کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آسیاب تخریب و تهمت به روحانی رسید

کرم محمدی

11 تير 1396 ساعت 20:07

اشغالگران قدس قریب به هفتاد سال است با خدعه و نیرنگ، قلب واقعیت و بهره‌گیری از غول رسانه‌ای تحت حمایت نظام سلطه تلاش می‌کنند تا مسئله قدس شریف و ظلمی که در حق مسلمانان روا داشته‌اند را در منظر افکار عمومی جهانیان و به ویژه امت اسلام به فراموشی سپرده و یا حداقل کم اهمیت جلوه دهند.


اشغالگران قدس قریب به هفتاد سال است با خدعه و نیرنگ، قلب واقعیت و بهره‌گیری از غول رسانه‌ای تحت حمایت نظام سلطه تلاش می‌کنند تا مسئله قدس شریف و ظلمی که در حق مسلمانان روا داشته‌اند را در منظر افکار عمومی جهانیان و به ویژه امت اسلام به فراموشی سپرده و یا حداقل کم اهمیت جلوه دهند. صهیونیست‌ها جهت نیل به این هدف شوم از مساعدت‌های همه جانبه قدرت‌های بزرگ و دول مرتجع عربی برخوردارند. در راستای مقابله با این سیاست شیطانی و مخرب و ضدبشری، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ 16 مرداد ماه سال 1358 به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی «قدس» نامگذاری نمودند. از آن سال همه ساله تاکنون این روز برگزار و سال به سال نیز شکوه و عظمت بیشتری به خود می‌گیرد.
روز قدس، نه تنها متعلق به یک گروه و جناح خاص در داخل کشور جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه به عنوان مسلمان ایرانی به خود می‌بالیم که این مناسبت با تدابیر حکیمانه و اندیشه بلند از سوی رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی مطرح شده و گستره‌ای جهانی پیدا کرده است. علی رغم همه حمایت‌های مادی و معنوی که قدرت‌های بزرگ و بنگاه‌های سخن پراکنی از رژیم غاصب صهیونیستی به عمل می‌آورند، این روزها از مرزهای جغرافیایی ایران فراتر رفته و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شاهد راهپیمایی‌های گسترده در اقصی نقاط جهان است.
از جمله انتقادات همیشگی جمهوری اسلامی ایران به اکثریت حاکمان کشورهای عرب و مسلمان که البته کاملا هم به حق و منطقی می‌باشد، این است که آنان با اقدامات منفعلانه و تفرقه افکنانه خویش درصدد هستند تا رژیم صهیونیستی را در رسیدن به این هدف یاری نمایند. یعنی با اقدامات خود، مهم بودن قصه پر غصه فلسطین را از اولویت و محوریت انداخته و یا کم‌رنگ نمایند.
در حقیقت روز جهانی قدس برای این شکل گرفته است تا این دسیسه شیطنت آمیز و خطرناک را افشا و در برابر طراحان و اجراکنندگان این سناریو ایستادگی نماید و طی سی و هفت سال گذشته توانسته است مظلومیت مردم فلسطین از یک طرف و ابعاد مختلف جنایات 70 ساله اشغالگران قدس در حق زنان و مردان و کودکان فلسطینی را از طرف دیگر افشا نماید. در این مدت همان سیاستی که در ارتباط با به فراموشی سپردن قضیه فلسطین به کار برده بودند، متوجه روز قدس هم نموده‌اند.
البته به طور طبیعی از رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران و معاندین اتحاد و انسجام مسلمانان انتظاری جز کارشکنی و شیطنت و تلاش برای برهم زدن اتحاد و همدلی امت اسلام نمی‌رود. اما در روز دفاع از فلسطین و با ظاهر انقلابی این روز را به حاشیه بردن، امری است که طی سی و هفت سال گذشته سابقه نداشته است. اینکه به جای فریاد بر سر اشغالگران قدس، علیه شخصیت انقلابی و شاگرد با لیاقت حضرت امام خمینی (ره) و منتخب اکثریت ملت ایران شعار سردهند، خواسته یا ناخواسته در زمین اشغالگران بازی کردن و آب به آسیاب دشمن ریختن است.
دکتر حسن روحانی در ایمان به اهداف و آنچه به مردم وعده داده است، ثابت قدم خواهد بود و این را مخالفانش کاملا دریافته‌اند و برآنند تا به زعم خود با این اقدامات و تحرکات، وی را به حاشیه برده و او را در مسیری که با حمایت مردم ایران و در چارچوب ارزش‌های جمهوری اسلامی آغاز کرده است، کند و سست نمایند. البته که مخالفان دکتر روحانی با این قبیل حرکت‌ها، چهره واقعی خود را روز به روز در منظر ملت ایران نمایان‌تر کرده و از طرف دیگر حامیان وی منسجم‌تر و شخص رییس جمهور محترم مصمم‌تر از پیش برای خدمت به مردم و تشکیل دولتی کارآمدتر قدم برخواهد داشت.
1- کسانی که از حضور حداکثری مردم در روز 29 اردیبهشت ماه خشمگین و ناراحت هستند و قبلا ناکارآمدی تهمت و دروغ علیه دکتر روحانی را در عرصه عمل دیده‌اند، حق نداشته و ندارند یک مراسم جهانی را با حب و بغض و عقده گشایی با حاشیه مواجه کنند.
2- رییس جمهور برآمده از رای اکثریت ملت و براساس قانون اساسی بالاترین مقام اجرایی پس از مقام معظم رهبری است. رییس جمهور عالی‌ترین مقام رسمی کشور است که ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیما به مقام رهبری مربوط می‌شود، برعهده دارد. رییس جمهور با احراز این مقام عالی، طبعا در موقعیت‌های مهم و برجسته قانونی در سطح داخلی و بین‌المللی قرار می‌گیرد که برخی از آن موقعیت‌ها در داخل عبارت‌اند از: ریاست عالی مجامع، هیئت‌ها و شوراهای عالی کشور-نظیر شورای عالی امنیت ملی، شورای بازنگری قانون اساسی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و .... با رییس جمهور است. علاوه بر موارد قانونی ذکر شده، آقای روحانی مبارزی خستگی ناپذیر و مجتهدی بزرگوار و نماینده مردم پایتخت در مجلس خبرگان رهبری است. اسائه ادب به چنین شخصیتی به هیچ وجه قابل قبول نیست.
3- جناح موسوم به اصولگرایان کشور باید با شفافیت و صراحت در قبال این حرکت نسنجیده و رفتار وحدت شکنانه، اقدام هتاکانه و غیر اصولی عده‌ای که به رییس جمهور محترم و تعدادی از مقامات دولت و مجلس در روز جهانی قدس بی‌نزاکتی کردند، موضع خود را به صورت شفاف اعلام نمایند.
4- افکار عمومی کاملا می‌داند عده‌ای که شب و روز سنگ نان و اشتغال مردم و به ویژه جوانان را به سینه می‌زنند؛ عملا درصدد هستند تا دولت روحانی که ثابت کرده از موفق‌ترین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران است را درگیر بحران‌های متعدد کرده و او را در رفع مشکلات معیشتی مردم با مشکل مواجه نمایند. برای رسیدن به این هدف از هر وسیله‌ای استفاده خواهند کرد حتی به قیمت تحت‌الشعاع قرار گرفتن روز جهانی قدس.
5- بزرگان انقلاب و شاگردان امام‌خمینی(ره) و همراهان و یاوران مقام معظم رهبری همواره با انواع و اقسام تهمت‌ها مواجه شده‌اند که شهید بهشتی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمونه‌های بارز در این رابطه هستند. شهید بزرگوار و گرانقدر انقلاب اسلامی آیت‌الله دکتر بهشتی به امیرکبیر زمان ما یعنی مرحوم آیت‌الله هاشمی گفته بود: آسیاب به نوبت... و امروز نوبت آسیاب تخریب و تهمت و ترور شخصیتی به یکی دیگر از مبارزان راه استقرار جمهوری اسلامی و خادم صادق ایران زمین به نام دکتر حسن روحانی رسیده است. اما اینبار مردم او را تنها نمی‌گذارند و اقشار مختلف مردم سراسر کشور این روزها چه زیبا می‌نویسند: روحانی تنها نیست.
6- باید با صدای رسا و با افتخار اعلام شود که تخریب و هوچی‌گری در جامعه بیدار و برخوردار از شعور بالای اجتماعی و سیاسی ایران زمین به پایان عمر خود نزدیک می‌شود. انتخابات 29 اردیبهشت ماه سال‌جاری موید این مدعا و خط بطلانی بر غوغاسالاری؛ دروغ‌پردازی؛ اتهام‌زنی و تخریب بود. دکتر روحانی پس از چهار سال حملات بی‌وقفه و سازمان یافته علیه دولت اولش؛ در جریان تبلیغات انتخاباتی دوره دوازدهم با پدیده عجیب دروغ‌گویی و سیاه‌نمایی آشکار از جانب برخی مدعیان ارزشمداری مواجه گردید و البته با حضور حماسی و پرشور توام با شعور همین مردم؛ آن همه تبلیغات ره به جایی نبرد و روحانی بار دیگر منتخب ملت عزیز ایران گردید.
7- نقد و انتقاد از مقامات و مسوولین قوای سه گانه کشور؛ سازمان‌ها و نهادهای مختلف آزاد است، اما گویا از منظر عده‌ای از وابستگان به طیف اصولگرای کشور؛ در این مملکت این موضوع فقط باید در حیطه و جایگاه ریاست‌جمهوری و آن هم روسای جمهور اصلاح‌طلب و اعتدالگرا باقی بماند و سایر قوا و سازمان‌ها و موسسات و... کماکان در حصار آهنین و حاشیه امن قرار داشته باشند، عجیب آن که هتاکی‌ها و حملات فیزیکی و... را هم «انتقاد» می‌نامند؟!
8- براساس نظر صریح تعدادی از نخبگان و قانونگذاران؛ آنچه در جریان راهپیمایی روز جهانی قدس به رئیس‌جمهور محترم نسبت داده شد و حمله به ماشین ایشان؛ جرم کاملا مشهود می‌باشد. از این منظر؛ بخش قابل توجهی از مردم چشم به اقدامات مدعی‌‌العموم محترم دوخته‌اند. البته انتظار می‌رفت تا آقای محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضایی که قبل از خطبه‌های نماز جمعه مورخه نهم تیر ماه تهران سخنرانی می‌نمود؛ به صراحت در این مورد موضع‌گیری و به برهم زنندگان نظم مراسم روز قدس که به رئیس شورای‌عالی امنیت ملی اهانت کرده‌ بودند و با حرکات نسنجیده خود اخبار این روز جهانی را در رسانه‌های بیگانه تحت‌الشعاع قرار دادند؛ هشدار لازم را می‌دادند.
مطلب را با فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری به پایان می‌برم که می‌فرمایند: «بنده با اینجور کارها مخالفم. بارها به مسوولین و کسانی که می‌توانند جلوی این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانی که این کارها را می‌کنند؛ اگر واقعا حزب‌اللهی و مومنند؛ خب نکنند، می‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است، این کارها به نفع نیست. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند؛ این شعار دادن‌ها کاری از پیش نمی‌برد. این خشم‌ها را، این احساسات را برای جای لازم نگه دارید. در دوران دفاع مقدس اگر بسیجی‌ها می‌خواستند همینطور بروند یک جائی، طبق میل خودشان حمله کنند، که خب پدر کشور در می‌آمد. نظمی لازم است، انضباطی لازم است، مراعاتی لازم است. اگر چنانچه به این حرف‌ها اعتنائی ندارند، آنها که خب حسابشان جداست؛ اما آن کسانی که به این حرف‌ها اعتناء دارند و مقیدند که برخلاف موازین شرع حرکت نکنند، باید مراقبت کنند، از این کارها نکنند.»


کد مطلب: 72043

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/note/72043/آسیاب-تخریب-تهمت-روحانی-رسید

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir