کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آموزش کامل زبان ترکی استانبولی با راهنمای قدم به قدم فارسی

9 خرداد 1402 ساعت 13:14

آموزش زبان ترکی استانبولی به دلیل افزایش مسافرت ها به کشور ترکیه و همچنین مهاجرت، طرفداران زیادی پیدا کرده است.


آموزش زبان ترکی استانبولی به دلیل افزایش مسافرت ها به کشور ترکیه و همچنین مهاجرت، طرفداران زیادی پیدا کرده است. برخی نیز به دلیل علاقه به این زبان، دنبال یادگیری آن می روند‌. با توجه به هدف و انگیزه زبان آموزان، نحوه آموزش متفاوت خواهد بود‌.

آموزشگاه زبان ملل با توجه به موقعیت های مختلف زبان آموزان، کلاس ها و دوره های خود را به صورت حضوری و آنلاین و همچنین به صورت خصوصی و گروهی برگزار می کند. شرکت در کلاس ها مسیر شما را بسیار هموارتر می سازد. 

زبان ترکی استانبولی را بهتر بشناسیم

هر زبانی را باید قبل از یادگیری شناخت. زبان ترکی نیز یکی از قدیمی ترین زبان ها در دنیا محسوب می شود و تاریخچه دیرینه بسیار قوی دارد. زبان شناسان تحقیقات زیادی روی این زبان کرده و در کتیبه هایی که در کشور مغولستان یافته اند، متوجه آثاری به زبان ترکی شده اند.
زبان ترکی که در واقع همان زبان ترکی استانبولی است در کشورهای آسیای جنوبی و اروپای شرقی صحبت خواهد شد. البته ناگفته نماند که این زبان شباهت زیادی به زبان بلغاری دارد. زبان بلغاری در اروپا و آسیا مورد استفاده قرار می گیرد. تعداد غالب افراد ترک زبان کسانی هستند که ترکی زبان مادری آن ها بوده است.
البته گویش های متفاوتی از این زبان وجود دارد. در ایران نیز در قسمت غرب و شمال غرب زبان ترکی که همان زبان آذری است بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. تعداد افرادی که زبان مادری آن‌ ها ترکی است حدود ۷۱ میلیون نفر است. البته افرادی هستند که این زبان را به عنوان زبان دوم یا سوم خود انتخاب می کنند که تعداد این افراد نیز تقریبا ۱۷ میلیون نفر است.
این حجم از تمایل به آنوزش کامل زبان ترکی استانبولی ما را بر آن داشته است که دوره های متعددی را برگزار کنیم. همچنین در سایت می توانید مقاله های مختلفی درباره این زبان مطالعه بفرمایید. 
آموزش زبان ترکی استانبول در آموزشگاه زبان ملل

ساختار زبان ترکی استانبولی چگونه است

در ابتدا و قبل از آغاز آموزش کامل زبان ترکی استانبولی ساختار این زبان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در ادامه نکات مهمی درباره این زبان زیبا و شیرین تقدیم شما عزیزان خواهیم کرد. 

جنسیت در زبان ترکی استانبولی

برخی از زبان ها در دنیا، دارای جنسیت هستند و باید اسم ها را با توجه به جنسیت آن ها به کار برد و همین امر آموزش بسیاری از زبان ها را پر از چالش می سازد. اما زبان ترکی استانبولی این ویژگی را ندارد. این زبان همانند زبان فارسی از جنسیت استفاده نمی کند و در واقع ضمیر سوم‌ شخص مفرد در این زبان همانند فارسی در مورد مذکر و مونث به صورت بکسان به کار می رود‌. 
 

 حالت های دستوری در زبان ترکی استانبولی

اما در این قسمت از آموزش کامل زبان ترکی استانبولی باید گفت که در این زبان، اسم ها شش حالت دستوری دارند. این شش حالت شامل حالت های اسمی، ملکی، مفعولی مستقیم، مفعولی غیر مستقیم، مکانی و مفعول به می باشد. برای نشان دادن هر کدام از این حالت ها از پسوند خاصی استفاده می شود که به ریشه همان اسم متصل خواهد شد. 

صرف فعل در زبان ترکی استانبولی

از نکات مهم در آموزش کامل زبان ترکی استانبولی مسئله صرف فعل است که باید با دقت و تمرین زیاد آموزش دید. در مورد به کار گیری فعل ها در زبان ترکی استانبولی باید گفت که همانند زبان فارسی باید با فاعل خود از نظر حالت و شمار تطابق داشته باشند. در واقع افعال صرف می شوند. برای صرف فعل در زبان ترکی استانبولی از این ساختار استفاده خواهد شد: 
ریشه فعل + نشانه زمان ساز + پیوند فاعلی 

حرف تعریف چیست؟

یکی از تشابهات در زبان ترکی استانبولی و فارسی این است که در هر دو زبان حرف تعریف معینی وجود ندارد. در این زبان عدد یک را به عنوان حرف تعریف نامعین به کار می برند‌‌. با ساختار جمله در زبان ترکی استانبولی آشنا شویم:
زبان ترکی استانبولی و فارسی از نظر ساختار جمله قدری به هم شبیه هستند. در هر دو زبان ساختار جمله ها به صورت فاعل، مفعول و فعل است. اما مطمئنا حالت های دستوری در این دو زبان متفاوت است و به همین دلیل جایگاه واژه ها تا حدودی قابل تغییر می باشد. 

 حرف اضافه در زبان ترکی

استفاده از حرف اضافه در زبان ترکی استانبولی با زبان فارسی متفاوت است. در این زبان حرف اضافه را معمولا بعد از اسم و در واقع به صورت یک پسوند می آورند. 

 منفی و سوالی کردن در زبان ترکی استانبولی

تا این جای آموزش کامل زبان ترکی استانبولی نکات مفیدی را عنوان نموده ایم. در این بخش درباره منفی و سوالی کردن در زبان ترکی استانبولی صحبت خواهیم کرد. در این زبان برای منفی کردن به دو صورت انجام می شود. برای جمله های اسنادی، از فعل کمکی değil استفاده خواهد شد.
این فعل کمکی همانند سایر فعل ها صرف خواهد شد و همچنین باید گفت که آن را بعد از مسند به کار می برند. اما در جملاتی که فعل اصلی دارند منفی کردن متفاوت است. برای منفی کردن این فعل ها در انتهای آن ها از پسوند -me استفاده می شود. البته باید گفت که پسوند -me را برای سوالاتی که جوابشان بله و خیر است نیز استفاده خواهد شد.
اما در مورد سوالات معمولی روش متفاوت است. در این شرایط برای سوالی کردن واژه های که قرار است مورد سوال باشد را حذف نموده و به جای آن واژه پرسشی را قرار می دهند. آشنایی با این نکات مطمئنا آموزش کامل زبان ترکی استانبولی را برای شما آسان تر می سازد. 

روش های مهم برای سرعت بخشیدن به آموزش کامل زبان ترکی استانبولی 

برخی افراد هستند که به دلیل مهاجرت اعم از تحصیلی، تجارت یا هر دلیل دیگری، باید زبان ترکی را سریع یاد بگیرند تا بتوانند در ابتدای کار گلیم خود را از آب بکشند‌. برای عملی کردن این کار، باید در ابتدای کار انگیزه مهمی برای خود در نظر بگیرید و آن را مدام به یاد بیاورید و با توجه به همان هدف تلاش کنید.

 افزایش دامنه لغات

یکی از گام های مهم در آموزش کامل زبان ترکی استانبولی این است که دامنه لغات خود را گسترش دهید. همچنین باید یاد بگیرید که کلمات را با تلفظ صحیح ادا کنید. مشاهده فیلم و سریال های ترکی، گوش دادن به موسیقی و پادکست بهترین روش برای بالا بردن دایره لغت می باشد.
همچنین می تواند شخصی که‌ به این زبان تسلط داشته باشد را پیدا کرده و با او مراوده داشته باشید. می توانید این کار را در فضای مجازی انجام دهید و در موضوعات مختلف سر صحبت را باز نمایید. 

 مراجعه به آموزشگاه زبان 

راهکار مهم دیگر شرکت در کلاس ها و دوره های آموزشی است. در آموزشگاه زبان ملل کلاس های آموزشی متعددی برگزار خواهد شد و نقطه قوت ما حضور اساتید بسیار برجسته و با تجربه می باشد. بهترین و جدیدترین تکنیک های آموزشی در این موسسه مورد استفاده قرار می گیرد و مطمئنا شما با این متد ها به نتیجه مطلوب خواهید رسید. 

سخن پایانی
این مقاله را به آموزش کامل زبان ترکی استانبولی اختصاص داده ایم. نکات مهمی در این دانشنامه عنوان شده است که مطمئنا کمک زیادی به شما خواهد کرد. برای یادگیری هر زبانی باید تمرین و پشتکار را در دستور کار خود قرار دهید. روزانه باید برای این کار وقت بگذارید و از تمرین و تکرار غافل نشوید. راهکارهای آموزشگاه زبان ملل در کنار دوره های آموزشی پکیج کاملی ارائه خواهد داد.
 


کد مطلب: 196589

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/196589/آموزش-کامل-زبان-ترکی-استانبولی-راهنمای-قدم-فارسی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir