کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سال 96 سال صلح ورزشی؟

شهرام اصغری

22 اسفند 1395 ساعت 17:55

سال میمون با تمام فراز و نشیب‌هایش آخرین روزهای خود را سپری می‌کند تا سال خروس از راه برسد بلکه در سال جدید برخی که خود را به خواب زده‌‌اندة بیدار شوند.


سال میمون با تمام فراز و نشیب‌هایش آخرین روزهای خود را سپری می‌کند تا سال خروس از راه برسد بلکه در سال جدید برخی که خود را به خواب زده‌‌اندة بیدار شوند. در سالی که گذشت از نظر نگارنده انتخاب وزیر ورزش مورد نظر دکتر روحانی برای ورزش و جوانان کشور موضوع مهمی بود تا بالاخره ورزش از این همه حاشیه خلاص شود که عملکرد سلطانی‌فر وزیر جدید وزارت ورزش و جوانان هم جای نقد دارد و در این بحث قرار نیست بدان بپردازیم. موضوع مهم دیگر موفقیت چشمگیر بانوان در عرصه‌‌های بین‌المللی بود که همه باید تلاش کنیم این روند ادامه داشته باشد و بانوان رشید ما هم بتوانند با حفظ شعائر و فرهنگ اسلامی‌مان در عرصه‌های بین‌المللی حاضر شوند و با رقیبان خود مصاف کنند. متاسفانه قبلا مسوولان مدام برای پوشش ‌و لباس بانوان ایراد می‌گرفتند یا این که مسوولان برگزار کننده لباس و پوشش بانوان ورزشکار ما را تائید نمی‌کردند که این مهم خوشبختانه رفع شد و بانوان با انگیزه و شجاع کشورمان هم توانستند حقانیت خود را به کرسی بنشانند.
در سال جدید نیز نیاز هست هوشیار باشیم و خودمان را به خواب نزنیم و با تمام قوا و با تیم‌هایی کامل به مصاف حریفان برویم. با دیدن مشکلات و کاستی‌ها صورت مساله‌ها را پاک نکنیم و تمام تلاش ما این باشد که به صورت ریشه‌ای به مصاف مشکلات برویم و ساختارسازی کنیم نه این که با تظاهر و تبلیغات درصدد اغوای مخاطبان باشیم. در این فصل خوشبختانه نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا هم خوش درخشیدند. ادامه مسابقات در سال جدید دنبال خواهد شد بنابراین نیاز هست مسوولان و مدیران باشگاه‌ها به جای ایجاد مشکل برای تیم‌هایشان درصدد تقویت تیم‌های خود برآیند. این تیم پرسپولیس با اندکی حمایت می‌تواند به قله قهرمانی آسیا برسد. بیایید دست در دست هم خودمان به این بختی که به ما رو کرده، پشت پا نزنیم. استقلال خوزستان واقعا توانمندی بالایی دارد. حیف است این تیم به حال خود رها شود. ذوب ‌آهن نیز همین طور. تیم تراکتورسازی تبریز هم به یکی از قطب‌های فوتبال کشور تبدیل شده. تراکتورسازان هم می‌توانند در سال آینده با حفظ انسجام و از همه مهمتر حفظ ترکیب و ثبات مدیریت حرف‌های زیادی در آسیا برای گفتن داشته باشند.
سرانجام اینکه در سال جدید در مدیریت‌های‌مان لجبازی‌ها یا سلایق شخصی را کنار بگذاریم و با پیام صلح و دوستی به استقبال بهار 96 برویم. به این فکر نکنیم که ما باید به هر نحو و قیمتی در فلان تیم باشیم. به این فکر کنیم که بهترین‌ها و قوی‌ترین‌ها حاشیه‌نشین نشوند. این چنین است که پرچم مقدس کشورمان هم در عرصه‌های مختلف بین‌المللی برافراشته خواهد شد که هدف و‌ آرزوی همه ما نیز همین است و جز این نیست. به امید سالی موفق و پرمدال برای ورزش کشورمان در سال جدید و اینکه ورزش ما بتواند خیلی خوب فرهنگ و صلح دوستی ایرانیان را در سرتاسر جهان تبلیغ کند. متاسفانه در گذشته شاهد برخی خشونت‌ها و درگیری‌های کلامی و... در محیط‌های ورزشی بوده‌ایم و اینکه دیدارهای ما با حریفان عربستانی در کشوری ثالث برگزار می‌شود که این اتفاق اصلا با فرهنگ و تمدن عظیم ایران سازگار نیست. در سال جدید باید کاری کنیم اگر تیم‌های عربی هم از ناامنی ورزشگاه‌های ایران حرف زدند، AFC و FIFA آنها را تایید نکند. متاسفانه چندی است که مخالفان ایران عزیز ما را مردمی خشن، جنگ‌طلب و... به جهانیان معرفی می‌کنند که عرصه‌های ورزشی بهترین مکان و موقعیت برای نفی این اتهام‌ها و ادعاهاست. این مصاف‌های ورزشی را دست کم نگیریم.
با امید به سرافرازی ایران و ایرانیان عزیز، پیشاپیش سال نو مبارک.



کد مطلب: 67527

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/note/67527/سال-96-صلح-ورزشی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir