کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمایشگاه مطبوعات و امکان جذب برون سپاری رسانه های بین المللی

سعید محمدجعفری*

19 آبان 1394 ساعت 9:13

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات روز ۱۷ آبان جاری(۱۳۹۴) گشایش یافت. نمایشگاه از هر گونه که باشد محلی برای عرضه تولیدات صنعتی بمنظور داد و ستد است و نمایشگاه بین المللی محلی برای داد و ستد بین المللی به شمار می رود.


بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات روز ۱۷ آبان جاری(۱۳۹۴) گشایش یافت. نمایشگاه از هر گونه که باشد محلی برای عرضه تولیدات صنعتی بمنظور داد و ستد است و نمایشگاه بین المللی محلی برای داد و ستد بین المللی به شمار می رود.
صنعت مطبوعات یکی از اجزای در بر گیرنده صنایع فرهنگی و صنایع خلاق را در بر می گیرد که در چارچوب اقتصاد فرهنگ در کل نه تنها یکی از سریع ترین بخش های رو به رشد اقتصاد جهانی را نه فقط به لحاظ ایجاد در آمد ، بلکه ار حیث اشتغال زایی و در آمد های ناشی از صادرات تشکیل می دهد ،
در همین زمینه فواید غیر مالی فرهنگ و از جمله رسانه نیز توسعه زاست و می تواند زمانیکه افراد و جوامع آنقدر قدرتمند می شوند تا مالکیت فرآیند های توسعه ای خود را بدست آورند ، یک دگرگونی ایجاد کند.
نمایشگاه های بین المللی از هر نوع که باشند زمینه گفتگوی بین فرهنگ ها و گفتگوی بین تمدن ها را به نحو بارزی تقویت می کنند که بدیهی است این امر در حیطه نمایشگاه های مربوط به فرهنگ و صنایع خلاق ، نمود بیشتری خواهد داشت.
نمایشگاه بیست و یکم مطبوعات در همین راستا می تواند برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی از طریق جذب برون سپاری رسانه ها ی خارجی ، با توجه به نیروی کار و سایر امکانات ارزان قیمت در کشور ، عمل کند.
توجه داشته باشیم شرایط و فضای سیاسی – اقتصادی کشور پس از روی کار آمدن دولت یازدهم در راستای برقراری مناسبات بین المللی دوستانه بر اساس احترام متقابل با همه کشور های جهان ، بویژه جهان غرب ، گام بر می دارد.
برهمین اساس سرانجام سند برجام تصویب و توافق نهایی بدست آمد و هیآت های گوناگون تجاری از اروپا و خاور دور بطور مکرر راهی کشور ما می شوند.
این نمایشگاه فرصت ارزنده ای را برای روابط عمومی و امور بین الملل اصحاب مطبوعات در ایران فراهم می کند تا با تشکیل تیم های بازاریابی، در جذب برون سپاری مطبوعات بین المللی، بکوشند.
البته این کار مستلزم اتخاذ یک استراتژی ارتباطی یکپارچه بر اساس آماده کردن مواد اطلاعاتی لازم به زبان های خارجی برای معرفی امکانات است.
سابقه:
بسیاری از رسانه های آمریکایی و اروپایی در سالهای اخیر ، خدماتی را که امکانش وجود داشته ، برون سپاری و در کشورهای دارای نیروی کار ارزان و امکانات فنی مناسب ، مستقر کرده اند.
موارد زیادی در موضوع فوق وجود دارد که می شود از آنها نام برد و برخی از آنها عبارتند از:
*روزنامه "COLUMBUS DISPATCH" در "اوهایو" آمریکا ، ۹۰شغل مربوط به طراحی و گرافیک خود را به شرکت "AFFINITY EXPRESS"در "پونه" هندوستان ، انتقال داده است.
* یک روزنامه محلی در کالیفرنیا بنام "CONTRA COSTA TIMES"، تمام وظایف بخش تولید را به شرکت هندی "EXPRESS KCS" واگذار کرده ، شرکتی که خود را "مرکز پشتیبانی رسانه های جهان " می نامد.
*خبرگزاری "رویترز" جند سالی است که مرکز جدید فعالیت های خود را در "بنگلور" هندوستان افتتاح کرده و اکنون این مرکز با بیش از ۱۶۰۰ نیروی انسانی ، شامل ۱۰۰ روزنامه نگار فعالیت و اخبار آمریکا را پوشش می دهند.
*رویترز همچنین بخش ویرایش عکس پوشش آمریکارا که قبلآ در کانادا و واشینگتن دی ثی انجام می شد را به کشور سنگاپور منتقل کرده است.
*روزنامه اتریشی "VORALBERGER NACHRICHTEN" ، طراحی و پیاده سازی وب سایت خود را در کشور رومانی انجام می دهد.
*ناشر آلمانی نشریات تخصصی فعالیت های دفاعی "MONCH VERLAGSGESELLSCHAFT MBH" مجلات خود را در شرکت "APA UNIPRINT" ترکیه ، ویرایش ، چاپ و از همانجا توزیع می کند.
*پژوهشگر و مدرس ارتباطات بین الملل گاربردی


کد مطلب: 52328

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/note/52328/نمایشگاه-مطبوعات-امکان-جذب-برون-سپاری-رسانه-های-بین-المللی

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir