کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چو ایران نباشد تن من مباد

کرم محمدی

19 خرداد 1396 ساعت 19:23

هفدهم خردادماه سال 1396 حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و ساختمان خانه ملت و نماد مردم‌سالاری آماج حملات مذبوحانه و عملیات کورتروریستی دو تیم ترور واقع شدند. و به فاصله اندک زمانی گروه ضد‌بشر جنایتکار و داعش مسئولیت این ترورها را برعهده گرفت.


هفدهم خردادماه سال 1396 حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و ساختمان خانه ملت و نماد مردم‌سالاری آماج حملات مذبوحانه و عملیات کورتروریستی دو تیم ترور واقع شدند. و به فاصله اندک زمانی گروه ضد‌بشر جنایتکار و داعش مسئولیت این ترورها را برعهده گرفت.
1- ترورفیزیکی ابناء بشر سابقه‌ای بس طولانی و به درازای تاریخ دارد و اقدام مورد بحث نه اولین عمل جنایتکارانه و ای بسا آخرین آن نیز نباشد. در طول تاریخ بسیاری از جوامع و کشورها با این پدیده زشت دست به گریبان بوده و امروز نیز هستند.
2- سی و هشت سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سپری شده است. براساس اسناد و بررسی تاریخی حوادث، تقربیا می‌شود گفت که از همان ماه‌های ابتدایی انقلاب اسلامی، ملت رشید و سرفراز ایران با ترور دست و پنجه نرم کرده‌اند. هزاران نفر از مردم عادی و صدها نفر از شخصیت‌های تراز اول انقلاب و خادمان صادق مردم به شهادت رسیدند. اوج ترورها برای به زانو در آوردن انقلاب نوپای ایران اسلامی را باید در هفتم تیر و هشتم شهریور سال 1360 جستجو و مکاشفه نمود.
3- مهمترین و گسترده‌ترین ترورها علیه ملت ایران در دهه شصت و هنگامه‌ای که مردم این سرزمین در طول بیش از 1200 کیلومتر درگیر جنگی نابرابر بودند، اتفاق افتاد. اقدامات سبوعانه تروریست‌ها از سوی دشمنان این ملت و انقلاب مردمی آنان در شهادت سران کشوری که تازه انقلابی در آن پیروز شده بود و همزمان با نبرد همه جانبه زمینی، دریایی و هوایی روبرو گردید، سناریویی دقیق، برنامه ریزی و حساب شده از سوی معاندین نظام اسلامی ایران بود.
هر یک از اقدامات تروریستی که در دهه شصت در ایران به اجرا در آمد، در هر کشوری دیگر به وقوع می‌پیوست، ای بسا نظام و سیستم حکومتی آن دگرگون شده و هرج و مرج در کشور حکم فرما می‌شد.
4- وحدت و اتحاد و انسجام ملی سلاحی است که مردم ما به آن مسلح هستند. ایران با همه ادیان، مذاهب و اقوام ساکن آن نیز، مقتدر و جاویدان مانده است. وطن دوستی و عشق به این کشور با گوشت و پوست و خون آنها عجین گشته است. لذا به گواه تاریخ پرافتخار خویش هرچه بدخواهان بیشتر تلاش کردند، در پرتو غیرت و اتحاد ملت ایران و روحیه انقلابی، روز به روز ناکام‌تر ماندند، مردم ایران این شعر زیبا را در طول تاریخ به بهترین وجه ممکن در صحنه‌های عمل معنا کرده‌اند که:
چو ایران نباشد تن من مباد بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
5- دشمنان کوردل و بدخواهان مزدور بدانند ما در میدان دفاع از انقلاب، اسلام، وطن و امنیت کشورمان یکپارچه، متحد و منسجم هستیم. هر صدایی غیر از این به گوش برسد،صدای ملت ایران نیست. از این رو بعد از انتشار خبر حمله تروریستی به مرقد مطهر امام راحل (ره) و خانه ملت، بلافاصله در فضای مجازی آحاد و اقشار مردم ندا و نوای مبارک وحدت و همگرایی را رساتر از گذشته در جهت مقابله با تروریست‌های تکفیری سر دادند.
6- در آن هنگامه‌ای که خبرگزاری‌های بین المللی خبر یک خود را به عملیات تروریستی تهران اختصاص دادند و صدای تیراندازی در طبقات مجلس به گوش می‌رسید و مرقد امام شاهد وقوع حمله تروریستی بود، رییس و نمایندگان مجلس با وقار و طمانینه خاص جلسه خود را ادامه دادند و حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی یادگار گرانقدر امام راحل خود را به مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی رسانید. این یعنی ما را از مرگ نترسانید که ملت ما ملت جهاد وشهادت و از خودگذشتگی است. این یعنی برای دفاع از امنیت و اقتدار مملکت خویش، جانمان را بر کف می‌گیریم و از شهادت هراسی نداریم. تا زمانی که روحیه شهادت طلبی برای دفاع از حق بر این کشور حاکمیت داشته باشد، هیچ دشمنی نخواهد توانست ما را به زانو درآورد.
7- ملت ایران به قدرت و توان فرزندان خود در تشکیلات وزارت اطلاعات؛ سپاه پاسداران؛ نیروی انتظامی و ارتش باور و ایمان کامل دارند. آنان با رشادت و پایمردی و از خودگذشتگی؛ کارآمدی و لیاقت و توان خود را به نمایش گذاشته‌اند. اینان همچنان عزیز ملت؛ سپر و حصن حصین امنیت و آسایش این ملک و ملت هستند. نیروهای مسلح؛ انتظامی و تشکیلات اطلاعاتی کشور طی نزدیک به چهار دهه گذشته؛ هزاران توطئه طراحی شده را ردگیری؛ کشف و قبل از هر گونه اقدامی آنها را خنثی نموده‌اند. آری عزیزترین و پرافتخارترین اقشار جامعه در نزد ملت ایران؛ همین مجموعه‌های حافظ امنیت و آسایش ملت و مدافعان از حریم و شرافت و کیان کشور بوده؛ هستند و خواهند بود.
8- ترور اصلاح‌طلب؛ اصولگرا؛ مستقل و... نمی‌شناسند. تروریست‌ها همه مردم ایران را نشانه رفته بودند. از این جهت هفدهم خرداد ماه به روز همبستگی؛ برادری از یک طرف و بیزاری و انزجار از تروریست‌ها از طرف دیگر مبدل شد. اما معدود افرادی از آبی که قاتلان مسلح آن را گل آلود کردند به دنبال ماهی مقصود سیاسی خویش می‌گشتند.
9- معمولا در تمامی کشورهای جهان به هنگام وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله؛ سیل؛ آتش‌سوزی و به ویژه هنگام وقوع اقدامات تروریستی؛ همه اختلافات سیاسی و جناحی کنار گذاشته شده و همگی بر محور وفاق و همدلی به کمک آسیب‌دیدگان و یا دفاع از وطن و مخالفت با تروریست‌ها برمی‌خیزند و افکار عمومی را به سوی همبستگی ملی سوق می‌دهند. اما ظاهرا در ایران برای عده‌ای که تنها و تنها به فکر کسب قدرت به هر قیمتی هستند این موضوع در نگرش و رویکردهای آنها چندان جایگاهی ندارد و آنان حتی هنگامی که تعدادی از هم‌وطنانمان در جریان فرو ریختن معدن آزاد شهر در زیر خروارها آوار مانده بودند به فکر راهکار‌ی بودند تا از این طریق دولت و شخص دکتر حسن روحانی را تضعیف نمایند. در عملیات تروریستی تهران نیز همین رویه ناصواب و ضدوحدت ملی را از خود نشان دادند.
10- از این‌رو نمی‌توان از حادثه تروریستی هفدهم خرداد سخن گفت و تاسف خود را از موضع‌گیری‌های بخشی از افراد وابسته به جناح اصولگرای کشور ابراز ننمود. در همان حالی که ساکنان سراسر کشور لحظه به لحظه خبرهای اقدام جنایتکارانه تروریست‌ها را دنبال می‌کردند و روحیه وحدت؛ انسجام و اتحاد ملی در بدنه جامعه نمود هر چه بیشتری پیدا می‌کرد؛ با کمال تاسف و تاثر عده‌ای از جناح موسوم به اصولگرای کشور در چنین بحبوحه‌ای و از آبی‌ که شقی‌ترین مخالفان ملت ایران با ریختن خون پاک فرزندان این مرزوبوم آن را گل‌آلود کرده بودند؛ در صدد صیدماهی مقصود سیاسی خویش برآمدند و به جای تاختن به تروریست‌ها؛ دولت و شخص آقای دکتر روحانی را به عنوان رئیس شورای‌عالی امنیت ملی کشور هدف قرار داده بودند. به صراحت باید گفت که همین منتقدین دولت تدبیر و امید نیز به ثبات؛ اقتدار و عزت جمهوری اسلامی و ملت ایران اعتقاد و باور راسخ دارند اما به دلیل ناکامی در انتخابات دهم مجلس؛ دوازدهم ریاست‌جمهوری و پنجم شوراهای اسلامی دچار بی‌انصافی و کدورت‌های عمیق ذهنی و در نهایت «عقده‌های روانی» شده‌اند. این امر منجر به تضاد بین «عقیده‌ها و عقده‌ها» شد و در قضیه هفدهم خرداد تهران خود را به بدترین وجه ممکن نشان داد.
11- در میان ملل جهان با سرافرازی زندگی کردن و زیر بار زور نرفتن؛ دفاع از استقلال؛ آزادی؛ جمهوری اسلامی و زنده نگهداشتن شان تاریخی این ملک و ملت هزینه دارد. ملت وفادار ایران به میهن، ارزش‌ها و خادمین صادق و دلسوخته خویش طی 38 سال گذشته برای حفظ این نظام و تداوم و تعمیق مردم‌سالاری هزینه‌های فراوانی داده است و از این پس نیز آماده جانفشانی در این راه مقدس است. هیچ ایرانی وطن دوست و باشرف؛ هیچ مسلمان و حزب اللهی پیرو خط امام و رهبر معظم انقلاب؛ هیچ قوم و قبیله و پیروان هیچ دین و مذهبی در این سرزمین پهناور برای مخالفان عزت و سربلندی؛ اقتدار و صلابت؛ امنیت و آسایش مردم در جمهوری اسلامی فرش قرمز پهن نخواهند کرد. مخالفان و معاندان و بدخواهان ملت ایران بدانند که ما همان نسل دوران هشت ساله دفاع مقدس هستیم.
12- خفاشان شب‌پرست و خون‌آشامانی که اربابان آنها مردم خویش را در ظلمتکده جهل و بی‌خبری نگه داشته و براساس رسوم کهنه و مشمئزکننده دوران جاهلیت و سیستم قبیلگی حکومت می‌کنند؛ حضور باشکوه و خیره‌کننده بیش از چهل و یک میلیون ایرانی پر شور و با شرف‌ را در پای صندوق‌های تعیین سرنوشت‌ و اقتدار و هیمنه نظام مردم‌سالاری ایران برنتابیدند. آری تنها سه هفته بعد از حماسه بزرگ 29 اردیبهشت ماه سال 96 بود که دستان کثیف مخالفان آزادی و حریت انسان‌ها از آستین آلوده و چرکین چند نفر تروریست بیرون آمد و خانه ملت به عنوان تبلور و تجلی مردم‌سالاری و مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان نماد پیام‌آور مردم‌سالاری دینی و میزان بودن «رای ملت» را هدف قرار داد.


کد مطلب: 71275

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/note/71275/چو-ایران-نباشد-تن-مباد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir