کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احمدی نژاد نه، احمدی نژادی ها آری!

محمدحسین روانبخش

26 فروردين 1396 ساعت 9:14


احمدی نژاد الگوی یک سیاستمدار بزرگ برای اصولگرایان بود ... اما دریغ و افسوس که هم تاریخ مصرفش تمام شد ، هم سایز پایش از گلیمش بزرگتر شد ؛ حالا اگر خیلی شانس بیاورد نهایتا می تواند باز هم در نارمک زندگی کند . با این حال نباید تصور کرد که روشهای احمدی نژادی مرده است ؛ نخیر ؛ احمدی نژاد راهی را پیش روی برادران و دوستداران سابقش گشوده است که همواره پررهرو باقی خواهد ماند . در همین روزهای اخیر خیلی ها نشان دادند که می توانند جای خالی احمدی نژاد را پر کنند . بخوانید:
« روش رای‌آوری احمدی‌نژاد در 88 غیرشرعی بود » ؛ مصطفی میرسلیم کاندیدای حزب موتلفه این جمله را هفته پیش گفت ! این حرف را اگر کسی در همان سال انتخابات می زد به احتمال قریب به یقین سر از کهریزک در می آورد . در آن زمان میرسلیم مشغول بررسی احتراق موتورهای درون سوز بود و وقت نداشت از این حرفها بزند ؛ اما خوب ، الان دیگر وقتی است که باید از این حرفها زده شود . یاد احمدی نژاد بخیر ؛ خیلی در حرف زدن موقعیت شناس بود ؛ مثلا می دانست کی بگوید «نفت را سر سفره مردم می آورم » و کی بگوید «من چنین حرفی نزدم » ! اما میرسلیم از او هم واردتر است ؛ می داند که حرف را باید نگه داشت و سر وقتش زد که هم تاثیرگذارتر باشد ، هم بی خطرتر باشد و هم احتیاج به تکذیب نداشته باشد!
« سونامی بیکاری فضای اجتماعی و اقتصادی کشور را تا سرحد فروپاشی تخریب کرده است » ؛ نخیر ، این حرف از محمود احمدی نژاد و مربوط به سال 84 نیست ؛ این حرف را محمدباقر قالیباف چند روز پیش گفته است اما واقعا خیلی شبیه به جملات احمدی نژاد است . این از هنرهای او بود که از عبارات و ترکیبهای عجیب استفاده کند ، مثل «سونامی بیکاری» ! این ترکیب وقتی معنی می دهد که در کشور اصولا بیکاری وجود نداشته باشد و یکباره بیکاری مثل سونامی به کشور حمله کند ول یخوب احمدی نژاد ... ببخشید قالیباف از آن استفاده یم کند و خیلی در بند این نیست که معنی ندارد ! البته ادامه جمله اش خنده دارتر است : « فضای اجتماعی و اقتصادی کشور را تا سرحد فروپاشی تخریب کرده است » . یکی نیست بگوید باقر جان ، فضا که تخریب نمی شود ؛ اگر هم تخریب شود ، آخه تخریب تا سرحد فروپاشی یعنی چی ؟! به این ترتیب باید گفت که قالیباف در گفتن جمله های کم معنی از احمدی نژاد هم تواناتر است و در این راه از او هم جلو زده است !
یک کاندیدای دیگر هم ترجیح داده که به جای اینکه مثل احمدی نژاد حرف بزند یا عمل کند ، به همراه یاران دیروز احمدی نژاد برود و ثبت نام کند ، جوری که انگار احمدی نژاد آمده است ! درست است که قرار است دیگر احمدی نژاد الگو نباشد اما فعلا باید از دور و بری هایش استفاده کرد تا بعد ببینیم خدا چه می خواهد ! هدف مه است و مقدس ، وسیله چندان مهم نیست ... احمدیس نژاد هم همین را می گفت دیگر؟!
نتیجه: احمدی نژاد رفت ... احمدی نژادی ها آمدند !


کد مطلب: 68417

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/note/68417/احمدی-نژاد-نه-نژادی-آری

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir