کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با طناب تیم‌های عربی به چاه نیفتیم

شهرام اصغری

15 دی 1395 ساعت 18:14

امسال هم نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا باید طبق برنامه مسابقات خود را در برابر حریفان عربی برگزار کنند.


امسال هم نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا باید طبق برنامه مسابقات خود را در برابر حریفان عربی برگزار کنند. بنا به برخی حساسیت‌های ایجاد شده کشورمان با عربستان و برخی کشورهای حوزه حاشیه خلیج‌فارس برای میزبانی از تیم‌های عربی مقرر شده کشور ثالثی تعیین شود. همچنین دیدارهای خارج از خانه ما با حریفان عربی نیز مخصوصا عربستان طبق روال معمول و مرسوم برگزار نخواهد شد که نیاز است مسوولان فدراسیون در این زمینه تدبیر و چاره‌اندیشی کنند.
بی‌شک برگزاری مسابقات در کشورهای ثالث هم برای فوتبال و ورزش کشورمان روی خوشی ندارد و هم این که باعث افزایش هزینه‌ها و بهانه دادن به دست مخالفان و بدخواهان کشور اسلامی‌مان می‌شود. کشوری که به فضل پروردگار امنیت قابل تحسینی دارد و برخی سیاستمداران کشورهای عربی می‌خواهند ایران عزیز را ناامن و مشکل‌ساز جلوه دهند در حالی که اصلا اینطور نیست و فدراسیون و مسوولان امنیتی‌مان قادرند بدون مشکل دیدارهای نمایندگان کشورمان در مسابقات قاره‌ای را میزبانی و کنترل کنند و مشکلی هم پیش نیاید. شاید یکی از اهداف پلید بدخواهان ایران سرفراز ناامن جلوه دادن کشورمان است تا به نوعی به هدف برسند اما مسوولان فدراسیون و ورزش کشورمان در این زمینه باید هوشیار باشند و تصمیمات هوشمندانه اتخاذ کنند. ما باید رسما اعلام کنیم با تیم‌های ورزشی و مردم هیچ کشوری مشکلی نداریم و فقط اسرائیل غاصب را به رسمیت نمی‌شناسیم و هدف ما هم از حضور در مسابقات ورزشی در عرصه‌های بین‌المللی جز این نیست که پیام صلح و دوستی ایران را به گوش جهانیان برسانیم و فرهنگ غنی خود را به رخ بکشیم. چه بسا درخشش و موفقیت جوانان دلاور و بانوان محجبه کشورمان در طول سالیان اخیر باعث حسادت و کینه‌ورزی دشمنان و بدخواهان ایران همیشه سرافراز شده است.
در حواشی ایجاد شده برای تیم‌های ورزشی ما مسوولان فدراسیون باید هوشیار باشند و با طناب برخی سیاستمداران عربی مخصوصا سعودی‌ها در دام نیفتند.
مثل همیشه این آگاهی را هم داریم که استکبار جهانی قصد دارد با ایجاد درگیری‌های قومی و طایفه‌ای در منطقه و بین مسلمانان به اهداف پلید خود دست یابد. ما باید این پیام را رسما به گوش تمام فدراسیون ‌ها و مردم جهان برسانیم که با ورزشکاران و مردم هیچ کشوری کینه‌ و دشمنی نداریم و عرصه رقابت‌های ورزشی فقط برای افزایش دوستی‌ها، صمیمیت‌ها و نزدیکی فرهنگ ملل است نه غیر از این.
اخیرا علیرضا اسدی و حمیدرضا آصفی دو مقام مسوول فدراسیون با حضور در سوئیس قرار بود در خصوص میزبانی تیم‌های باشگاهی کشورمان در مقابل حریفان عربی و... به رایزنی و تبادل‌نظر بپردازند. بی‌شک مقامات AFC و فیفا هم به هدفی جز افزایش دوستی‌ها و صمیمیت بین ملل مختلف فکر نمی‌کنند که ضروری است مسوولان فدراسیون ما رسما موضع خود را در این زمینه اعلام کنند اگر حتی با کارشکنی اعراب این مسابقات در کشورهای ثالث برگزار شود، آنگاه پیام و خبر صلح دوستی ما باز هم در محافل خبری منتشر می‌شود و چهره ورزشکار ایرانی به عنوان چهره‌ای خشن و بیزار از صلح و دوستی فرض نمی‌شود که این مهم نیز در عرصه‌های بین‌المللی به نفع همه ایرانی‌هاست. ما باید پیام بدهیم ایرانی با ورزشکاران عربستان، امارات، قطر یا... مشکلی ندارد و چه زیبا بود که پس از پایان جنگ تحمیلی مسابقات مختلف ورزشی بین کشورمان و عراق هم برگزار کردیم که خوشبختانه اکنون مردم دو کشور روابط بسیار حسنه‌ای دارند. فدراسیون فوتبال کشورمان می‌‌تواند به حریفان ورزشی خود این تضمین را بدهد که مسابقاتشان در کمال امنیت و آرامش برگزار می‌شود و مشکل خاصی هم پیش نمی‌آید تماشاگران فهیم ما هم می‌توانند با آرامش و فرهنگ بالا فقط تیم‌های محبوب خود را تشویق کنند و پیام صلح‌طلبی و بیزاری‌شان از جنگ و درگیری‌ها را به مردم منطقه و جهان مخابره کنند. با این که برخی سیاستمداران جنگ طلب کشورهای عربی قصد دارند از مقوله ورزش هم سوءاستفاده کنند اما ما با هوشیاری می‌توانیم این تهدید را هم به فرصت تبدیل کنیم تا مثل همیشه بدخواهان ایران عزیزمان فقط آب در هاون بکوبند و بس!


کد مطلب: 65259

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/note/65259/طناب-تیم-های-عربی-چاه-نیفتیم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir