که با درد شدید رو به رو نشوند است به آن بی توجهی می کنند.  افراد می توانند با انجام چندین جلسه ماساژ درمانی درد کمر خود را به طور کامل برطرف کنند. در ماساژ درمانی علاوه بر کاهش و رفع درد، دلیل و عامل ایجاد کمردرد نیز تشخیص داده می شود. همچنین متخصص ماساژ در رابطه با کمردرد و راه های جلوگیری از آن شما را راهنمایی می کند.

 7 . بهبود گردش خون

 از دیگر مزایای ماساژ درمانی بهبود گردش خون در بدن می باشد. با انجام ماساژ درمانی به صورت منظم و دوره ای گردش خون در بدن بسیار بهتر و راحت تر انجام می شود. همچنین لازم به ذکر است که با انجام ماساژ درمانی و بهبود گردش خون، از بروز بسیاری از بیماری های قلبی-عروقی در بدن جلوگیری می شود.

 به طور کلی می توان گفت که ماساژ درمانی یکی از روش های درمانی است که با انجام آن هیچگونه عوارض بد و آسیب زننده ای در بدن ایجاد نمی شود. از این رو پس از مشورت با پزشک ، می توان با خیال راحت از این روش درمانی استفاده کرد و بسیاری از درد و تنش های موجود در بدن را کاهش و یا برطرف کرد.

لازم به ذکر است افرادی که توانایی انجام ماساژ را به شیوه صحیح دارند ، قبلا در آموزشگاه های مجاز و تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای ، دوره های لازم را گذرانده اند . 
برای فراگیری ماساژ در بهترین مرکز آموزش ماساژ در کرج ، حتما به مجوز ها و سوابق مربیان در تدریس توجه کنید تا پس از دوره با دریافت مدرک معتبر ، بتوانید وارد بازار کار شوید.  


کد مطلب: 198009

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/198009/مزایای-ماساژ-درمانی-سلامت-بدن

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir