کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هواداران، همچنان نگران استقلال

شهرام اصغری

7 دی 1395 ساعت 18:26

این روزها هواداران مشتاق استقلال تهران روزهای بسیار سخت و پرالتهابی را پشت سر می‌گذارند.


این روزها هواداران مشتاق استقلال تهران روزهای بسیار سخت و پرالتهابی را پشت سر می‌گذارند. هوادار‌انی که فصل قبل هم به شدت شکنجه شدند و تیم محبوب‌شان در هفته‌های پایانی ناگهان از صدر جدول فاصله گرفت و آمال و آرزوهای یک فصل هواداران دود شد! در فصل گذشته و پس از این حوادث برای تیم خوب استقلال اکثر کارشناسان و دلسوزان فوتبال معتقد بودند تیم پرویز مظلومی اسیر مسائل پشت پرده و حواشی مدیریتی شد. خیلی‌ها همان موقع از وزیر وقت جناب محمودخان گودرزی می‌خواستند تا با پایان فصل بهرام افشارزاده سرپرست یا مدیرعامل! باشگاه را کنار بگذارد تا تیم استقلال با ترکیبی قدرتمند برای فصل جدید بسته شود. متاسفانه گوش آقایان به حرف کسی بدهکار نبود و حرف‌های دلسوزانه پیشکسوتان فوتبال استقلال خریداری نداشت! اکثر پیشکسوتان استقلال معتقد بودند به ترکیب تیمی که سوم لیگ شده یا به فینال جام حذفی رسیده، نباید زیاد دست زد. خیلی‌ها به صورت علنی همان موقع اعلام کردند به جای پرویز مظلومی باید بهرام افشارزاده از استقلال برود اما علیرضا منصوریان جوان سرمربی شد و بالاخره تیم موفق فصل قبل، در هفته هفتم اولین برد را کسب کرد! منصوریان تیم موفق و یکدست فصل قبل را با سلیقه و خواسته‌های شخصی‌اش زیر و رو کرد در حالی که معمولا در تیم‌های موفق انقلابی با این شدت و حدت ایجاد نمی‌کنند. اشتباهی که منصوریان در استقلال مردمی مرتکب شد و هزینه‌اش را باید هواداران بدهند. هوادارانی که هر روز با دیدن بازی‌های ضعیف استقلال خون دل می‌خورند و حرص و جوش می‌‌زنند. هوادارانی که با دیدن بازی‌های ضعیف تا مرز سکته پیش می‌روند که نمونه آن را اخیرا در بازی‌ مقابل سپاهان دیدیم که هوادار‌ 52 ساله استقلال پس از این که آبی‌پوشان در دقیقه 92 بازی گل مساوی را به ثمر رساندند‌ جانش را از دست داد. آقای منصوریان و وزیر جدید ورزش و جوانان باید بدانند سایر هواداران استقلال هم این روزها حال و روز خوشی ندارند و متاسفانه این باشگاه مردمی یک مدیر تمام وقت و کار بلد ندارد. همه می‌دانیم سید رضا افتخاری با آن سن و سالش نمی‌تواند کار خاصی برای ایجاد تحول در تیم انجام دهد و باید سلطانی‌فر هر چه سریع‌تر به فکر چاره باشد.
از همه بدتر و فاجعه‌آمیزتر این که منصوریان هنوز از کرده‌های خودش درس نگرفته دوباره می‌خواهد در تیمی که خودش بسته تغییراتی جدی به وجود بیاورد.
از سوی دیگر در همان اوایل فصل خیلی‌ها می‌گفتند مهدی رحمتی باید از تیم برود اما منصوریان تازه کم‌کم به این نتیجه رسید، در حالی که قدرتش را هم ندارد و رحمتی تا پایان فصل با باشگاه قرارداد دارد. رحمتی که به نوعی در اوایل فصل مشاور اعظم! منصوریان بود حالا معلوم می‌شود تمام مشاوره‌هایش اشتباه بوده و آقایان با هم به مشکل می‌خورند که در این میان فقط هواداران آسیب می‌بینند و بس! شاید با علنی شدن مشکلات رحمتی با اکثر مربیان، همه می‌توانند به کارلوس کی‌روش حق بدهند که این دروازه‌بان آماده را به تیم ملی دعوت نمی‌کرد. دروازه‌بانی که از نظر فنی به جز ضعف در خروج‌هایش دروازه‌بانی قابل قبول است. متاسفانه با ضعیف شدن مدیریت‌ها در استقلال و ناآشنایی محمود گودرزی به حواشی تیم باعث شد باندها یا گروه‌هایی در اطراف این تیم تشکیل شود. گروه‌هایی که خود را هوادار رحمتی‌ می‌دانند یا گروه‌های منتسب به فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی که می‌توانند در سایه یک مدیریت قوی همگی به صورت منسجم در خدمت آبی‌‌پوشان باشند. پرویز مظلومی هم که با برنامه‌ای سه ساله به باشگاه آمده بود فعلا حامی ندارد و از تیم دور است.
با این تفرقه و چند دستگی‌هاست که تیم در مسیر ناکامی قرار می‌گیرد و هواداران با هر بازی آن جان به لب می‌شوند که امیدواریم منصوریان با آگاهی از مسوولیت سنگینی که بر دوش دارد برای این تیم ریشه‌دار تصمیمات ناگهانی و سلیقه‌ای نگیرد و به عاقبت کار بیندیشد. از سلطانی‌فر انتظار می‌رود برای استقلال به صورت اورژانسی نسخه بنویسد و مشکل اصلی باشگاه یعنی نداشتن مدیر کار بلد و با برنامه حداقل 5 ساله را مرتفع کند.


کد مطلب: 64925

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/note/64925/هواداران-همچنان-نگران-استقلال

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir