با تغییرات مدیریتی در ایران خودرو که در اوایل شهریور ماه سال جاری صورت گرفت، تحولات مثبتی در شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو، ایساکو، صورت گرفته است. شرکت ایساکو، در کنار بهبود و گسترش خدمات پس از فروش به مشتریان، تولید داخلی ابزار دقیق و ابزار مخصوص تعمیرات خودروهایی نظیر هایما، دانگفنگ، سوزوکی و پژو ۲۰۰۸ را نیز در دستور کار قرار داده است. این شرکت موفق شده بخش قابل توجهی از ابزارها و تجهیزات مورد نیاز در عیبیابی خودرو را داخلیسازی کند.
با تغییرات مدیریتی در ایران خودرو که در اوایل شهریور ماه سال جاری صورت گرفت، تحولات مثبتی در شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو، ایساکو، صورت گرفته است. شرکت ایساکو، در کنار بهبود و گسترش خدمات پس از فروش به مشتریان، تولید داخلی ابزار دقیق و ابزار مخصوص تعمیرات خودروهایی نظیر هایما، دانگفنگ، سوزوکی و پژو ۲۰۰۸ را نیز در دستور کار قرار داده است. این شرکت موفق شده بخش قابل توجهی از ابزارها و تجهیزات مورد نیاز در عیبیابی خودرو را داخلیسازی کند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، فرشاد مقیمی بعد از در دست گرفتن سکان هدایت بزرگترین شرکت خودروسازی کشور، در همان ماه نخست مسئولیت خود در ایران خودرو، دستور «بازنگری دقیق» در تمام فرآیندهای کاری شرکت ایساکو را صادر کرد. هدف از این دستور آن بود که این شرکت با بهبود رویهها، آییننامهها و استانداردها و همچنین بازنگری درفعالیتهای تولید، تامین و توزیع قطعات یدکی، خدمات بهتری به مشتریان در شبکه نمایندگیها ارائه دهد.
ایساکو برای اینکه بتواند در شرایط دشوار تحریمی، بهترین و سریعترین خدمات پس از فروش را به مشتریان ارائه دهد، بخش قابل توجهی از ابزارهای مورد نیاز در عیبیابی و تعمیر خودرو را داخلیسازی کرده است. این کار در کنار افزایش رضایت مشتریان باعث شده تا با تکیه بر ظرفیتهای تولیدی ایران خودرو، در مصارف ارزی کشور صرفهجویی شود و مشاغل پایداری در صنعت خودروی کشور ایجاد شود.
ایساکو حتی کار داخلیسازی ابزار دقیق و ابزار مخصوص خودروهای جدیدالورودی همچون هایما، دانگفنگ، سوزوکی و پژو ۲۰۰۸ را دستور کار قرار داده است. این شرکت، در خودروی دانگفنگ، کار داخلیسازی ۱۷۶ قطعه و در خودروی هایما، کار داخلیسازی ۲۶۰ قطعه را آغاز کرده است. فرآیند داخلیسازی این قطعات با همکاری شرکت ساپکو (شرکت طراحی، مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو) صورت میگیرد.
با برنامهریزیهای صورت گرفته در سال جاری ۲۲ قطعه داخلیسازی شده و به تولید انبوه میرسد. در سال ۹۹ نیز ۱۶ قطعه دیگر تولید خواهد شد. در واقع، در مجموع ۳۸ قطعه در حوزه خودروهای دانگفنگ و هایما به تولید انبوه میرسد که باعث ۲۶ میلیارد تومان صرفهجویی بعد از سه سال خواهد شد. با تولید این قطعات، میزان صرفهجویی ارزی نیز در حدود ۳۹ میلیون یوان چین خواهد بود.
تولید داخلی ابزار دقیق و ابزار مخصوص، بخشی از فرآیند مصونسازی صنعت خودروی کشور در برابر تحریمها است که در حال حاضر تحت عنوان جهاد خودکفایی در شرکت ایران خودرو دنبال میشود.
شرکت ایساکو در ۳۴۵ شهر کشور، حدود ۸۰۰ شعبه نمایندگی دارد و گستردگی شبکه نمایندگیها و کیفیت خدمات باعث شده است تا در ده سال گذشته، بهصورت متوالی برترین شرکت کشور در حوزه خدمات پس از فروش باشد. داخلیسازی ابزار دقیق و ابزار مخصوص باعث شده تا شرکت ایساکو بتواند به مشتریان خودروهایی نظیر هایما، دانگفنگ، سوزوکی و پژو ۲۰۰۸ در تمام نمایندگیهای خود، خدمات پس از فروش ارائه کند تا آنها مجبور نشوند برای دریافت خدمات به نمایندگیهای منتخب رجوع کنند.
داخلیسازی قطعات و ابزار دقیق و ابزار مخصوص میتواند یک تحول اساسی در حوزه عیبیابی و تعمیر خودرو و در کل در حوزه خدمات پس از فروش خودرو ایجاد کند. با داخلیسازی این قطعات، از وابستگی صنعت خودروی کشور به خارج کاسته میشود و بازدارندگی اقتصادی در این صنعت افزایش مییابد. در کنار این مزیت که یک اهرم قدرت قوی در دوران تحریم است، داخلیسازی قطعات به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار هم کمک میکند.
تولید داخلی ابزار مخصوص و ابزار دقیق، علاوه بر صرفهجویی ارزی، برای کشور درآمد ارزی نیز درپی خواهد داشت، چرا که این ابزارها میتوانند به کشورهای دیگر، و خصوصاً به بازار جذاب منطقه، صادر شوند. ایساکو مذاکراتی را با شرکت هایما برای تأمین ابزارآلات مخصوص این شرکت انجام داده است. در واقع، شرکت ایساکو با تکیه بر دانش فنی موجود در گروه ایران خودرو، توانسته تولید ابزار دقیق و ابزار مخصوص را بومیسازی کند و در ادامه دستیابی به دانش انباشتشده جدید و تولید انبوه این ابزارها میتواند درآمدهای صادراتی کشور را افزایش دهد.
با قرار گرفتن یک مدیر جوان در رأس شرکت ایران خودرو، تحول به زیرمجموعههای این شرکت نیز رسیده است و آثار این تغییر مثبت هماکنون در شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو، قابل مشاهده است. صنعت خودروی کشور در بیش از یک سال گذشته، به خوبی توانسته تبعات تحریمهای غیرقانونی دولت آمریکا را مدیریت کند و در ادامه حرکت به سمت داخلیسازی قطعات باعث شده تا صنعت خودروی کشور در آستانه یک تحول کمسابقه قرار گیرد. حوزه خدمات پس از فروش نیز از این تحولات مثبت بینصیب نبوده و شرکت ایساکو پرچمدار حرکت جدید در مسیر خودکفایی بوده است.