کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آرش مرعشي، مدير عامل شرکت توليدی و صنعتی گروه فولاديار کوروش عنوان کرد:

شـرکت فولاديار کوروش در حال پياده سـازی طرح توسـعه برای توليد انواع پروفيل با ظرفيت سـاليانه 180هزار تن

7 آذر 1400 ساعت 17:14

مديرعامل شرکت فولاديار کوروش در حاشيه بيست و يکمين نمايشگاه صنعت ساختمان درخصوص فعاليت‌هاي شرکت خود گفت: شرکت ما توليدکننده انواع مصنوعات فلزي است که به عنوان مواد اوليه جهت سقف، ديوار، نما و ساير قسمت‌ها در صنعت ساختمان به کار مي‌رود.


مديرعامل شرکت فولاديار کوروش در حاشيه بيست و يکمين نمايشگاه صنعت ساختمان درخصوص فعاليت‌هاي شرکت خود گفت: شرکت ما توليدکننده انواع مصنوعات فلزي است که به عنوان مواد اوليه جهت سقف، ديوار، نما و ساير قسمت‌ها در صنعت ساختمان به کار مي‌رود.(فیلم)
آرش مرعشي هدف از شرکت در نمايشگاه صنعت ساختمان را معرفي محصولات اين شرکت به مشتريان و ساير فعالين صنعت ساختمان ذکر کرد و گفت: نمايشگاه صنعت ساختمان 1400 فرصت خوبي شد که فعالين صنعت ساختمان از محصولات توليدي يکديگر مطلع و با يکديگر آشنا بشوند و همچنين مشتريان از توانايي شرکت‌ها مطلع گردند.
وي همچنين درخصوص طرح توسعه در دست اقدام اين شرکت گفت: شرکت فولاديار کوروش در حال پياده‌سازي طرح توسعه براي توليد انواع پروفيل از ورق‌هاي گرم، سرد و گالوانيزه فولادي به ظرفيت ساليانه 180 هزار تن مي‌باشد. وي ادامه داد: زيرساخت‌هاي ابنيه و تأسيساتي اين طرح آماده مي‌باشد و منتظر آماده شدن خطوط توليد اروپايي خريداري شده و نصب آن‌ها هستيم و اميدواريم در سال 1401 اين طرح توسعه به بهره‌برداري برسد که زمينه براي اشتغال 100 نفر نيروي کار جديد در اين شرکت و ورود به بازار‌هاي صادراتي محصولات توليدي فراهم گردد.
مديرعامل شرکت فولاديار کوروش گفت: محصولات ساختماني که شرکت ما عرضه مي‌کند شامل سقف براي سوله‌هاي صنعتي، کشاورزي و دامپروري، عرشه‌هاي فولادي به عنوان سقف طبقات در ساختمان‌هاي بلند مرتبه و همچنين مصنوعات فلزي به کار رفته در سيستم‌هاي الکتريکي و تهويه ساختمان شامل تابلوهاي برق، رايزر‌ها، کانال‌هاي هوارساني و برج‌هاي خنک‌کننده است.
وي ادامه داد: ساير محصولات ما شامل ورق‌هاي رنگي به طرح سفال براي به‌کارگيري در ساختمان‌ها و ويلا‌ها در شمال کشور و مناطق ييلاقي و همچنين بخشي از توليدات ما در سقف‌هاي کاذب و نماهاي ساختمان‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
وي بزرگترين خواسته از دولت جديد را اقدام براي ثبات اقتصادي دانست و گفت: در واقع رشد اقتصادي در شرايط ثبات اقتصادي و روشن بودن افق آينده براي سرمايه‌گذاري و توليد تحقق پيدا مي‌کند. وي همچنين کنترل نوسانات نرخ ارز و قيمت‌هاي مواد اوليه را از ديگر دغدغه‌هاي توليدکنندگان برشمرد.
مرعشي درخصوص قطعي برق و تأثير آن بر روند کاري خود گفت: در تير و مرداد ماه امسال قطعي برق سبب کاهش توليد فولاد در کشور و اختلال در تأمين مواد اوليه ما شد و اين اختلال سبب افزايش کاذب قيمت مواد اوليه و به‌تبع آن محصولات ما گرديد.
وي درخصوص تأمين مواد اوليه از بورس کالا گفت: در يک سال و نيم گذشته شرکت‌هاي توليدکننده فولاد موظف شدند محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند و اين اتفاق مثبتي بود ولي برخي از قوانين دست و پا گير نظير محدوديت‌هاي خريد و همچنين محدوديت عرضه برخي از توليد کنندگان در بورس کالا سبب بروز مشکلاتي بوده است.
وي ادامه داد: بايد دقت نظر لازم درخصوص شيوه‌نامه لحاظ شود و همانطور که در برنامه‌هاي وزير صمت جديد مي‌باشد از قيمت‌گذاري دستوري در زنجيره فولاد خودداري گردد و تمرکز را بر روي عرضه و تقاضا معطوف بکنند و با تنظيم عرضه ثبات را به قيمت‌ها و صنعت فولاد بازگردانند.
وي ادامه داد: متأسفانه در سال‌هاي گذشته به دليل قيمت‌گذاري سنگ‌آهن و ساير مواد اوليه به صورت دستوري باعث شده سرمايه‌گذاري در صنايع بالادستي فولاد کمتر باشد و بيم از مشکلات تأمين مواد اوليه در آينده براي کل صنعت فولاد کشور وجود داشته باشد.
وي گفت: به نظرم قيمت‌ها بايد در کل زنجيره ارزش صنعت فولاد کشور از مواد اوليه تا محصولات نهايي متناسب با قيمت جهاني باشد تا کل زنجيره بتواند رشد و پيشرفت پايدار داشته باشد و بتوانيم به هدف توليد 55 ميليون تن فولاد در کشور و همچنين صادرات محصولات فولادي نهايي در آينده‌اي نزديک دست پيدا بکنيم.
 


کد مطلب: 158214

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/report/158214/ش-رکت-فولاديار-کوروش-حال-پياده-س-ازی-طرح-توس-عه-توليد-انواع-پروفيل-ظرفيت-اليانه-180هزار-تن

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir